среда, 25. новембар 2015.

VN Abu Dhabi: Uvod

Poslednja 19. trka ove sezone obeležiće za jedne, drugu godinu za redom dominantnu sezonu uspešnu i zanimljivu, a za druge, možda dosadnu sa unapred poznatim pobednikom, vozi se možda na najlepšem mestu na Svetu, za oproštaj jedne godine i svođenje računa. Ako Lewis ili Nico pobede, biće to 16 pobeda ekipe Mercedes-AMG. Za mnoge dosadno. Ali...

Skica staze Yas Marina Circuit
Treba se diviti ljudima, inženjerima, konstruktorima, planerima, i svim ljudima iz ekipe „srebrnih strela“, koji su u novu reformisano-hibridnu sezonu ušli najspremnije i tako postali broj jedan na Planeti, i tako postali u vrhunskom automobilskom takmičenju NAJBOLJI ! Za razliku od prošle godine, kada je Red Bull zabeležio tri pobede (samim tim tri poraza „srebrnih“), ove godine “bikovi“ su podbacili ali je jedan „konjić“, napravio skok od nekoliko svetlosnih godina i postao izuzetno blizak šampionskom timu. Ferrari je pokazao potencijal, koga još treba „obraditi“ (čitajte doterati), tako da Italijani sa nestrpljenjem očekuju sledeću godinu kako bi reorganizovani tim sa Vettelovim optimizmom (koju podupire Nemačka temeljitost), mogao da se bori za titulu, kako već nekoliko meseci najavljuju iz Maranella.
Trka u Abu Dhabiju znači za sve mnogo. Značajna je ko će zabeležiti poslednju pobedu u ovoj godini, jer će se preko zimske pauze o njemu zasigurno dugo pričati. Sa druge strane, posle dve uzastopne pobede Nico Rosbeg sa mnogo više samopuzdanja i „egocentričnosti“ ima psihološku prednost. U poređenju sa Nemcem, Lewis Hamilton je ove godine ostvario dva svoja cilja, Prevazišao je po broju pobeda a sa titulama, se izjednačio sa trkačkim idilom Ayrton Sennom.

Staza u Persijskom zalivu je vrlo moderna. Na stazi dugoj 5554 m, trke Formule 1 voze se od 2009. Godine. Iza ideje kopmletnog projekta, nalazio se Philippe Gurdjian, koji je bio odgovoran i za stazu u La Casteleltu. Njegova desna ruka, bio je nekadašnji timski menadžer Toyote, Richard Cregan. Zajedno su osmislili projekat i predlai ga na finalizaciju Hermanu Tilkeu. Sa troškovima od preko milijardu Evra, to je nasjkuplja staza gde se vozi Formula 1. Naravno nije smao staza, tu je čitav hotelski kompleks zajedno sa marinom za luksuzne jahte i „bogatu“ klijentelu. Sa ukupno 21 krivinom i najdužim pravcem od 970m, staza je po konfiguraciji slična Melbournu ili Sochiju. Uprkos dugačkim pravcima, aerodinamika bolida se podešava sa najvećim aerodinamičkim potiskom. Sam asfalt je dosta ravan i sa plitkim ivičnjacima, dozvoljava inženjerima “spuštanje” bolida ka tlu. Zbog brojnih krivina, ne treba zanemariti dobru “trajektoriju” snage na podlogu.
Deo staze - marina
Najviše uzbuđenja donosi temparaturna razlika dan-noć. Trka startuje po danu u završnica je u noći. Temparaturna razlika iznosi preko 15o C. To je kako vozačima, tako i inženjerima, poseban “zadatak” da prilagode strategiju odabira pneumatika, odlazak u boks, ali i pripremu otvora za hlađenje kočnica. Kao i prošle godine, Pirelli je dopremio dve mešavine pneumatika: mekane i supermekane. Očekivana su u najvećem broju slučajeva dva odlaska u boks, radi zamene pneumatika.
Značajnija tehnička unapređenja na automobilima se neočekuju. Svi timovi uveliko rade na bolidima za sezonu 2016. godine.
Činjenice za stazu Yas Marina Circuit
Dužina jednog kruga
5554 m
Broj krugova
55
Broj krivina
21 (devet desnih; dvanaest levih)
Ukuoni deo sa “punim gasom”
69 %
Udaljenost do I. krivine
278  m
Najduži prolaz sa “punim” gasom
14,1  s
Naduži pravac sa punim gasom
970 m
Tip pneumatika
mekane / supermekane
Mogućnost izlaska sigurnosnog automobila
40 %

Нема коментара:

Постави коментар