Da i bogati
mogu da imaju probleme najbolje govori primer tima Formule 1 Red Bull. Stalno
se govori o krizi malih timova i pitanje je njihovog opstanka, skoro
svakodnevno prisutno u medijima. Od početka svoje poslovne karijere, osnivač
kompanije Red Bull, Dietrich Mataschitz je podržavao sport. Devedesetih godina
prošlog veka, bio je sponzor timu Sauber. Odlučuje da uđe u Formulu 1 sa
sopstvenim timom i u novembru 2014. godine, kupuje Jaguar racing team od
američkog auto giganta Forda.
Svoju uspešnost u energetskim
pićima hteo je i da prenese u “najbrži cirkus”. Postojeću tehničku
infrastrukturu nadograđuje a kao kruna predstvalja angažovanje vodećeg svetskog
dizajnera Adrian Neweya, kog je preuzeo iz McLarena Rona Dennisa.
Prave dugogodišnji aranžman sa
fabrikom pogonskoh agregata Renaultom. Kao uvek do sada, nova “struktura”
zahtevala je vremana da sazri a rezultat je bio četiri uzastopne šampionske
titule u obe klase (konstruktori i vozači) od 2010 do 2013 godine. Od 2014. godine
kada je počela primena nove formule za pogonske jedinice, tim Red Bull je bleda
senka nekada uspešne ekipe. Nezadovoljstvo je bilo evidentno a od strane
Renaulta stigla su ubeđivanja da je to trenutni problem koji že se ubrzo
rešiti. Druga godina hibridne formule u Formuli 1, donela je još veće
razočarenje za “bikove” i uticala je na odluku da i pre isteka ugovora raskinu “francusku
vezu” i pronađu na drugoj strani rešenje. Počeli su pregovori sa Ferrarijem a i
Mercedesom. Kada
su od obe strane dobili negativan odgovor, Red Bull je zagazio u tehničku
krizu. Vremena je sve manje i dalje nemaju rešenje koji će motori biti u 2016. godini
iza leđa vozača. Didi Mateschitz ne priznaje poraze, ali ni aktuelno stanje sa
slabim i nepouzdanim Renault motorima nije na listi želja. Evidentno je da je
tim koji ima šampionski pedigre u krizi koja se pored loših plasmana vozača
odražava na ugled kao i na poslove kompanije Red Bull. ![]() |
Bez natpisa u sezoni 2016. godine. Ponovo će procvetati ljubav Red Bull - Renault |
Sa druge strane,
istoimeni energetski gigant ima dva tima u Formuli 1 i ako oba poveče to bi
mogao biti snažan udarac u negativnom svetllu za buduće sponzore ali i ulagače
u šampionat Formule 1. Sa druge strane “herr” Mateschitz, preti sa eventualnim
izlaskom iz Formule 1 što je zabrinulo i samog Bernie Ecclestonea. Zajedno sa
predsednikom FIA Jean Todtom pokušavaju da pronađu „novu“ motornu formulu, kako
se priča već od 2017. godine. Iako sadašnji dogovor važi do 2020. godine,
Bernie kao i poznavaoci prilika, su u strahu da bi dominantna tehnička baza V6
hibridnog pogona Mercedesa, bila praktično nedostižna, pa zbog radi povećavanja
konkurencije moraju da ubede Mercedes ali I Ferrari (koji je stabilizovao i u
dobroj meri unapredio svoju V6 jedinicu) da popuste, kako bi indirektno pomogli
Red Bullu da se na neki način obezbedi sa jačim, pouzdanijim agregatom.
Apsurdnost ove situacije je da
imate tim koji ima meterijalna sredstva, znanje i genija za crtaćim stolom,
zbog straha konkurencije, koja ne želi da im da svoju motornu jedinicu, jer
znaju da bi tada to bila formula za ostale nedostižna, uspeh umesto da privuče on
odbija partnere! Nedavno je šef tima Christian Horner priznao da u svojim
šampionskim godinama Renault nije imao najbolji motor (čitajte najjači !), pa
ipak su osvojili četiri titule. Izgleda da turbo motori “made in Renault” imaju
neku kariku koja nedostaje ! Najnovije vesti kažu, da iako su pre par meseci
najavili razilaženje, na kraju ove godine ipak u sledećoj godini ponovo “procveta
ljubav” između Red Bulla i Renaulta. Dobijali bi motore – ne markirane od
strane Renaulta a sam Red Bull bi preuzeo jedan deo razvoja i unapređenja. Tkom
leta ove godine, Renault je angažovao dugogodišnjeg konstruktora Mercedesovih
motora, švajcarca Mario Illiena da svojim iskustvom i znanjem poradi “malo” na
Renaultovom motoru. Iako su prvi testovi sa modifikacijama dali ohrabrenje
Renault je neočekivano odbio unapređenja “preciznog” Švajcarca. "Intervencija" Illiena je koštala Renault, dva miliona US $!
I dalje je dossier Red Bull otvoren…
Нема коментара:
Постави коментар