недеља, 4. децембар 2016.

Realnost za budućnost

Sa trećom uzastopnom titulom u Formuli 1, ekipa Srebnih srela za većinu je šampionat pretvorila u dosadno tkamičenje vrhunskih, tehnički najnaprednijih automobila današnjice. Sa velikim nestrpljenjem ali i znatiželjom se očekuje šampionat 2017. godine, kada stupaju nova aerodinamička pravila na snagu. Bolidi će biti širi (šasija), biće dozvoljena primena širih spojlera a sa primenom širih pneumatika, bolidi će dobiti pravi ratno-trkački izgled. Sa povećanjem aerodinamičkog pritiska u prvi mah od oko 20-25% (do kraja sezone očekuje se neverovatnih 35 procenata povećanja) uz veće mahaničko prijananjanje, zahvaljujući širim pneumaticima, vremena po krugu biće manja, prema procenama od četiri do šest sekundi! Prisustvovaćemo spektakularnijim manevrima kočenja, obilaženja (naročito u krvinima), dok će kranja brzina biti nešto manja, usled povećanja otpora vazduha zbog „crnih valjaka“.
Izgleda da je budućnost i dalje u rukama srebrne zvezde
Pažnja se prvenstveno okreće ka timu Red Bull zbog njihovog aerodnimačarskog „gurua“ – Adrian Neweya. Vodeći dizajner bolida Formule 1 poslednjih dvadesetak godina, sa velikim zanosom i energijom ponovo kreće u kreiranje svojih ideja i zamisli. Svakakao, ne treba podceniti tim Ferrari koji sa svojim resursima takođe može da bude jedno od iznenađenja.
Mercedes-AMG W07 Hybrid: vrhunski automobil praktično bez mana
Međutim. Iako je šampionska ekipa osvojila treću titulu za redom u obe klase, zabrinjava, jedna na prvi pogled, ne baš uočljiva činjenica. Za razliku od prve dve titule, kada je nadmoćan pogonski sklop, bio glavni adut za dobre rezultate tima, u ovoj sezoni razlika u snazi motora je bila najmanja. Ferrari je sa svojom hibridnom jedinicom prišao na oko 10-20 KS manje od lidera u tom segmentu. Evidentan je napredak Renaultove pogonske jedinice, pre svega u pouzdanosti. Snaga je i dalje problem, procene govore da francuska „čelična ergela“ oslobađa oko 900 KS sistemske snage. Honda i daje ima najveći deficit. Japanski hibridni pogon oslobađa oko 850 KS.

Šta to znači u praksi za tim Mercedes? Sa manjom razlikom u snazi, potvrdili su da mogu da napave dobru šasiju, sa dobrim aerodinamičkim svojstvima. Takođe se nalaze u samom vrhu sa uprvaljanjem kroz pneumatike za vreme trke, isto tako njihov tim je dobar i izboru prave strategije. To su sve aduti sa kojima Mercedes ulazi u novu sezonu i unapred pravi glavobolju ostalim timovima. Za divljenje je odabir pravog koncepta motora sa unutrašnjim sagorevanjem, kao i saradnja sa proverenim – vrhunskim dobavljačima komponenti. Tu se pre svega misli na elektronski segment, (izbor pravog snabdevača akumulatirma – baterijama), koji je i dalje u sammom vrhu karavana Formule 1, trenutno. Posebna je priča međusobno nadmetanje dva vozača tima Mercedes-AMG, koji je ujedino i najbolji poligon izdržljivosti do kranjih perfomansi određenih sklopova. Spojiti motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa elektro-jedinicom, ukomponovati pravi softver da rukovodim istim i to sve upakovati na relativno mali prostor, gde su zagrevanja izuzetna, predstavlja vrhunski izazaov za konstruktore i inženjere.
Nico Rosberg je od 2010. godine u ekipi, rezultat rada 1500 ljudi i skok, do prve titule svetskog prvaka
Iako je zvanično preko 1250 ljudi zaposleno u Brackly i Brixworthu, na nedavnoj proslavi konstruktorske titule, šef tima Totot Wolff je zahvalio svim zaposlenima, kako je on naveo „svih 1500“ ljudi! Izgleda da je budućnost u Formuli 1 i dalje SREBRNA.

Poznato je da je Mercedes bio oduvek rasadnik tehnoloških ideja u automobilskoj industriji. Konačno, oni su pre 130 godina izmislili automobil.

Нема коментара:

Постави коментар