Prošlogodišnju VN Meksika, gledalo je 134 850
gledalaca!!! Takav odjek, odavno nije zabeležen pa je domaćin za ovu godinu
pripremio novitete koji bi trebali da dovedu još veći brog gledalaca –
ljubitelja brzine i vrhunske tehnologije. Pored gledalaca i vozači su bili
oduševljeni sa gostoprimstvom ali i brojem gledalaca i sa koliko strasti i
energije su naviajči bodrili vozače. Svaki vozač je imao svoju grupu navijačča i to je na
najbolje pilote trkačkih automobila, ostavlio najimpresivniji utisak.
![]() |
Navijači hrle ka pobedničkom podijumu 2015. godine |
![]() |
Meksikanci su veliki ljubitelji brzine! |
Sama staza se
nalazi na nadmorskoj visini od 2285 metara. Na toj visini, gustina vazduha je
niža za 22% u odnosu na nivo mora. Samim tim, “disanje” običnih motora
(atmosferskih) bi bilo značajno otežano. Međutim, kako se u Formuli 1 primenjuje
turbo-hibridna pogonska tehnologija, to neće uticati na performanse bolida. Zašto?
Odogovor je jednostavan, zahvaljujući turbo punjačima, koje će inženjeri i tehničari
preraditi za ovaku visoku nadmorsku visinu, lopatice turbine će se obrtati brže
nego uobičajeno, pa će samim tim, “uduvati” više vazduha u motor sa unutrašnjim
sagoravanjem.
![]() |
Staza Autodromo Hermanos Rodriguez |
Zbog niže
gustine vazduha otpor automobila je manji, što će doneti dva benefita bolidima,
a indirektno i gledaocima. Automobili će biti brži i trošiće manje goriva, pa će
vozači primeniti taktiku “PEDAL TO THE METAL” (drugim rečima “gas do daske). Istovremeno
će redak vazduh zadavati “glavobolju” vozačima zbog manjka aerodinamičkog
potiska. Sa ukupno 16 krivina, staza Autodromo Hermanos Rodrigues karakteriše
jedan od najdužih pravaca – Recta Principale, dugačak, neverovatnih 1314 m! Pred
prvu krivinu, automobili će dostići brzinu od preko 365 km/h! Raj za ljubitelje brzine!
![]() |
Detalj sa prošlogodišnje trke |
![]() |
Bista braće Rodriguez po kojoj je autodrom dobio ime |
Za razliku od prologodišnje trke, kada se svež
asfalt „znojio“, ovogodišnji će biti mnogo postojaniji i pružiće mnogo bolje
prijanjanje za bolide Formule 1. Zbog male gustine vazduha, timovi će podesiti
spojlere na najveći mogući nagib ali će i pored toga, bolidi imati velike
kranje brzine. Od tehničkih noviteta, neočekuje se ništa, jer su svi timovi
uveliko usmereni na razvoj novih automobila za sezonu 2017. godine.
Još jedna faktor može utucati na performanse
automobila. To su vremenski uslovi. Za razliku od prošle godine, kada su
temparature bile oko 250 C, predstojećeg vikenda se očekuju niže
temparature, u rasponu između 16 i 190 C. Neisljučuje se mogućnost i
padavina.
Činjenice za VN Meksika:
Dužina staze
|
4304 m
|
Bruj krugova
|
71
|
Broj krivina
|
16 (devet desnih, sadam
levih)
|
Udaljenost
od starta do prve krivine
|
850 m
|
Najduži prolaz sa „punim gasom“
|
13,0 s
|
Broj
promena brzina po krugu
|
38
|
Potrošnja
goriva po krugu
|
1,90 l
|
Potrošnja
pneumatika
|
Srednja
|
Potrošnja
kočnica
|
Visoka
|
Najveća
brzina 2015. godine (trka)
|
366,4 km/h (P. Maldonado)
|
Ukupan deo staze sa punim gasom
|
55%
|
Tip pneumatika
|
Srednje, mekane, super
mekane
|
Нема коментара:
Постави коментар