четвртак, 6. октобар 2016.

Mercedes otkrio kvar ali uzrok ne

Nepuna četiri dana trajala je enigma oko uzroka kvara na motoru Lewis Hamiltona. Da podsetim, na VN Malezije, u 41. krugu odjednom se iz motora britanskog vozača, pojavio plavi dim a ubrzo plamen. Stručnjaci su odmah konstatovali kapitalan kvar motora.

Prva analiza kvara motora, usledila je nakon VN Malezije. Inženjeri su mogli da konstatuju samo veliku rupu u bloku motora. Isto veče, pogonski agregat je poslat avionom u Brixworth, sedište Mercedesove fabrike motora za Formulu 1.
Plamen iz Mercedesa Lewis Hamiltona: kvar na ležaju radilice
Dva dana kasnije,  nakon rastavljanja i pažljive procedure ispitivanja na jednom cilindru je otkriven kvar na ležaju radilice. Iako su našli kvar, uzrok još nije otkriven. Jedno je sigurno, nakon izlaska iz krivine, pritisak ulja je rapidno opao  nakon toga je usledila eksplozija Mercedesovog V6 turbo motora. Nakon 900m, Lewis je stao pored staze i izašao iz bolida vidno razočaran. Motor je bio najnoviji iz kontigenta za aktuelnog svetskog prvaka, sa pređenih “svega” 618km. Do kraja sezone Lewis Hamilton ima na rapolaganju još dva motora “faze 3” i jedan iz “faze 2”, koji se koristi samo petkom, na slobodnim treninzima. Inače “faza 3” je najnovija generacija, koja je debitovala na VN Belgije.


Ovim kvarom, postoji mogućnost da inženjeri Mercedsa obustave dalji razvoj najnovije evolucije motora – „faza 4“, dok neotkriju pravi uzrok kvara motora. Oštećenje na bloku motora, je toliko da iz ostataka rastopljenog metala nije moguće otkriti pravi uzrok kvara. Takođe, stratezi ekipe Mercedes-AMG, razmišljaju da li na VN Japana dozvole svojom vozačima „mobilisanje“ maksimalne snage putem moda „strat 5“. Istovremno, odložena je isporuka kontigenta motora „faze 3“ timovima, Force India, Williams i Manor. Takođe, je dodneta odluka da svi timovi koriste pretposlednju evoluciju motornog ulja. 

Нема коментара:

Постави коментар