субота, 15. октобар 2016.

Turbo nacija – Nemačka

Pionir automobilizma – Nemačka, zaslužila je epitet najboljeg konstruktora motora sa unutrašnjim sagorevanjem sa turbo prehranjivanjem. Od uvođenja hibridne tehnologije u Formuli 1 – 2014. godine, nemački proizvođač Mercedes-Benz je suvereni vladar, nove turbo ere.
BMW M 12/13 - prvi turbo motor sa tutulom najboljeg u klasi vozača - Nelson Piquet 1983. godine

Porsche TAG TTE P01 - prvak u klasi konstruktora 1984. i 1985. godine
Kada se uz to doda još prva era turbo motora u Formuli 1, od 1977. – 1988. godine, nemački proizvođači motora sa unutrašnjim sagorevanjem, pokazali su se kao najuspešniji. Minhenska fabrika BMW osvojila je prvu titulu u bolidu Brabham - BT 52 BMW još 1983. godine. U klasi konstruktora, Porsche-TAG je sa dva pehara, 1985 i 1985. godine, povrdio dominaciju nemačkih turbo motora. U obe ere turbo agregata nemački konstruktori imaju pet osvojenih pehara. Zatim, sledi Honda sa tri, nakon toga Ferrari ima dve titule u klasi proizvođača turbo motora (1982. – model 126 C2 i 1983. – model 126 C3).
Poslednje tri godine neprikosnoveni turbo vladar u Formuli 1: Mercedes-AMG PU106 Hybrid
Pionir u korišćenju turbo agregata, Francuski Renault, nikada nije osvojio šampionsku krunu uz pomoć turbo punjača. Satisfakciju Francuzima, pruža činjenica da su prvi uveli turbo motore u Formulu 1 i tako ispisali zlatnim slovima istoriju neviđenog napretka u turbo tehnologiji, koja je na trkama Formule 1 dovela do inflacije turbo priozvođača ali i eskalacije snage. Ipak, mora se odati priznanje Francuzima, da su u toku prve ere turbo motora, uveli i pneumatski razvod ventila, koji je odmah omogućio da se motori okreću za više od 1500 o/min, bez ikakvih posledica. Takođe, dva tehnička dobavljača su bila prisutna od prvog dana tubo motora. Nemačke firme – KKK (sada Borg Warner) za turbo punjače kao i Mahle, za proizvodnju između ostalog klipova, bili su pioniri novih tehologija u Formuli 1. Od njih su kasnije imali koristi i drugi proizvođači turbo agregata. 

Нема коментара:

Постави коментар