Nepuna četiri
dana trajala je enigma oko uzroka kvara na motoru Lewis Hamiltona. Da podsetim,
na VN Malezije, u 41. krugu odjednom se iz motora britanskog vozača, pojavio
plavi dim a ubrzo plamen. Stručnjaci su odmah konstatovali kapitalan kvar
motora.
Prva analiza
kvara motora, usledila je nakon VN Malezije. Inženjeri su mogli da konstatuju
samo veliku rupu u bloku motora. Isto veče, pogonski agregat je poslat avionom
u Brixworth, sedište Mercedesove fabrike motora za Formulu 1.
![]() |
Plamen iz Mercedesa Lewis Hamiltona: kvar na ležaju radilice |
Dva dana
kasnije, nakon rastavljanja i pažljive
procedure ispitivanja na jednom cilindru je otkriven kvar na ležaju radilice. Iako
su našli kvar, uzrok još nije otkriven. Jedno je sigurno, nakon izlaska iz
krivine, pritisak ulja je rapidno opao nakon
toga je usledila eksplozija Mercedesovog V6 turbo motora. Nakon 900m, Lewis je
stao pored staze i izašao iz bolida vidno razočaran. Motor je bio najnoviji iz
kontigenta za aktuelnog svetskog prvaka, sa pređenih “svega” 618km. Do kraja
sezone Lewis Hamilton ima na rapolaganju još dva motora “faze 3” i jedan iz “faze
2”, koji se koristi samo petkom, na slobodnim treninzima. Inače “faza 3”
je najnovija generacija, koja je debitovala na VN Belgije.
Ovim kvarom, postoji mogućnost da inženjeri Mercedsa obustave
dalji razvoj najnovije evolucije motora – „faza 4“, dok neotkriju pravi uzrok
kvara motora. Oštećenje na bloku motora, je toliko da iz ostataka rastopljenog
metala nije moguće otkriti pravi uzrok kvara. Takođe, stratezi ekipe
Mercedes-AMG, razmišljaju da li na VN Japana dozvole svojom vozačima „mobilisanje“
maksimalne snage putem moda „strat 5“. Istovremno, odložena je isporuka kontigenta motora „faze 3“
timovima, Force India, Williams i Manor. Takođe, je dodneta odluka da svi
timovi koriste pretposlednju evoluciju motornog ulja.
Нема коментара:
Постави коментар