среда, 5. октобар 2016.

Uvod: VN Japana

Veličanstvena zemlja, veličanstveni ljudi, veličanstvena staza. Za poslednjih nekoliko decenija postali su u mnogim segmentima života uzor preko automobila, elektronike do visoke tehnologije. U Japanu, automobilske trke imaju posebnu draž i značenje. Kada je sredinom osamdesetih godina Honda ušla u Formulu 1, ubrzo se ispostavilo da je Ayrton Senna bio jedan od najboljih vozača, koji je odgovarao mentalnom sklopu Japanaca. Fokusiran na trke, primeran u monogim segmentima života, idealan partner koji je je Hondu doveo do vrha prestola, da su ostale ekipe jedva čekale da se japanska fabrika motorcikala i automobila povuče iz „Cirkusa“.
Staza Suyuka po svojoj konfiguraciji je jedinstvena
Staza Suzuka je jedna od izuzetno zahtevnih ali istovremeno i jedna od naomiljenijih za mnoge vozače. Spoj izuzetno brzih krivina, naročito krivina 130R, zatim pravaca, vozačima pruža priliku da od bolida „iscede“ i poslednju konjsku snagu i iskoriste maksimalno aerodinamiku. Staza Suzuka International Circuit dugačka je 5807 m. Dizajnirao ju je holandski arhitekta Johannes Bernhardus Theodorus "Hans" Hugenholtz, poznatiji kao John Hugenholtz. Od 1987. godine , trke Formule 1, za Veliku nagradu Japana voze se na njoj.
Dizajner staze John Hugenholtz
Staza ima ukupno 18 krivina. Puno brzih promena smerova, zahteva izuzetnu stabilnost i puno prijanjanja bolida, pre svega na prednjoj osovini. Podupravljanje koisti kod poverenje u automobil kao I tvrdi pneumatici. Na stazi uvek duva neki vetar i to utiče na stabilnost bolida. Za pogonsku jedinicu, brza staza je opterećenje, dok su kočnice pošteđene prekomernog trošenja, zbog “tečnih” prelaza krivina ali i niskih temparatura.
Plasman vozača pred VN Japana

Plasman konstruktora pred VN Japana
Podešavanje donjeg postroja nezahteva posebne pripreme, jer je asfaltni sloj na stazi Suzuka dosta ravan. I ivičnjaci, nisu pretnja za donji postroj. Kada su u pitanju tehničke inovacije timova, sem Renaulta, koji je najavio novi poklopaca motora, ostali timovi nemaju unapređenja.

Jasno je da je tim Mercede-AMG favorit, pre svega zbog snažnog pogonskog agregata ali i aerodinamike koja uz pomoć naprednog sistema ogibljenja odlično funkcioniše na većini staza. Između Red Bulla i Ferrarija se očekuje izjednačena trka, dok će duel Force India I Williams biti ponovo u fokusu, jer je u pitanju četvrto mesto na tabeli konstruktora. 

Činjenice za stazu Suzuka:   
   
Dužina staze
5807 m
Bruj krigova
53
Broj krivina
18 (10 desnih, osam levih)
Udaljenost od starta do prve krivine
545 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
16,0 s
Broj promena brzina po krugu
48
Potrošnja goriva po krugu
2,49 l
Potrošnja pneumatika
Visoka
Potrošnja kočnica
Niska
Najveća brzina 2015. godine (trka)
326,4 km/h (S. Perez)
Ukupan deo staze sa punim gasom
70 %
Tip pneumatika
Mekane, srednje, tvrde

Нема коментара:

Постави коментар