петак, 23. децембар 2016.

Novi izgled automobila u 2017. godini.

Zbog novih aerodinamičkih zahvata predviđenim novim pravilima, novi bolidi Formule 1 vratođe nas par godina unazad po izgledu. Tačnije u 2010. Godinu. Tadašnja generacija najnaprednijih trkačkih automobila današnjice dobiće značajno izmenejn zadnji deo, naročito iza usisnika za vazduh I poklopca motora. U stručnoj javnosti, odmah prozvan kao “orman” ili “jedro iza kutije za vazduh” posledica je novih pravila kada je reč o aerodnimaci automobila.
Toro Rosso STR4 iz 2009. godine
Ferrari F10 iz 2010. godine
Glavni krvac za “mač” kako još nazivaju ovaj aero elemenat, koji dosta podseća vizuelno na aktulene autmobili iz serije WEC (trke izdržljivosti), jeste položaj zadnjeg spojlera – krila. Prema novim pravilima, položaj zadnjeg krila je niži – 80 cm od visine tla (do sada 95 cm). Takođe i njegova širina od 95, umesto ranijih 75 cm, diktira aerodinamičarima ponovno uvođenje zadnjeg “peraja” koje se proteže od usisnika vazduha za motor pa sve do spojlera. Na taj način, će se sav vrtložni vazduh koji nastaje iza prednjih točkova, sakupljati na ovoj poziciji. Do sada je bilo slabo strujanje na podu zadnjeg spojlera. 
Šampionat na trkama izdržljivosti - WEC: Porsche 919 Hybrid sa "jedrom" na zadnejm delu
Jedro nad usisnikom vazduha, pomaže kod turbolencija vazduha u krivinama pred zadnjim krilom. U okruženju timova, uveliko se priča da će svi pribeći aerodinamičkom rešenju koje je bilo u “modi” 2009. i 2010. godine. 

Нема коментара:

Постави коментар