субота, 17. децембар 2016.

Dossier: Ferrari

Za ljubitelje tradicionalnog tima u Formuli 1, sezona 2016. godine kao da nije ni postojala. U tri godine, tim iz Maranella u dve nije ostvario nijednu pobedu. Predsednik Ferrarija (čitajte i čovek koji drži "novčanik" za finansiranje) Sergio Marchionne nimalo nije zadovoljan razvojem situacije. Iako je na početku ove sezone samouvereno nagoveštavao „juriš“ na titulu, kako su meseci prolazili preispitivao je svoje ciljeve da bi na kraju, priznao da treba da bude još „strpljiv“. Javnost, pre svega navijači, se pitaju dokle ???

Ipak Italo-kanađanin, na nedavno završenoj priredbi „Finali Mondiali“, skup ljubitelja Ferrarija, koji je po prvi put održano na teritoriji SAD, otvoreno je preispitivao svoje zahteve: „Jedna stvar su čiste performanse na stazi, a druga je brzina razvoja u odnosu na druge ekipe“.

„Početak sezone 2016. videli smo stvarno kako Red Bull nije mogao da drži korak sa Ferrarijem. Pred kraj sezone, Red Bull je bio opasan protivnik“ dodao je „glavni“ u Ferrariju. Posle osam trka Ferrari je imao 37 poena prednosti u poređenju sa Red Bullom. Posle VN Nemačke, poslednji „gran pri“ pred letnju pauzu, „bikovi“ su po prvi put ispred slavnog italijanskog tima. Od tada sve kreće nizbrdo po tim sa „propetim konjićem“ kao znakom. Od 37 bodova prednosti na kraju sezone, zaostatak od 70 poena ! U 13 trka, Ferrari je izgubio više od 100 bodova. Jednom rečju – katastrofa!

Ferrari SF16-H: problem aerodinamika i spori razvoj bolida
Kuriozitet je da je Ferrari samo gubio u odnosu na Red Bull dok je u poređenju sa Mercedesom, čak i neznatno profitirao. Sergio Marchionne je priznao gde je problem: „To nije pogonska jedinica, već posao koji obavljaju šasija i aerodinamika. Mi pokušavamo da rešimo problem, to ne zanči da nam pogonska jedinica nije važna, već rad nastavljamo na oba fronta. Najveći problem sa kojim se moramo suočiti nakon 2016. godine, jeste aerodinamika“ analizirao je dalje, prvi čovek Ferrarija. Odlazak tehničkog direktora James Allisona nakon iznenadne smrti supruge, ostavio je tim u nezgodnom položaju. Iako ne priznaju da je odlazak britanskog inženjera gubitak, na njegovo mesto imenovan je Mattia Binotto. Marchionne apsolutno veruje u njih i kaže: „Oni rade jako dobro, pa ćemo videti šta će nam to doneti. Ja verujem u to rešenje i verujem u Binotta, pogotovo kada znam, šta je sve u svojoj karijeri postigao“. 


Ferrari
Red Bull
Prosečna startna pozicija do Bakaua *
4,1
4,8
Prosečna startna pozicija posle Bakua *
5,2
4,1
Prosečna startna pozicija *
4,8
4,4
Rastojanje – kvalifikacije do Bakua *
0,926 sekundi
1,163 Sekundi
Rastojanje – kvalifikacije posle Bakua *
0,928 sekundi
0,735 Sekundi
Razlika – kvalifikacije posle Bakua  (bez Monze)*
0,932 sekundi
0,689 Sekundi
Kvalifikacija – zaostatak *
0,927 sekundi
0,882 Sekundi
Bodova do Bakua
177
140
Bodova posle Bakua
221
328
Ukupno bodova
398
468
* Merenje samo u Q3

Нема коментара:

Постави коментар