четвртак, 27. октобар 2016.

Uvod VN Meksika

Prošlogodišnju VN Meksika, gledalo je 134 850 gledalaca!!! Takav odjek, odavno nije zabeležen pa je domaćin za ovu godinu pripremio novitete koji bi trebali da dovedu još veći brog gledalaca – ljubitelja brzine i vrhunske tehnologije. Pored gledalaca i vozači su bili oduševljeni sa gostoprimstvom ali i brojem gledalaca i sa koliko strasti i energije su naviajči bodrili vozače. Svaki vozač  je imao svoju grupu navijačča i to je na najbolje pilote trkačkih automobila, ostavlio najimpresivniji utisak.
Navijači hrle ka pobedničkom podijumu 2015. godine

Meksikanci su veliki ljubitelji brzine!
Sama staza se nalazi na nadmorskoj visini od 2285 metara. Na toj visini, gustina vazduha je niža za 22% u odnosu na nivo mora. Samim tim, “disanje” običnih motora (atmosferskih) bi bilo značajno otežano. Međutim, kako se u Formuli 1 primenjuje turbo-hibridna pogonska tehnologija, to neće uticati na performanse bolida. Zašto? Odogovor je jednostavan, zahvaljujući turbo punjačima, koje će inženjeri i tehničari preraditi za ovaku visoku nadmorsku visinu, lopatice turbine će se obrtati brže nego uobičajeno, pa će samim tim, “uduvati” više vazduha u motor sa unutrašnjim sagoravanjem.
Staza Autodromo Hermanos Rodriguez
Zbog niže gustine vazduha otpor automobila je manji, što će doneti dva benefita bolidima, a indirektno i gledaocima. Automobili će biti brži i trošiće manje goriva, pa će vozači primeniti taktiku “PEDAL TO THE METAL” (drugim rečima “gas do daske). Istovremeno će redak vazduh zadavati “glavobolju” vozačima zbog manjka aerodinamičkog potiska. Sa ukupno 16 krivina, staza Autodromo Hermanos Rodrigues karakteriše jedan od najdužih pravaca – Recta Principale, dugačak, neverovatnih 1314 m! Pred prvu krivinu, automobili će dostići brzinu od preko 365 km/h! Raj za ljubitelje brzine!
Detalj sa prošlogodišnje trke

Bista braće Rodriguez po kojoj je autodrom dobio ime
Za razliku od prologodišnje trke, kada se svež asfalt „znojio“, ovogodišnji će biti mnogo postojaniji i pružiće mnogo bolje prijanjanje za bolide Formule 1. Zbog male gustine vazduha, timovi će podesiti spojlere na najveći mogući nagib ali će i pored toga, bolidi imati velike kranje brzine. Od tehničkih noviteta, neočekuje se ništa, jer su svi timovi uveliko usmereni na razvoj novih automobila za sezonu 2017. godine.

Još jedna faktor može utucati na performanse automobila. To su vremenski uslovi. Za razliku od prošle godine, kada su temparature bile oko 250 C, predstojećeg vikenda se očekuju niže temparature, u rasponu između 16 i 190 C. Neisljučuje se mogućnost i padavina.
Činjenice za VN Meksika:


Dužina staze
4304 m
Bruj krugova
71
Broj krivina
16 (devet desnih, sadam levih)
Udaljenost od starta do prve krivine
850 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
13,0 s
Broj promena brzina po krugu
38
Potrošnja goriva po krugu
1,90 l
Potrošnja pneumatika
Srednja
Potrošnja kočnica
Visoka
Najveća brzina 2015. godine (trka)
366,4 km/h (P. Maldonado)
Ukupan deo staze sa punim gasom
55%
Tip pneumatika
Srednje, mekane, super mekane

Нема коментара:

Постави коментар