четвртак, 15. децембар 2016.

Novo pravilo za kvačilo u 2017. godini.

Pred prve slobodne treninge za VN Abu Dabija u petak, oba vozača ekipe Mercedes-AMG testirali su novu verziju – dizajn, volana za 2017. godinu. Informacije „iznutra“ govore da je novi volan za 200 grama lakši od prethodnog! Hm, neko bi rekao, zar je 200 gr toliko važno? U Formuli 1 sve je važno! I te kako!

Pažljivim posmatračima nije promaklo da je i ekipa Force India, isprobavala novi primerak volana.Novim volanom upravljao je Sergio Perez. Nekoliko trka ranije, to je učinio i tim Ferrari. Formula 1 je laboratorija gde se stalno nešto ispituje, proverava, testira, drugim rečima konstatnom razvoju nikad kraja. Ni leti, zimi, preko cele godine, svih 365 dana u godini. Skoro.....
"Klackalica" kvačila na Mercedesovim volanima
Šta se u stvari zapravao dešava? Gde su promene? Svakako u masi volana ali je glavna promena, kada se gleda sa zadnje strane volana. Formula 1 je sport pravila. Strogo kontrolisana pravila s jedne strane, pokušavaju da obuzdaju infalciju troškova ali i neprestanu potrebu dizajnera, inženjera, konstruktora – drugom rečju „naučnika“, da bolide Formule 1 učine bržim, okretnijim, izdržljivijim, štedljivijim...... Od 2017. godine, kada je reč o pravilima rada ali i funkcionisanju volana automobila Formule 1, cilj je napravitit trku nepredviljivom. Funkcija kvačila od naredne sezone će imati veću ulogu na samom startu i tako učiniti početak trke, neizvesnijim. Praktično, povećava se šansa da propustite uspešan start ali i da spalite kvačilo.

Ranije su komande kvačila imale dve „poligice“, dok je ove sezone to svedeno na jednu – koja je bila duža i lakša za komandovanje od strane vozača. Pri tome, pred svaku trku, ili izlazak na treninge, vozači su uz pomoć inženjera i mehaničara „kalibrisali“ momenat otpuštanja kvačila kao i delimičnu kontrolu pregrejavanaja. Vozači će, od naredne godine, morati da rade više na koordinaciji ruke i desne noge, na pedali „gasa“. Svako preterano pritiskanje papučice gasa, znači više obrtnog momenta na zadnjim točkvima, koje se treba preneti na asfaltnu podlogu. Da li će se pravilno prenositi, zavisi od mnogo faktora: temparatura kvačila kao i pneumatika, prijanjanje na stazi, broj obrtaja motora kao i vreme kojim vozač zahteva više obrtnog momenta. Da bi olakšali posao pilota – poluga kvačila biće duža i veća. Tako će oni reagovati na manje razlike bolje. To su isprobavali Hamilton, Rosberg i Perez.

Tehnički direktor tima Force India: Andy Green
Ferrari je predlagao da se uvede jedinstveno kvačilo, kako bi se uštedela velika novčana sredstva koje timovi odvajaju za razvoj kvačila. Taj predlog je odmah odbijen. „Ono što je sada potrebno, jeste pametan softveer koji kontroliše pouzdano kvačilo. I naravno vozači, koji mogu dobro početi trku„ – izjavio je tehnički direktor tima Force India Andy Green 

Нема коментара:

Постави коментар