Predposlednja trka ovogodišnjeg
šampionata nije ništa manje zanmljivija od svih dosadašnjih. Zašto? Iako se zna
ko su prvaci, nadmetanje za drugu poziciju u klasi konstruktora između Vettela
i Rosberga, još je aktuelno. Dodatna neizvesnost, je želja Sebastian Vettela da u
poslednje dve (Brazil i Abu Dabi) trke zabeleži pobedu za ekipu Ferrari. Volja i potencijal su tu.
Vozači Mercedesa su se pobrinuli za
oba šampionska pehara, jedino je Nico Rosberg pod “sresom” da osigura, ili
povrati, svoju drugu poziciju, koju je tokom većeg dela sezone držao. Sa
uverljivom pobedom u Meksiku, njegovo samopouzdanje je poraslo i posle “savetovanja”
sa Niki Laudom, dobili smo novo lice Nica Rosberga.
![]() |
Autodrom Jose Carlos Pace |
Staza Interlagos u predgrađu dvanest
milionske metropole Sao Paola, je brza staza sa “stažom” od 32 održane trke do
sada. Poznata je prva pobeda na domaćoj stazi, legendarnog Ayrton Senne iz
1990. godine, kada je potpuno iscrpljen i sa grčevima, sa mukom uspeo da se
popne na podijum. Sama staza, dužine 4309 m je kombinacija brzih pravaca kao sporih
i brzih krivina. Za vozače izuzetno psihofizički zahtevna, dok za inženjere,
izazaov da bolide priprema u kompomisu sa konfiguracijom staze. Sa najdužim
pravcem od 935 m, raj za “oslobađanje” ergele čeličnih konja ali sa druge
strane, zbog promenljive konfiguracije staze, zahteva dobar prenos snage i nešto
mekše podešene amortizere. Najveća nepoznanica je asfalt se svojim “novonastalim”
izbočinama koji su iznenađujući faktor za inženjre ali posebno, za vozače. Još
kada se vremenska prognoza “poklopi”, najavljeno je promenljivi vreme sa
velikom mogućnošću za kišu, onda se dobija atraktivno-neizvesna ali i opasna
trka. Podešavanje spojlera je pravi kompromis između otpora vazduha i
aerodinamičkog potiska. Zbog dugačkog pravca, zadnje krilo nije podešeno na najoštriji ugao
dok je prednji, radi dobijanja stabilnosti u brzim krivinama, nešto oštrijeg
ugla. Staza Jose Carlos Pace, nalazi se na 800 m nadmorske visine i u poređenju
sa Meksičkim autodromom, po pitanju turbo punjača za nijansu je manje zahtevna.
![]() |
Pobednik VN Barazila 1975. godine: Jose Carlos Pace (omiljeni vozač Bernie Ecclestonea) |
Od timova se neočekuje velika “igra”
sa novim aerodinamičkim paketima, jer je veći deo resursa svih ekipa preorijentisan na
automobile za 2016. godinu. Najveća pažnja je novi, poboljšani Renault agregat
za ekipu Red Bull. Francuski proizvođač upotrebio je poslednjih 11 “žetona” (tokena)
na modifikaciji svoje pogonske jedinice. Očekuje se vremenski dobitak od 0,2
sekunde po krugu !
Dužina jednog kruga
|
4309 m
|
Broj krugova
|
71
|
Broj krivina
|
15 (pet desnih; deset levih)
|
Deo sa “punim gasom”
|
70 %
|
Udaljenost do I. krivine
|
190 m
|
Najduži prolaz sa “punim” gasom
|
16,0 s
|
Naduži pravac sa punim gasom
|
935 m
|
Tip pneumatika
|
mekane / srednje
|
Mogućnost izlaska sigurnosnog automobila
|
70 %
|
Нема коментара:
Постави коментар