среда, 11. новембар 2015.

VN Brazila: Uvod u Samba F1 !

Predposlednja trka ovogodišnjeg šampionata nije ništa manje zanmljivija od svih dosadašnjih. Zašto? Iako se zna ko su prvaci, nadmetanje za drugu poziciju u klasi konstruktora između Vettela i Rosberga, još je aktuelno. Dodatna neizvesnost, je želja Sebastian Vettela da u poslednje dve (Brazil i Abu Dabi) trke zabeleži pobedu za ekipu Ferrari. Volja i potencijal su tu.

Vozači Mercedesa su se pobrinuli za oba šampionska pehara, jedino je Nico Rosberg pod “sresom” da osigura, ili povrati, svoju drugu poziciju, koju je tokom većeg dela sezone držao. Sa uverljivom pobedom u Meksiku, njegovo samopouzdanje je poraslo i posle “savetovanja” sa Niki Laudom, dobili smo novo lice Nica Rosberga.
Autodrom Jose Carlos Pace
 
Staza Interlagos u predgrađu dvanest milionske metropole Sao Paola, je brza staza sa “stažom” od 32 održane trke do sada. Poznata je prva pobeda na domaćoj stazi, legendarnog Ayrton Senne iz 1990. godine, kada je potpuno iscrpljen i sa grčevima, sa mukom uspeo da se popne na podijum. Sama staza, dužine 4309 m je kombinacija brzih pravaca kao sporih i brzih krivina. Za vozače izuzetno psihofizički zahtevna, dok za inženjere, izazaov da bolide priprema u kompomisu sa konfiguracijom staze. Sa najdužim pravcem od 935 m, raj za “oslobađanje” ergele čeličnih konja ali sa druge strane, zbog promenljive konfiguracije staze, zahteva dobar prenos snage i nešto mekše podešene amortizere. Najveća nepoznanica je asfalt se svojim “novonastalim” izbočinama koji su iznenađujući faktor za inženjre ali posebno, za vozače. Još kada se vremenska prognoza “poklopi”, najavljeno je promenljivi vreme sa velikom mogućnošću za kišu, onda se dobija atraktivno-neizvesna ali i opasna trka. Podešavanje spojlera je pravi kompromis između otpora vazduha i aerodinamičkog potiska. Zbog dugačkog pravca, zadnje krilo nije podešeno na najoštriji ugao dok je prednji, radi dobijanja stabilnosti u brzim krivinama, nešto oštrijeg ugla. Staza Jose Carlos Pace, nalazi se na 800 m nadmorske visine i u poređenju sa Meksičkim autodromom, po pitanju turbo punjača za nijansu je manje zahtevna.

Pobednik VN Barazila 1975. godine: Jose Carlos Pace (omiljeni vozač Bernie Ecclestonea)
Od timova se neočekuje velika “igra” sa novim aerodinamičkim paketima, jer je veći deo resursa svih ekipa preorijentisan na automobile za 2016. godinu. Najveća pažnja je novi, poboljšani Renault agregat za ekipu Red Bull. Francuski proizvođač upotrebio je poslednjih 11 “žetona” (tokena) na modifikaciji svoje pogonske jedinice. Očekuje se vremenski dobitak od 0,2 sekunde po krugu !

Dužina jednog kruga
4309 m
Broj krugova
71
Broj krivina
15 (pet desnih; deset levih)
Deo sa “punim gasom”
70 %
Udaljenost do I. krivine
190  m
Najduži prolaz sa “punim” gasom
16,0  s
Naduži pravac sa punim gasom
935 m
Tip pneumatika
mekane / srednje
Mogućnost izlaska sigurnosnog automobila
70 %

Нема коментара:

Постави коментар