„Mi nismo glupi“ rekao je proizvođačima pogonskih agregata u Formuli 1,
Bernie Ecclestone. Pre svega aludirajući na Mercedesov pogonaski sklop, koji
drugu godinu za redom nema pravog premca. Za razliku od prošle godine, Ferrari
je značajno uporedio svoju V6 turbo hibridnu jedinicu i momentalno je jedini
koji može da parira „srebrnoj“ dominaciji. Renault i dalje ima problema dok je
Honda u ozbiljnim „početničkim“ dilemama.
Jevtiniji motor u Formuli 1 postaje realnost. Od 13. Novembra otvoren je
konkurs za nezavisne proizvošače da konkurišu sa svojom idejom o koncepciji
novog agregata. Deset dana traje „konkurs“ za alternativni motor, koji bi
trebao da košta jednu trećinu cene sadašnjih hibridnih pogona. Prema zahtevima
FIA oko šest miliona Evra.
Iako je sezona 2015. Pri samom kraju, očekuje nas „vruća“ jesen i zima. Na
ovaj način su Bernie Ecclestone i predsednik FIA Jean Todt objavili „rat“
fabričkim koncernima u cilju zaustavljanja njihove tehnološke dominacije a sa
druge strane da jeftiniji motori smanje dodatne troškove manjim ekipama kako bi
ostatak novca iskoristili na unapređenje aerodinamike i kompletiranje magacina
sa rezervnim delovima.
„To će za ans poslućiti da mi ostanemo u Formuli 1“ izjavio je savetnik
Helmut Marko. Red Bull svojski podržava akciju alternativnih motora i prema
planu za 2017. Godinu biće korosnici jendog od proizvođača alternativnig
agregata u Formuli 1.
Na konkursu imaju pravo učešća samo nezavisni proizvođači, koji nemaju veze
sa automobilskim koncernima. Tu spadaju firme kao što su Ilmor, Cosworth ili
AER.![]() |
Tri kopmanije koje imaju najveće šanse za alternativni motor u Formuli 1 |
Ilmor je komapanija koju je osnovao (mnogo pre), dugogodišnji konstruktor
Mercedesovih motora, Švajcarac Mario Illien. Njegova kompanija prvo je pravila
agregate za američku CART seriju, da bi ubrzo (nakon uspeha) počela i sa
motorima za Formulu 1. Cosworth je „majka“ svih pravih trkačkih agregata.
Pravili su motore kako za američku formulu, tako i za Formulu jedan ali i za
niže kategorije takmičenja. Imali su i uspeha i na reli sceni. Kompaniju AER,
1998. godine osnovao je Mike Lancaster, koji je, zanimljivo, počeo kao inženjer elektronike i snimajući sa kamerama, ubrzo shvatio da
je ljubav prema motorima veća. Pravili su motore za reli automobile, trke
izdržljivosti (najpoznatija 24h Le Mana), kao i za britanski šampionat na
kružnim stazama.
Нема коментара:
Постави коментар