Prema
najpoznatijoj “kovačnici” za trkačke motore na Svetu, Cosworth, razlozi neučešća
je nedovoljna ekonomska isplativost !
![]() |
"Arhitekta" moderne Formule 1 Bernie Ecclestone i predsednik FIA Jean Todt: plan da se saustavi dominacija Mercedesa sa pogonskom jedinicom |
Kako bi Formulu 1 učinili
konkurentnijom, predsednik FIA i “šef” Formule 1, Jean Todt i Bernie Ecclestone
smislili su uvođenje tzv. “alternativnih motora” od sezone 2017. godine.
Ukratko, reč je biturbo motorima, sa takođe V6 konfiguracijom i maksimalnih 2,5
l radne zapremine. Nova pogonska, jedinica biće “čista”, dakle sastavljena samo
od motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Najpoznatija
firma za to svakako je britanska kompanija Cosworth. Osnovana daleke 1958.
godine, svetsku slavu je stkla sa svojim čuvenim Cosworth V8 DFV motorom koji
je na trkama Formule 1 debitovao 1967. godine.
“Ekonomija
jednostavno ne funkcioniše” rekao je suvlasnik kompanije Kevin Kalkhoven. Prema
Cosworthu, razvoj jednog takvog motora od “nule” koštao bi okruglo 20 miliona
Funti (28,5 miliona €). Na to treba dodati troškove sa “nege” pored staza na
testovima. Za razliku od konkurentskih kuća Ilmor i AER, koje u određenim trkačkim
serijama imaju srodne trkačke agregate, dakle bazu, na kojoj je lakše
nadograditi FIA zahteve, Cosworth bi morao da krene od nule. Poslednje
angažovanje u Formuli 1, Cosworth je imao 2013. godine, kada je tim Marussia
(sada Manor) bio pokretan njihovim V8 agregatom.
Нема коментара:
Постави коментар