Sa
trećom uzastopnom titulom u Formuli 1, ekipa Srebnih srela za većinu je
šampionat pretvorila u dosadno tkamičenje vrhunskih, tehnički najnaprednijih
automobila današnjice. Sa velikim nestrpljenjem ali i znatiželjom se očekuje
šampionat 2017. godine, kada stupaju nova aerodinamička pravila na snagu. Bolidi
će biti širi (šasija), biće dozvoljena primena širih spojlera a sa primenom
širih pneumatika, bolidi će dobiti pravi ratno-trkački izgled. Sa povećanjem
aerodinamičkog pritiska u prvi mah od oko 20-25% (do kraja sezone očekuje se
neverovatnih 35 procenata povećanja) uz veće mahaničko prijananjanje,
zahvaljujući širim pneumaticima, vremena po krugu biće manja, prema procenama
od četiri do šest sekundi! Prisustvovaćemo spektakularnijim manevrima kočenja,
obilaženja (naročito u krvinima), dok će kranja brzina biti nešto manja, usled
povećanja otpora vazduha zbog „crnih valjaka“.
![]() |
Izgleda da je budućnost i dalje u rukama srebrne zvezde |
Pažnja
se prvenstveno okreće ka timu Red Bull zbog njihovog aerodnimačarskog „gurua“ –
Adrian Neweya. Vodeći dizajner bolida Formule 1 poslednjih dvadesetak godina,
sa velikim zanosom i energijom ponovo kreće u kreiranje svojih ideja i zamisli.
Svakakao, ne treba podceniti tim Ferrari koji sa svojim resursima takođe može da
bude jedno od iznenađenja.
![]() |
Mercedes-AMG W07 Hybrid: vrhunski automobil praktično bez mana |
Međutim.
Iako je šampionska ekipa osvojila treću titulu za redom u obe klase, zabrinjava,
jedna na prvi pogled, ne baš uočljiva činjenica. Za razliku od prve dve titule,
kada je nadmoćan pogonski sklop, bio glavni adut za dobre rezultate tima, u
ovoj sezoni razlika u snazi motora je bila najmanja. Ferrari je sa svojom
hibridnom jedinicom prišao na oko 10-20 KS manje od lidera u tom segmentu.
Evidentan je napredak Renaultove pogonske jedinice, pre svega u pouzdanosti.
Snaga je i dalje problem, procene govore da francuska „čelična ergela“ oslobađa
oko 900 KS sistemske snage. Honda i daje ima najveći deficit. Japanski hibridni
pogon oslobađa oko 850 KS.
Šta to
znači u praksi za tim Mercedes? Sa manjom razlikom u snazi, potvrdili su da mogu
da napave dobru šasiju, sa dobrim aerodinamičkim svojstvima. Takođe se nalaze u
samom vrhu sa uprvaljanjem kroz pneumatike za vreme trke, isto tako njihov tim
je dobar i izboru prave strategije. To su sve aduti sa kojima Mercedes ulazi u
novu sezonu i unapred pravi glavobolju ostalim timovima. Za divljenje je odabir
pravog koncepta motora sa unutrašnjim sagorevanjem, kao i saradnja sa proverenim
– vrhunskim dobavljačima komponenti. Tu se pre svega misli na elektronski segment,
(izbor pravog snabdevača akumulatirma – baterijama), koji je i dalje u sammom
vrhu karavana Formule 1, trenutno. Posebna je priča međusobno nadmetanje dva
vozača tima Mercedes-AMG, koji je ujedino i najbolji poligon izdržljivosti do
kranjih perfomansi određenih sklopova. Spojiti motor sa unutrašnjim
sagorevanjem sa elektro-jedinicom, ukomponovati pravi softver da rukovodim
istim i to sve upakovati na relativno mali prostor, gde su zagrevanja izuzetna,
predstavlja vrhunski izazaov za konstruktore i inženjere.
![]() |
Nico Rosberg je od 2010. godine u ekipi, rezultat rada 1500 ljudi i skok, do prve titule svetskog prvaka |
Iako
je zvanično preko 1250 ljudi zaposleno u Brackly i Brixworthu, na nedavnoj
proslavi konstruktorske titule, šef tima Totot Wolff je zahvalio svim
zaposlenima, kako je on naveo „svih 1500“ ljudi! Izgleda da je budućnost u Formuli
1 i dalje SREBRNA.
Poznato
je da je Mercedes bio oduvek rasadnik tehnoloških ideja u automobilskoj
industriji. Konačno, oni su pre 130 godina izmislili automobil.
Нема коментара:
Постави коментар