Prva
dvostruka pobeda ekipe Red Bull, nakon trke u Brazilu 2013. godine, potvrdila
je da se tim nakon uvođenja hibridne tehnologije i početničkih teškoća,
stabilizovala i potvrdila da su na putu konsolidacije i tehnološkog napretka.
![]() |
Dan Fallows |
![]() |
Pierre Wache |
![]() |
Rob Marshall |
Iako je u
ovoj sezoni tim Ferrari proglašavan najozbiljnijim konkurentom ekipe Mercedes,
dešava se suprotno. Tim Red Bull ostvario je dve pobede ove sezone (jedna
dvostruka), dok je tim Ferrari zapao u duboku tehnološku ali i psihološku krizu,
zbog preteranih očekivanja javnosti, ljubitelja Formule 1, Italijana i naravno
rukovodstva italijanskog automobilskog giganta – FIAT, koji je materijalni,
tehnički ali i duhovni sponzor ekipe iz Maranella.
Uspeh ekipe
Red Bull, je utoliko veći zbog činjenice da vrhunski aerodinamičar, koji je na
platnom spisku tima iz Milton Keynesa, radi sa samo 20 procenata svog vremana!
Poznato je da Adrian Newey ima
aspiracija prema jedriličarstvu. Godinama unazad, radi za jedan tim koji
učestvije na svetskom kupu brodova bez sopstvenog pogona, već gonjeni putem
vetra. Od kada su nova pravila, restriktivna aerodinamika a glavni akcenat na
pogosnkoj jedinici, slavni britanski dizajner nema “prostora” da primeni svoja “vazdušna”
rešenja.
Ostatak konstruktorskog
tima, glavni dizajner Rob Marshall, šef aerodinamike Dan Falllows, kao i šef dinamike
vožnje Pierre Wache, su odradili fantastičan posao. U poređenju sa sezonama
2014. i 2015. Godine, Renaultov motor je postao mnogo pouzdaniji, podvozniji
ali je i dobio nešto “konja”. To su sve argumenti, sa kojima je savetnik tima
Red Bull i desna ruka Didi Mataschitza Dr Helmut Marko, nakon nekoliko trka su
puno uvažavanja najavio borbu za šampionsku tutulu 2017. godine.
I poslednjji
“kec” u rukavu. Zbog promene pravila u konstrukciji šasije a pre svega aerodinamike,
za svoj crtaći, u opsegu većim od 50 procenata, vraća se i aerodinamički “guru” –
Adrian Newey.
Нема коментара:
Постави коментар