Poslednja, 21. trka ovogodišnjeg
šampionata Formule 1, konačno će dati novog svetskog prvaka u klasi vozača.
Duga i izuzetno neizvesna sezona, završiće se u nedelju, 27. novembra na stazi
Yas Marina Cicrcuit.
![]() |
Start trke po dnevnom svetlu |
![]() |
Cilj trke pod reflektorima |
U prethodne dve trke (Meksiko i
Brazil) Nico Rosberg je mogao da osigura titulu kao vodeći u šampioantu, međutim
„probuđeni“ Lewis Hamilton, vozi kao da juri svoju prvu titulu svetskog prvaka.
Konačno, stvarnost će u Arabijskom zalivu pokazati da li će Lewis osvojiti
svoju četvrtu (verovatno ne i poslednju u kariejri) ili će Rosberg, doći do
svoje prve titule i nakon Damon Hilla, postati drugi sin bivšeg prvaka Formule
1, kome je to pošlo za rukom.
![]() |
Staza Yas Matina Circuit |
![]() |
Stanje pneumatika po vozaču pred Vn Abu Dhabija |
Od 2009. godine, Abu Dhabi je
domaćin trke za šampionat Formule 1. Trkačka oaza usred pustinje, koštala je
preko milijardu Evra (!!!) i delo je vodećeg arhitekte za trkačke staze današnjice
Hermana Tilkea. Ovom činjenicom, postala je najskuplja staza na Svetu.
I pored dugačkih pravaca, sa
uskim krivinama (ukupno – 21) obilaženje je dosta problematično. Sa najdužim pravcem
od 1200 m (između krivina 7 i 8) idealno se uklapa u timove koje pokreću Mercedesovi
motori. Deo staze, koji obiluje krivinama biće idealn za tim Red Bull, naročito
za „uzlazeću“ zvezdu Max Verstappena. Sa
srednje brzim i sporim krivinama, podešavanje spojlera zahteva najoštriji ugao,
radi povećanja aerodinamičkog prijanjanja. I pored pravca dužine preko 1000 m (!)
sa malo neravnina na asfaltu i niskim ivičnjacima, inženjerima je ostavljena
mogućnost podešavanjjklirensa na najmanju meru. Pre svega, ne treba zanemariti
ni prenos snage (uzor Red Bull), nakon izlaska iz oštrih krivina. I konačno,
trka startuje po dnevnom svetlu a cilj je pod reflektorima. Temparaturna razlika,
može da bude izuzetno važna za konačni ishod trke. Po prvi put ove godine,
Pirelli je dopremio i ultra mekanu smešu pneumatika, koji će sigurno pružiti nove
mogućnosti kada je u pitanju strategija sa pneumaticima. Tehnički direktor Williamsa
Pat Symonds objašnjava: „Ovo bi moglo da bude teško za pneumetike, jer postoji
više krivina u trećem sektoru što bi moglo da izbaci „gume“ iz propisanog temperaturnog
opsega pre svega zbog unapred definisanog, većeg pritiska u njima, nego što je
to bio slučaj na ranijim trkama sa ultra mekanom mešavinom“.
Kod tehničkih inovacija
neočekuje se nikakav pomak. Pojedini timovi, će iskoristiti slobodne treninge
za testove pojedinih komponenti iz asortimana za 2017. godinu, što je kod
poslednjih nekoliko trka bio slučaj.
Činjenice za VN Abu Dhabi:
Dužina staze
|
5554 m
|
Bruj krugova
|
55
|
Broj krivina
|
21 (devet desnih, dvanaest levih)
|
Udaljenost od starta do prve krivine
|
300 m
|
Najduži
prolaz sa „punim gasom“
|
14,1 s
|
Broj promena brzina po krugu
|
68
|
Potrošnja goriva po krugu
|
2,46 l
|
Potrošnja pneumatika
|
srednji
|
Potrošnja kočnica
|
visok
|
Najveća brzina 2015. godine (trka)
|
344,1 km/h (F. Massa)
|
Ukupan deo staze sa
punim gasom
|
61 %
|
Tip pneumatika
|
ultra mekane, super mekane i mekane
|
Нема коментара:
Постави коментар