субота, 7. новембар 2015.

Dossier: Red Bull i motor ?

Da i bogati mogu da imaju probleme najbolje govori primer tima Formule 1 Red Bull. Stalno se govori o krizi malih timova i pitanje je njihovog opstanka, skoro svakodnevno prisutno u medijima. Od početka svoje poslovne karijere, osnivač kompanije Red Bull, Dietrich Mataschitz je podržavao sport. Devedesetih godina prošlog veka, bio je sponzor timu Sauber. Odlučuje da uđe u Formulu 1 sa sopstvenim timom i u novembru 2014. godine, kupuje Jaguar racing team od američkog auto giganta Forda.

Svoju uspešnost u energetskim pićima hteo je i da prenese u “najbrži cirkus”. Postojeću tehničku infrastrukturu nadograđuje a kao kruna predstvalja angažovanje vodećeg svetskog dizajnera Adrian Neweya, kog je preuzeo iz McLarena Rona Dennisa.
Prave dugogodišnji aranžman sa fabrikom pogonskoh agregata Renaultom. Kao uvek do sada, nova “struktura” zahtevala je vremana da sazri a rezultat je bio četiri uzastopne šampionske titule u obe klase (konstruktori i vozači) od 2010 do 2013 godine. Od 2014. godine kada je počela primena nove formule za pogonske jedinice, tim Red Bull je bleda senka nekada uspešne ekipe. Nezadovoljstvo je bilo evidentno a od strane Renaulta stigla su ubeđivanja da je to trenutni problem koji že se ubrzo rešiti. Druga godina hibridne formule u Formuli 1, donela je još veće razočarenje za “bikove” i uticala je na odluku da i pre isteka ugovora raskinu “francusku vezu” i pronađu na drugoj strani rešenje. Počeli su pregovori sa Ferrarijem a i Mercedesom. Kada su od obe strane dobili negativan odgovor, Red Bull je zagazio u tehničku krizu. Vremena je sve manje i dalje nemaju rešenje koji će motori biti u 2016. godini iza leđa vozača. Didi Mateschitz ne priznaje poraze, ali ni aktuelno stanje sa slabim i nepouzdanim Renault motorima nije na listi želja. Evidentno je da je tim koji ima šampionski pedigre u krizi koja se pored loših plasmana vozača odražava na ugled kao i na poslove kompanije Red Bull.

Bez natpisa u sezoni 2016. godine. Ponovo će procvetati ljubav Red Bull - Renault
Sa druge strane, istoimeni energetski gigant ima dva tima u Formuli 1 i ako oba poveče to bi mogao biti snažan udarac u negativnom svetllu za buduće sponzore ali i ulagače u šampionat Formule 1. Sa druge strane “herr” Mateschitz, preti sa eventualnim izlaskom iz Formule 1 što je zabrinulo i samog Bernie Ecclestonea. Zajedno sa predsednikom FIA Jean Todtom pokušavaju da pronađu „novu“ motornu formulu, kako se priča već od 2017. godine. Iako sadašnji dogovor važi do 2020. godine, Bernie kao i poznavaoci prilika, su u strahu da bi dominantna tehnička baza V6 hibridnog pogona Mercedesa, bila praktično nedostižna, pa zbog radi povećavanja konkurencije moraju da ubede Mercedes ali I Ferrari (koji je stabilizovao i u dobroj meri unapredio svoju V6 jedinicu) da popuste, kako bi indirektno pomogli Red Bullu da se na neki način obezbedi sa jačim, pouzdanijim agregatom.
Apsurdnost ove situacije je da imate tim koji ima meterijalna sredstva, znanje i genija za crtaćim stolom, zbog straha konkurencije, koja ne želi da im da svoju motornu jedinicu, jer znaju da bi tada to bila formula za ostale nedostižna, uspeh umesto da privuče on odbija partnere! Nedavno je šef tima Christian Horner priznao da u svojim šampionskim godinama Renault nije imao najbolji motor (čitajte najjači !), pa ipak su osvojili četiri titule. Izgleda da turbo motori “made in Renault” imaju neku kariku koja nedostaje ! Najnovije vesti kažu, da iako su pre par meseci najavili razilaženje, na kraju ove godine ipak u sledećoj godini ponovo “procveta ljubav” između Red Bulla i Renaulta. Dobijali bi motore – ne markirane od strane Renaulta a sam Red Bull bi preuzeo jedan deo razvoja i unapređenja. Tkom leta ove godine, Renault je angažovao dugogodišnjeg konstruktora Mercedesovih motora, švajcarca Mario Illiena da svojim iskustvom i znanjem poradi “malo” na Renaultovom motoru. Iako su prvi testovi sa modifikacijama dali ohrabrenje Renault je neočekivano odbio unapređenja “preciznog” Švajcarca. "Intervencija" Illiena je koštala Renault, dva miliona US $!

I dalje je dossier Red Bull otvoren…

Нема коментара:

Постави коментар