I pored osvajanja oba šampipnska pokala, tim Mercedes-AMG
trenutno se nalazi u nezavidnom položaju sa najvećom brigom kog pilota angažovati
za narednu sezonu. Prema zahtevima automobilskog giganta iz Stuttgarta,
prioritet je vozač sa iskustvom i šampionskom titulom u džepu.
![]() |
Sebastina Vettel: jasno "ne" od tima |
Sada dolazimo
do problema. Sebastian Vettal je od strane “srebrnih” je najpoželjnija
zamena. Međutim. Vettelov ugovor sa Ferrarijem je „ćvrst kao dijamant“ do kraja
2017. godine. Drugi kandidat na spisku je Fernando Alonso. Španski vozač i
pored 35 godina važi za jednog od najboljih u kompletnom karavanu. Sa svojim
vozačkim „bravurama“, u nekonkurentnom Mclarenu, ove sezone napravio je
nekoliko odličnih rezultata. Na veliko razočarenje iz McLarena, je stigla vest
da je on ugovorom vezan do kraja 2017. godine
sa opcijom na produženje na još godinu dana. Sa druge strane, Alonsov „izlet“ u
Mclarenu, dok je Mercedes snabdevao motorima britanski tim, nije ostavio
pozitivan utisak na Mercedesove ljude, koji su ga označili kao politikantskim vozačem.
Interesantno je, da je odmah nakon objavljivanaja
Rosbergve odluke o povlačenju, reagovao šef tima Red Bull Crhistian Horner.
Kolegama iz Mercedes diskretno ja dao do znanja, da su oba njihova vozača, a
pre svega Max Verstappen, kao i Daniel Ricciardo, čvrstim ugovorom vezani za „crvene
bikove“.
![]() |
Fernanndo Alonso: skoro idealan ali "ne" od tima McLaren |
Iako Mercedes insistira na jednom iskusnom vozaču, pre
svega sa velikim iskustvom ali i oslobođen pritiska da po svaku cenu mora da
osvoji titulu, najlogičniji mogući izbor bi bi Pascal Wehrlein. Potekao iz
Mercedesovog juniorskog programa, 2015. godine bio je glavni vozač „srebrnih
strela“ za osvajanje titule u prestižnom DTM šampinatu na kružnim stazama,
pokazao je da se može nositi sa pritiskom. On je pored Estaban Ocona, bio
glavni test vozač Mercedesa i ima iskustva sa šampionskim automobilom i što je
još važnije poznaje strukturu ekipe iznutra.
Pored Hamiltona
i Rosberga, tim Mercedes ima i za Ocona i Wehrleina, takozvani “3D bodyscan”
njihovog tela. To znači, da poznaju njihova tela i da u kratkom periodu,
mogu da izliju sedište po meri vozača, kao i da prilagode komande za iste. Poznato
je da je Ocon već ranije angažovan od strane tima Force India, tako da je
logičan izbor Pascal Wehrlein.
![]() |
Pascal Wehrlein: najlogičniji izbor |
Zašto Mercedes
insistira na iskusnom pilotu? Kao što je pozanto, od naredne sezone stupaju
nova tehnička pravila o dimenzijama bolida, promenjenoj aerodinamici, kao i primenjivanje
novih, širih pneuamtika. Od presudne je važnosti, da iskusan vozač zna da objasni
i sugeriše inženjerima i tehničarima, tačno ponašanja bolida na kočenju,
ubrazanju, prolasku kroz krivinu ali i ponašanju iza automobila, kada nastaje
takozvani “prljavi vazduh”, koji je nešto sasvim novo u odnsu na testovima u
aerodinamičkom tunelu. Dva vozača daju mnogo više informacija nego jedan.
Tim
Mercedes.AMG je objavio da neće žiuriti sa imenovanjem novog vozača. Problem je
vreme. Do nove godine je optimalan rok, nakon toga je sve u minut do dvanaest.
Poslednje
glasine govore, da je u opticaju i Jenson Button, sveži penzioner iz
McLarenovog kampa. Ima šampionsku titulu, veliko iskustvo. To je tačno šta
Mercedesu treba.
Нема коментара:
Постави коментар