Svi timovi a i vozači, teško su mogli da nađu adekvatan
odnos aerodinamičkog i mehaničkog prijanjanja, sa dobrim vemenom a da pri tome
na nekom delu staze neskrenu „malo“, sa idelane putanje. „Znojav“ – nauljen asfalt,
nije pružao vozačima dovoljan kontakt sa podlogom. Kada se uzme u obzir redak
vazduh, efekat „spojlera“, nije bio onakav kakvim su težili timovi.
 |
Rezultati kvalifikacija za VN Meksika |
 |
Najveće brzine postignute za vreme kvalifikacija |
 |
Deo staze poznat kao "stadion": mesta za 25000 gledalaca |
 |
"Blizanci" Toto Wolff i Niki Lauda, raduju se dvostrukoj "pol poziciji" |
Iako je
šampionski tim bio favorit zbog snage svoje pogonske jedinice, idealna za
paravac od 1,2 km, nedostatak „ležanja“ automobila zadavao je muke svima. Iznenađujući je plasman na četvrti i peto mesto vozača Red Bulla – Daniil
Kvyata i Daniel Ricciarda. Za poznavaoce, to je samo potvrda da su automibili
koje “crta” Adrian Newey, aerodinamičko “remek delo” sa puno vazdušnog prijanjnja
na podlogu. Stekao se utisak, da su oni bili najstabilniji sa svojim bolidima
na klizavom asfaltu autodroma Hermanos Rodriguez. Indirektnotu leži odgovor
zašto su Ferrari i Mercedes odbili da isporučuju svoje motore “bikovima” To bi
bio nepobediv “tandem” godinama !!! Kako
bi nadomestli redak vazduh, da nedođe do gubitka snage turbo motora, svi prizvođači
su sa redovnih 100000 obrtaja lopatica u turbini, povećali iste za dodatnih
5000 obrtaja, kako bi “upumpali” više razređenog vazduha. Više obrtaja, nisu
hteli iz sigurnosnih razloga. Jedino Honda i dalje ima poteškoća sa svojim
turbo punjačem On je mali i ne daje adekvatnu snagu kao konkurencija.
Timovi, su svaki na svoj način
razvijali strategiju zagrevanja pneumatika I postizanje najboljeg vremena.
Mercedes je vozio dva kruga kako bi zagrejao pneumatike a onda treći je bio na “hronometar”.
Kimi raikkoen je u jednom trenutku napravio piruetu ali
je nastavio da vozi. Putem radio-veze prijavio je da ima problema sa
preupravljanjem.
Za trku se
očekuje rekordan broj gledalaca. Procene su da će doći preko 120000 „fanova“. Najzanimljiviji
deo je takozvani "stadion", čije tribine primaju 25000 gledalaca i gde će se obaviti
ceremonija svečanog proglašenja pobednika. Najjeftinije karte koštaaju 82 € a
najskuplje 1430 € ! Pred trku, dobro raspoloženje i srdačnost su zagarantovani
!
Jedna od najvećih nepoznanica, je koliki broj odlazaka u boks će primeniti ekipe, jedan ili dva ?
Нема коментара:
Постави коментар