уторак, 11. октобар 2016.

Austrijski kapetani

U svetu Formule 1, dugo su suvereni vladari bili sa britanskog Ostrva. Da li su to inženjeri, tehničari, naročito dizajneri ili šefovi timova, od nastanka šampionata Formule 1, u njemu su na vodećim pozicijama bili ljudi sa engleskog govornog područija. Takva dominacija ljudskog potencijala trajala je do otprilike pre 25 godina. Početkom devedesetih godina XX. veka, na mala vrata spremao se nemački automibilski gigant Mercedes-Benz da uđe u „najbrži cirkus na Svetu“. Istovremeno, švajcarski tim Sauber napravio je prodor sa svojim automobilom a iz anonimnosti jedan vozač iz Nemačke, bio je pred vratima Formule 1.

Kada je pre dvadesetak godina napravljen savez između, sada po uspešnosti drugog tima na Svetu, McLaren i Mercedesa koji je ekipu Rona Dennisa snabdevao sa motorima, odnos među ljudskom populacijom počinje da se drastično menja. Istovremeno sa uspesima Michaela Schumachera na trkama širom Sveta, broj sponozora iz Nemačke počinje da raste. Oseća se i porast u ljudskom potencijalu, pa je do pre tridesetak godina u Formuli 1 „službeni“ jezik bio engleski, polako se taj odnos menja i sve više ljudi u okruženju se služi nemačkim jezikom. Sada je taj odnos, verovali ili ne pola – pola!
Monisha Kaltenborn - Sauber

Franz Tost - Toro Rosso

Torger Christian "TotoWolff - Mercedes-AMG

Dr Helmut Marko - Red Bull i Toro Rosso

Niki Lauda - Mercedes-AMG
Poslednjih nekoliko godina primetna je ekspanzija ljudi, na pozicijama šefova timova, s nemačkog govornog područija. Uglavnom su to Austrijanci. Posebno je austrijska veza na „glasu“. U timu Sauber, na poziciji šefa tima je Monisha Kaltenborn, koja je rođena u Indiji ali poseduje austrijsko državljanstvo. Na čelu ekipe Toro Rosso je Franz Tost, rođeni Austrijanac, koji je praktično kroz karijeru Ralfa Schumachera ušao u Formulu 1. Njemu nadređen i svakako jedna od najznačajnijih austrijanaca je svakako Dr Helmut Marko. Nekadašnji vozač Formule 1, pobednik čuvenog maratona 24h Le Mana, dugi niz godina je lični savetnik austrijskog sportskog mecene Dietricha Mateschitza. On je glavna veza između „herr“ Mateschitza i dešavanaja u dva tima, čiji je on vlasnik Toro Rosso (za lov na talente) i Red Bull zadužen za vrhunske rezultate - čitajte, šampionske pehare.

U okruženju Formule 1, prozvani „blizancima“, poslednje tri goddine ovekovečeni  sa šampionskim tronom, Toto Wolff i Niki Lauda su još dva austrijska „kapetana“, koji izdaju naredbe u svojim timovima. Toto Wolff, koji je pre uloge šefa tima u Mercedesu, bio investitor sa iskustvom sa auto trka, stekao je popriličan imetak i sada je vlasnik 30% šampionskog tima Mercedes-AMG. Ikona austrijskog automobilizma, čovek sa neverovatnom harizmom, poznavalac Formule 1 iznutra ali i spolja, koji je nakon trkačke karijere radio kao savetnik u timovima Ferrari i Jaguar, a svoje znanje sa komentarima predočava gledaocima jedne nemačke TV stanice – Niki Lauda je svakako, sa pozicije svojevrsnog „ambasadora savetnika“ u timu „srebrnih strela“, jedan od najzaslužnijih za aktuelne uspehe nemačko-britanskog tima. Torger Christian "Toto" Wolff, pre Mercedesa bio je suvlasnik ekipe Williams i spremno je dočekao poziciju na kojoj se nalazi od 2014. godine.

Нема коментара:

Постави коментар