среда, 2. новембар 2016.

Problemi sa kočnicama – krivac avio-industrija !

Nedavni problemi ekipe Haas sa kočnicama, pokrenuo je pitanje problema pouzdanosti kočionih sistema ali i proizvođača. U poslednje vreme, nema tima koji ne poznaje veće ili manje probleme sa kočionim sistemima.
Karbonski diskovi i pločice: 1 disk cena, preko 4000€, par pločica, cena preko 2000 €
Karbonske kočnice (diskovi i pločice) nisu novina u Formuli 1. Stidljivo ispitivani sredinom sedamdesetih a početkom osamdestih godina XX veka, osvojili su kompletan tadašnji karavan automobila Formule 1. I to ne bez razloga. Zbog enormnog porasta broja “turbo konja”, ekipe su uvidele da klasične kočnice sa čeličnim diskovima, nisu u mogućnosti da obezbede adekvatno zaustavljanje automobila, koji su postajali rapidno sve brži. Kako su se karbonske kočnice uveliko koristile u avionskoj industriji, konstrukotri i inženjeri su preizeli materijal i karbonska vlakna su za kratko vreme preplavili Formulu 1.

Problemi koje sa javljau u poslednje vreme, su posledica velike potražnje karbonskog materijala od strane iste te avio-industrije od koga su i preuzete. Bivši vozač Formule 1 i šef udruženja vozača F1 – GPDA,  Alexander Wurz je objasnio: “Razlog je ogromna konkurencija proizvođača aviona koji kupuju sve na tržištu. Boeing i Airbus kupuju već decenijama i skoro su sve zalihe kupili”. Za proizvođače kočnica u Formuli 1 ostaju tek male količine i što je još opasnije, u pitanju je roba, koja nije vrhunskog kvaliteta.

Trenutno u Formuli 1 su dve kompanije najzastupljenije kod proizvodnje kočionih diskova i pločica. To su Brembo i Carbone Industries. Za poslednju trku, tim Haas koji obično koristi Brembo kočnice, uzeo je od konkurenata – Cabrone Industries diskove.

Novi Airbus A350: Udeo od 53% kompozitivnih materijala
Zbog sve veće primene ugljeničnih vlakana u avionskoj industriji, ugrožena je proizvoddnja kočnica za Formulu 1. Na primer, novi model aviona Airbus A 350, zastupljen je u proizvodnji sa 53 % karbonskih vlakana. Kod Boeinga 787 trup je napravljen od istog materijala koji je preko potreban kočnicama u “najbržem cirkusu”. Čak i trenutno najveći putnički avion na svetu, Airbus A380 koristi uveliko ugljenična vlakna na pojedinim sklopovima.

Нема коментара:

Постави коментар