Za ljubitelje tradicionalnog tima u Formuli 1,
sezona 2016. godine kao da nije ni postojala. U tri godine, tim iz Maranella
u dve nije ostvario nijednu pobedu. Predsednik Ferrarija (čitajte i čovek koji drži "novčanik" za finansiranje) Sergio Marchionne nimalo nije zadovoljan razvojem situacije. Iako je na početku ove sezone samouvereno nagoveštavao
„juriš“ na titulu, kako su meseci prolazili preispitivao je svoje ciljeve da bi
na kraju, priznao da treba da bude još „strpljiv“. Javnost, pre svega navijači,
se pitaju dokle ???
Ipak Italo-kanađanin, na
nedavno završenoj priredbi „Finali Mondiali“, skup ljubitelja Ferrarija, koji
je po prvi put održano na teritoriji SAD, otvoreno je preispitivao svoje
zahteve: „Jedna stvar su čiste performanse na stazi, a druga je brzina razvoja
u odnosu na druge ekipe“.
„Početak sezone 2016. videli smo
stvarno kako Red Bull nije mogao da drži korak sa Ferrarijem. Pred kraj sezone,
Red Bull je bio opasan protivnik“ dodao je „glavni“ u Ferrariju. Posle osam trka
Ferrari je imao 37 poena prednosti u poređenju sa Red Bullom. Posle VN Nemačke,
poslednji „gran pri“ pred letnju pauzu, „bikovi“ su po prvi put ispred slavnog
italijanskog tima. Od tada sve kreće nizbrdo po tim sa „propetim konjićem“ kao
znakom. Od 37 bodova prednosti na kraju sezone, zaostatak od 70 poena ! U 13
trka, Ferrari je izgubio više od 100 bodova. Jednom rečju – katastrofa!
![]() |
Ferrari SF16-H: problem aerodinamika i spori razvoj bolida |
Kuriozitet je da je Ferrari samo
gubio u odnosu na Red Bull dok je u poređenju sa Mercedesom, čak i neznatno
profitirao. Sergio Marchionne je priznao gde je problem: „To nije pogonska
jedinica, već posao koji obavljaju šasija i aerodinamika. Mi pokušavamo da rešimo
problem, to ne zanči da nam pogonska jedinica nije važna, već rad nastavljamo
na oba fronta. Najveći problem sa kojim se moramo suočiti nakon 2016. godine,
jeste aerodinamika“ analizirao je dalje, prvi čovek Ferrarija. Odlazak
tehničkog direktora James Allisona nakon iznenadne smrti supruge, ostavio je tim u nezgodnom položaju. Iako ne priznaju da je odlazak britanskog inženjera gubitak, na
njegovo mesto imenovan je Mattia Binotto. Marchionne apsolutno veruje u njih i
kaže: „Oni rade jako dobro, pa ćemo videti šta će nam to doneti. Ja verujem u
to rešenje i verujem u Binotta, pogotovo kada znam, šta je sve u svojoj
karijeri postigao“.
|
Ferrari
|
Red Bull
|
Prosečna startna pozicija do Bakaua *
|
4,1
|
4,8
|
Prosečna startna pozicija posle Bakua *
|
5,2
|
4,1
|
Prosečna
startna pozicija *
|
4,8
|
4,4
|
Rastojanje
– kvalifikacije do Bakua *
|
0,926 sekundi
|
1,163 Sekundi
|
Rastojanje
– kvalifikacije posle Bakua *
|
0,928 sekundi
|
0,735 Sekundi
|
Razlika – kvalifikacije posle Bakua (bez Monze)*
|
0,932 sekundi
|
0,689 Sekundi
|
Kvalifikacija
– zaostatak *
|
0,927 sekundi
|
0,882 Sekundi
|
Bodova
do Bakua
|
177
|
140
|
Bodova
posle Bakua
|
221
|
328
|
Ukupno
bodova
|
398
|
468
|
* Merenje samo u Q3
Нема коментара:
Постави коментар