субота, 17. децембар 2016.

Renault se širi

Povratak fabričkog tima (još jedan u Formuli 1) Renault, doprineo je većoj popularizaciji takmičenja (otuda i povratak VN Francuske 2018. godine) ali i razmišljanjima ostalih fabrika, da „najbrži cirkus“ iskoriste kao platformu za sopstveni promociju ali i najbolji poligon, za ispitivanje novih ideja, tehnologija kao i promocije svog imena. Fracuski poizvođač se prvi put pojavio u Formuli 1 sa, do tada revolucionarnim, konceptom motora. Upustili su se u “turbo avanturu” i osamddesete godine pretvorili u spektakl eksplozije snage motora ali i vozačkih bravura, tadašnje generacije najboljij vozača na Zemlji.

Ovogodišnja sezona nije bila za primer, opravdanja ima mnogo. Sama činjenica da su tokom zime 2015/2016. godine preradili šasiju, koja je bila dizajnirana za Mercedesov V6 hibridni pogon (Renault je kupio tim Lotus) i izvršili transpaltaciju Renaultove pogonske jedinice, bio je veliki hendikep, koji nije mogao preko noći da da rezultatae.

Za predstojeći sezonu, Renault je pokrenuo „ofanzivu“ na svim sektorima. Dizajnerski kao i proizvodni pogoni u sedištu tima Enstoneu, biće površinski povećani za 20 procenata. „Mi ćemo značajno povećati naše mašinske kapacitete sa dve velike CNC mašine - glodalice u posebnoj zgradi“ izjavio je Cyril Abiteboul i dodao: „Takođe pravimo novu farbaru kao i pripremnu zgradu. Osim toga mi ćemo uskoro početi sa proširenjem naše glavne zgrade za novih 800 m2,, tako da ćemo imati prostora na proširivanje u skoro svim odeljenjima u Enstonu“.
 Crhis Dayer, nekada trkački inženjer Schumachera i Raikkoenena
Kod tehničkog personala, došlo je takođe do proširenja tokom ove sezone. Primljeno je preko 100 ljudi, za tehničkog direktora primljen je Bob Bell (nekada Mclaren, Jordan, Mercedes) a kao najnovije pojačanje tu je Crhis Dayer, nekadašnji trkački inženjer Michaela Schumachera. Od tada, slavnih imena nema više. „Velika imena nemaju prioritet“ izjavio je šef tima Frederic Vasseur. Najnovije vesti govore da je Renault angažovao, kao glavnog trkačkog inženjera, angažovao ništa menje poznatog Ciaron Pilbeam, koji je od ranije radio u BAR Hondi i Red Bullu.

Ciaron Pilbeam
Na kraju, menja se i delimično struktura tima. Rob White je otišao iz motornog sektora (sedište u Viry-Chatillion) u odeljenje za šasije, u sedište ekipe – Enstone. 

Нема коментара:

Постави коментар