петак, 14. октобар 2016.

Formula 1 - izgled 2017. godine

Dok sezona 2016. godine uveliko traje, svi timovi uveliko rade sa manje ili više kapaciteta za narednu godinu, koje će biti prava mala evolucija. U poređenju sa 2014. godinom i uvođenjem hibridne tehnologije, sledeća sezona neće bit toliko zahtevna sa tehničke strane, više će biti kozmetičko – vizuleno promenjena.

Poređenje sadašnjih i budućih dimenzija Formule 1
Najveća promena, se odnosi na širinu pneumatika. “Crni valjci” u poređenju sa aktuelnim, sledeće godine će biti za 25 % širi. Izraženo u milimetrima, prednji će umesto dosadašnjih 245, biti širok 305mm! Kod zadnjih, na opšte oduševljenje vozača, inženjera ali i navijača, oniće se proširiti za osam cm. Sa dosadašnjih 325 na čak 405 mm! Prve slike bolida iz 2015. godine, koji su opremljeni sa širim pneumaticima, su podsetile na povratak u rane devedesete godine koja je ostala u dobrom sećanju.
Sa širim pneuamticima Tehnička radna grupa Formule 1 (F1 TWG) je dozvolila i upotrebu šire i duže šasije. Dizajneri i aerodnimičari će imati pune ruke posla. Širina kompletnog bolida sa pneumaticima, na stazi, iznosiće 2000m, umesto dosadašnjih 1800 mm. zadnji difuzor će biti višlji u poređenju sa dosadašnjim modelom. Od naredne godine, visina zadnjeg difuzora iznosiće 175 mm, što je povećanje od 50 mm. Istovremno, biće dozvoljena i nešto veća širina, sa dosadašnjih 1000, od 2017. godine, konstruktori mogu da “rašire” difuzor na 1050 mm. Izgled prednjeg spojlera še pretepeti proemen, biše zakošen pod uglom od 12,50. Takođe, i mešuosovinsko rastojanje će bite neznatno veće i ono će zavisiti od dizajnerske fiilozofoje svakog tima pojedinačno u skladu sa svojim shvatanjem aerodinamike.
Širi automobil kao i širi pneumatici, zajedno sa nešto većom dozvoljenom masom automobila na startu (po pravilima od 2017. minimalna težina iznosiće 722 kg umesto dosadašnjih 702), će zančiti da će bolidi trošiti više goriva, pa su “donosioci pravila” dozvolili i upotrebu veće količine goriva za svaku trku. Sa sadašnjih 100, biće povećana na 105 kg. Sa nešto većom šasijom, konstruktorima će biti olakšano da smeste komponente i agregate u bolid, ali će im ostati i više mesta za “igru” preraspodele balansa za svaki tim staze poesbno.

Mercedes-AMG iz 2015. godine: direktno poređenje pneumatika (za 2017. godinu na bolidu)

Ferrari 2015. - dodatne "suknjice" na bokovima, za simulaciju povećanja prijanjanja

Ferrari iz 2015. godine sa pneuamticima za 2017.: šire = lepše!
Prvi testovi, sa modifikovanim bolidima iz sezone 2015. pokazali su, da automobili izgledaju agresivnije, biće brži nakon izlaska iz krivina, vozači će manevrima ekstremno kasnh kočenja pruđiti sigurno spktakularne scene. Zbog širih pneuamtika, kranje brzine automobila biće manje. Na primer na deonici gde su do sada postizali brinu od 330 km/h, sa novim, šrim pneumaticima, neće biti brži od 310 km/h.

Pogonske jedinice ostaju praktično nepromenjene sa manjim ograničenjima. Radilica će biti fiksnih dimenzija, minimalna težina klipova ne sme biti manja od 300 gr, MGU-K jedinice 7kg, MGU-H jedinice 4 kg. Od sledeće sezone, cena pogonskih jedinica za druge timove biće manja za 1 milion € a od sezone, 2018. za dodatnih 3 miliona €.

Нема коментара:

Постави коментар