четвртак, 10. новембар 2016.

Uvod: VN Brazila

Predstojećeg vikenda, od 11. do 13. novembra u predgrađu Sao Paula, voziće se predposlednja trka ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Na čuvenoj stazi Interlagos, koja je dobila ime po prerano preminulom brazilskom vozaču (inače miljeniku Bernie Ecclestonea) Jose Carlos Pace, Nico Rosberg ima šansu da osvoji tiltulu, i tako trku pre kraja šampionata, ostvari svoj životni san. Činjenice govore sve u njegovu korist, međutim kako je Formula 1 tehnički sport, mnogo ima faktora koji mogu da utiču na pobedu ili poraz.
Autodrom Jose Carlos Pace
Sa dužinom od 4309 m, staza spada u srednje duge, koje odlikuju dugački pravci sa brzim ali i sporim krivinama. Podešavanje bolida je svojevrsna „nemoguća misija“ za inženjere. Zašto?        Nakon izlaska iz sporih krivina 8,9 10 i 12, podešavanje automobila zahteva bolje prijanjanje a samim tim i nešto mekše ogibljenje. Nakon brzih krivina 3 – 7, automobil mora da bude stabilniji na asfaltu. Iz tog razloga, tehničari moraju da pronađu pravi kompromis. Još jedna nepoznanica jeste asfalt. Inženjeri su uvek zatečeni novim neravninama na stazi, koje mogu da budu opasne i izbace automobil iz ravnoteže. 
Stanje pneumatika po vozaču
Kod podešavanja spojlera, potreban je naći optimalan „miks“ između otpora vazduha ali i aerodinamičkog potiska. Zbog dugačkih pravaca, ugao zadnjeg spojlera nije podešen pod najoštrijim uglom. Kod prednjeg spojlera, tendencija je više „upošljavanja“ istog, kako bi vozačima omogućio stabilnost na prednoj osovini.

Kada su u pitanju pneumatici, vozačima stoje na raspolaganju tri mešavine „crnih valjaka“: tvrde, srednje i mekane. Kod uvođenja novih komponenti na automobilima, nakon VN Meksika, očekuje se svojevrsna „suša“, jer je kraj ovogodišnje sezone a svi timovi užurbano rade na automobilima za sledeću sezonu. Zato ne treba se čuditi, ako neka ekipa testira neki dodatak za sezonu 2017. Godine. Staza Interlagos se nalazi na nadmorskoj visini od 800 m, pa je nakon „planinskih“ 2285 m u Meksiku, za inženjere manje stresno podesiti adekvatno, pogonski sklop ali i kočioni sistem.  Teoretski, staza bi trebala da odgovara mnogo više Mercedesu nego Red Bullu ili Ferrariju, ali u motorsportu su uvek iznenađenja neočekivana, naročito nakon udesa ili tehničkog kvara.
Prvi pobednik: Emerson Fittipaldi (Lotus-Ford Cosworth 72D)
Prvu trku u Interlagosu, 11. Februara 1973. godine dobio je domaći vozač Emerson Fittipaldi. Felipe Massa je ranije najavio povlačenje na kraju ove sezone, pa su njegova očekivanja velika na poslednjem nastupanju na domaćoj stazi.

Prema meteorolozima, za vikend u Brazilu očekuju se pljuskovi i to može u velikoj meri da utiče na neočekivani plasman na trci.

Činjenice za VN Brazila:


Dužina staze
4309 m
Bruj krugova
71
Broj krivina
15 (pet desnih, deset levih)
Udaljenost od starta do prve krivine
190 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
16,0 s
Broj promena brzina po krugu
30
Potrošnja goriva po krugu
1,84 l
Potrošnja pneumatika
Srednja
Potrošnja kočnica
Srednja
Najveća brzina 2015. godine (trka)
339,6 km/h (F. Massa)
Ukupan deo staze sa punim gasom
63 %
Tip pneumatika
tvrdi, srednji, mekani

Нема коментара:

Постави коментар