U svetu Formule 1, dugo su suvereni vladari bili
sa britanskog Ostrva. Da li su to inženjeri, tehničari, naročito dizajneri ili
šefovi timova, od nastanka šampionata Formule 1, u njemu su na vodećim
pozicijama bili ljudi sa engleskog govornog područija. Takva dominacija ljudskog
potencijala trajala je do otprilike pre 25 godina. Početkom devedesetih godina
XX. veka, na mala vrata spremao se nemački automibilski gigant Mercedes-Benz da
uđe u „najbrži cirkus na Svetu“. Istovremeno, švajcarski tim Sauber napravio je
prodor sa svojim automobilom a iz anonimnosti jedan vozač iz Nemačke, bio je
pred vratima Formule 1.
Kada je pre dvadesetak godina napravljen savez između,
sada po uspešnosti drugog tima na Svetu, McLaren i Mercedesa koji je ekipu Rona
Dennisa snabdevao sa motorima, odnos među ljudskom populacijom počinje da se
drastično menja. Istovremeno sa uspesima Michaela Schumachera na trkama širom
Sveta, broj sponozora iz Nemačke počinje da raste. Oseća se i porast u ljudskom
potencijalu, pa je do pre tridesetak godina u Formuli 1 „službeni“ jezik bio
engleski, polako se taj odnos menja i sve više ljudi u okruženju se služi
nemačkim jezikom. Sada je taj odnos, verovali ili ne pola – pola!
 |
Monisha Kaltenborn - Sauber |
 |
Franz Tost - Toro Rosso |
 |
Torger Christian "Toto" Wolff - Mercedes-AMG |
 |
Dr Helmut Marko - Red Bull i Toro Rosso |
 |
Niki Lauda - Mercedes-AMG |
Poslednjih nekoliko godina primetna je ekspanzija
ljudi, na pozicijama šefova timova, s nemačkog govornog područija. Uglavnom su
to Austrijanci. Posebno je austrijska veza na „glasu“. U timu Sauber, na
poziciji šefa tima je Monisha Kaltenborn, koja je rođena u Indiji ali poseduje
austrijsko državljanstvo. Na čelu ekipe Toro Rosso je Franz Tost, rođeni Austrijanac,
koji je praktično kroz karijeru Ralfa Schumachera ušao u Formulu 1. Njemu
nadređen i svakako jedna od najznačajnijih austrijanaca je svakako Dr Helmut
Marko. Nekadašnji vozač Formule 1, pobednik čuvenog maratona 24h Le Mana, dugi
niz godina je lični savetnik austrijskog sportskog mecene Dietricha
Mateschitza. On je glavna veza između „herr“ Mateschitza i dešavanaja u dva
tima, čiji je on vlasnik Toro Rosso (za lov na talente) i Red Bull zadužen za
vrhunske rezultate - čitajte, šampionske pehare.
U okruženju Formule 1, prozvani „blizancima“,
poslednje tri goddine ovekovečeni sa šampionskim
tronom, Toto Wolff i Niki Lauda su još dva austrijska „kapetana“, koji izdaju
naredbe u svojim timovima. Toto Wolff, koji je pre uloge šefa tima u Mercedesu,
bio investitor sa iskustvom sa auto trka, stekao je popriličan imetak i sada je
vlasnik 30% šampionskog tima Mercedes-AMG. Ikona austrijskog automobilizma,
čovek sa neverovatnom harizmom, poznavalac Formule 1 iznutra ali i spolja, koji
je nakon trkačke karijere radio kao savetnik u timovima Ferrari i Jaguar, a
svoje znanje sa komentarima predočava gledaocima jedne nemačke TV stanice –
Niki Lauda je svakako, sa pozicije svojevrsnog „ambasadora savetnika“ u timu „srebrnih
strela“, jedan od najzaslužnijih za aktuelne uspehe nemačko-britanskog tima. Torger Christian "Toto" Wolff, pre Mercedesa bio je suvlasnik ekipe Williams i spremno je dočekao poziciju na kojoj se nalazi od
2014. godine.
Нема коментара:
Постави коментар