Dok sezona
2016. godine uveliko traje, svi timovi uveliko rade sa manje ili više
kapaciteta za narednu godinu, koje će biti prava mala evolucija. U poređenju sa
2014. godinom i uvođenjem hibridne tehnologije, sledeća sezona neće bit toliko
zahtevna sa tehničke strane, više će biti kozmetičko – vizuleno promenjena.
![]() |
Poređenje sadašnjih i budućih dimenzija Formule 1 |
Najveća
promena, se odnosi na širinu pneumatika. “Crni valjci” u poređenju sa
aktuelnim, sledeće godine će biti za 25 % širi. Izraženo u milimetrima, prednji
će umesto dosadašnjih 245, biti širok 305mm! Kod zadnjih, na opšte oduševljenje
vozača, inženjera ali i navijača, oniće se proširiti za osam cm. Sa dosadašnjih
325 na čak 405 mm! Prve slike bolida iz 2015. godine, koji su opremljeni sa
širim pneumaticima, su podsetile na povratak u rane devedesete godine koja je ostala
u dobrom sećanju.
Sa širim
pneuamticima Tehnička radna grupa Formule 1 (F1 TWG) je dozvolila i upotrebu
šire i duže šasije. Dizajneri i aerodnimičari će imati pune ruke posla. Širina
kompletnog bolida sa pneumaticima, na stazi, iznosiće 2000m, umesto dosadašnjih
1800 mm. zadnji difuzor će biti višlji u poređenju sa dosadašnjim modelom. Od
naredne godine, visina zadnjeg difuzora iznosiće 175 mm, što je povećanje od 50
mm. Istovremno, biće dozvoljena i nešto veća širina, sa dosadašnjih 1000, od
2017. godine, konstruktori mogu da “rašire” difuzor na 1050 mm. Izgled prednjeg
spojlera še pretepeti proemen, biše zakošen pod uglom od 12,50. Takođe,
i mešuosovinsko rastojanje će bite neznatno veće i ono će zavisiti od
dizajnerske fiilozofoje svakog tima pojedinačno u skladu sa svojim shvatanjem
aerodinamike.
Širi
automobil kao i širi pneumatici, zajedno sa nešto većom dozvoljenom masom
automobila na startu (po pravilima od 2017. minimalna težina iznosiće 722 kg
umesto dosadašnjih 702), će zančiti da će bolidi trošiti više goriva, pa su “donosioci
pravila” dozvolili i upotrebu veće količine goriva za svaku trku. Sa sadašnjih
100, biće povećana na 105 kg. Sa nešto većom šasijom, konstruktorima će biti
olakšano da smeste komponente i agregate u bolid, ali će im ostati i više mesta
za “igru” preraspodele balansa za svaki tim staze poesbno.
![]() |
Mercedes-AMG iz 2015. godine: direktno poređenje pneumatika (za 2017. godinu na bolidu) |
![]() |
Ferrari 2015. - dodatne "suknjice" na bokovima, za simulaciju povećanja prijanjanja |
![]() |
Ferrari iz 2015. godine sa pneuamticima za 2017.: šire = lepše! |
Prvi
testovi, sa modifikovanim bolidima iz sezone 2015. pokazali su, da automobili
izgledaju agresivnije, biće brži nakon izlaska iz krivina, vozači će manevrima
ekstremno kasnh kočenja pruđiti sigurno spktakularne scene. Zbog širih pneuamtika,
kranje brzine automobila biće manje. Na primer na deonici gde su do sada
postizali brinu od 330 km/h, sa novim, šrim pneumaticima,
neće biti brži od 310 km/h.
Pogonske jedinice ostaju praktično nepromenjene
sa manjim ograničenjima. Radilica će biti fiksnih dimenzija, minimalna težina
klipova ne sme biti manja od 300 gr, MGU-K jedinice 7kg, MGU-H jedinice 4 kg. Od
sledeće sezone, cena pogonskih jedinica za druge timove biće manja za 1 milion
€ a od sezone, 2018. za dodatnih 3 miliona €.
Нема коментара:
Постави коментар