Veličanstvena zemlja, veličanstveni ljudi, veličanstvena
staza. Za poslednjih nekoliko decenija postali su u mnogim segmentima života
uzor preko automobila, elektronike do visoke tehnologije. U Japanu,
automobilske trke imaju posebnu draž i značenje. Kada je sredinom osamdesetih
godina Honda ušla u Formulu 1, ubrzo se ispostavilo da je Ayrton Senna bio
jedan od najboljih vozača, koji je odgovarao mentalnom sklopu Japanaca.
Fokusiran na trke, primeran u monogim segmentima života, idealan partner koji
je je Hondu doveo do vrha prestola, da su ostale ekipe jedva čekale da se
japanska fabrika motorcikala i automobila povuče iz „Cirkusa“.
![]() |
Staza Suyuka po svojoj konfiguraciji je jedinstvena |
Staza Suzuka je jedna od izuzetno zahtevnih ali
istovremeno i jedna od naomiljenijih za mnoge vozače. Spoj izuzetno brzih
krivina, naročito krivina 130R, zatim pravaca, vozačima pruža priliku da od
bolida „iscede“ i poslednju konjsku snagu i iskoriste maksimalno aerodinamiku.
Staza Suzuka International Circuit dugačka je 5807 m. Dizajnirao ju je
holandski arhitekta Johannes
Bernhardus Theodorus "Hans" Hugenholtz, poznatiji kao John Hugenholtz.
Od 1987. godine , trke Formule 1, za Veliku nagradu Japana voze se na njoj.
![]() |
Dizajner staze John Hugenholtz |
Staza ima ukupno 18 krivina. Puno brzih promena
smerova, zahteva izuzetnu stabilnost i puno prijanjanja bolida, pre svega na
prednjoj osovini. Podupravljanje koisti kod poverenje u automobil kao I tvrdi
pneumatici. Na stazi uvek duva neki vetar i to utiče na stabilnost bolida. Za pogonsku
jedinicu, brza staza je opterećenje, dok su kočnice pošteđene prekomernog
trošenja, zbog “tečnih” prelaza krivina ali i niskih temparatura.
![]() |
Plasman vozača pred VN Japana |
![]() |
Plasman konstruktora pred VN Japana |
Podešavanje donjeg postroja nezahteva posebne
pripreme, jer je asfaltni sloj na stazi Suzuka dosta ravan. I ivičnjaci, nisu
pretnja za donji postroj. Kada su u pitanju tehničke inovacije timova, sem
Renaulta, koji je najavio novi poklopaca motora, ostali timovi nemaju
unapređenja.
Jasno je da je tim Mercede-AMG favorit, pre
svega zbog snažnog pogonskog agregata ali i aerodinamike koja uz pomoć
naprednog sistema ogibljenja odlično funkcioniše na većini staza. Između Red
Bulla i Ferrarija se očekuje izjednačena trka, dok će duel Force India I Williams
biti ponovo u fokusu, jer je u pitanju četvrto mesto na tabeli konstruktora.
Činjenice za
stazu Suzuka:
Dužina
staze
|
5807 m
|
Bruj
krigova
|
53
|
Broj
krivina
|
18 (10 desnih, osam levih)
|
Udaljenost
od starta do prve krivine
|
545 m
|
Najduži prolaz sa „punim gasom“
|
16,0 s
|
Broj
promena brzina po krugu
|
48
|
Potrošnja
goriva po krugu
|
2,49 l
|
Potrošnja
pneumatika
|
Visoka
|
Potrošnja
kočnica
|
Niska
|
Najveća
brzina 2015. godine (trka)
|
326,4 km/h (S. Perez)
|
Ukupan deo staze
sa punim gasom
|
70
%
|
Tip pneumatika
|
Mekane,
srednje, tvrde
|
Нема коментара:
Постави коментар