Zbog novih
aerodinamičkih zahvata predviđenim novim pravilima, novi bolidi Formule 1
vratođe nas par godina unazad po izgledu. Tačnije u 2010. Godinu. Tadašnja generacija
najnaprednijih trkačkih automobila današnjice dobiće značajno izmenejn zadnji
deo, naročito iza usisnika za vazduh I poklopca motora. U stručnoj javnosti,
odmah prozvan kao “orman” ili “jedro iza kutije za vazduh” posledica je novih
pravila kada je reč o aerodnimaci automobila.
![]() |
Toro Rosso STR4 iz 2009. godine |
![]() |
Ferrari F10 iz 2010. godine |
Glavni krvac
za “mač” kako još nazivaju ovaj aero elemenat, koji dosta podseća vizuelno na
aktulene autmobili iz serije WEC (trke izdržljivosti), jeste položaj zadnjeg
spojlera – krila. Prema novim pravilima, položaj zadnjeg krila je niži – 80 cm
od visine tla (do sada 95 cm). Takođe i njegova širina od 95, umesto ranijih 75
cm, diktira aerodinamičarima ponovno uvođenje zadnjeg “peraja” koje se proteže
od usisnika vazduha za motor pa sve do spojlera. Na taj način, će se sav vrtložni
vazduh koji nastaje iza prednjih točkova, sakupljati na ovoj poziciji. Do sada
je bilo slabo strujanje na podu zadnjeg spojlera.
![]() |
Šampionat na trkama izdržljivosti - WEC: Porsche 919 Hybrid sa "jedrom" na zadnejm delu |
Jedro nad usisnikom vazduha,
pomaže kod turbolencija vazduha u krivinama pred zadnjim krilom. U okruženju
timova, uveliko se priča da će svi pribeći aerodinamičkom rešenju koje je bilo u “modi”
2009. i 2010. godine.
Нема коментара:
Постави коментар