Zahvaljujući modernim tehnikama, podaci i brojke su
osnova svih kretanja u Formuli 1. Dosta toga se zna ali ima i određenih tajni,
koje se kad tad „provale“. Kao tehnički sport, brojčani podaci se koriste, za
poređenje sa drugima ali i kao odraz tehničkog napretka.
Pojedini podaci su lakše dostupni, dok se neki čuvaju kao
najstrožije vojne tajne. Nedavno završena sezona, kada su u pitanju pneumatici,
potvrđuje svu kompleksnost, raznolikost koja preko brojki, može da nekoga
zadivi a nekom da da pravi odnos koliko je to logistički poduhvat, proizvesti
jedan proizvod i dopremiti ga na sve kontinente gde se voze trke Formule 1. U
2016. godini, svi timovi su na trkama i test vožnjama sa Pireliijevim
pneumaticima:
- prešli ukupno 384705 km,
- timovo su upotrebili ukupno 42792 pneumatika, od toga
na trkam je iskorišćeno 38112 a na testovima
4680.
- Od ukupnog broja pneuamtika, 28188 su bili trkački ili
„slick“, dok je 14604 bilo kišnih „guma“.
- Najviše pređenih kilometara sa tvrdom mešavinom,
izvezao je Daniel Ricicardo – 759 km.
- Sa srednjom mešavinom, najveću kilometražu izvezao je
vozač Williamsa Veltteri Bottas – 4598 km.
- Na VN Meksika, Valtteri Bottas zabeležio je rekordnu
brzinu od 372,5 km/h.
- Najduža trka trajala
je 3h 1 min. 01,335 mn. – u pitanaju je „kišna samba“ u Brazilu.
- Najkraća trka bila je za VN Italije, u Monzi, trajala
je „samo“ 1h 17min i 28,089 sek. To je
ujedino i najbrža trka u kalendaru. Pobednik
Noco Rosberg, vozio je prosečno 237,558 km/h.
- Najniža temparatura
asfalta za vreme trke, bila je na VN Kanade – 150 C, dok je za vreme
kompletnog trkačkog vikenda, najniža
temparatura asfaltne podloge, bila na VN Meksika „samo“ 130 C.
- Najveća temparatura
izmerena je u Meksiku – 370 C u hladu.
- Tokom kompletne
sezone, Pirelli je servirao ukupno 15600 ručkova, od čega je preko 900 kg
testenina servirano, kao i 420 porcija pice. Gosti Pirelliejeve „kuhinje“, pojeli
su 7500 kolača i popili 3000 kafi!!!
Нема коментара:
Постави коментар