среда, 23. новембар 2016.

Uvod: VN Abu Dhabi

Poslednja, 21. trka ovogodišnjeg šampionata Formule 1, konačno će dati novog svetskog prvaka u klasi vozača. Duga i izuzetno neizvesna sezona, završiće se u nedelju, 27. novembra na stazi Yas Marina Cicrcuit.
Start trke po dnevnom svetlu

Cilj trke pod reflektorima
U prethodne dve trke (Meksiko i Brazil) Nico Rosberg je mogao da osigura titulu kao vodeći u šampioantu, međutim „probuđeni“ Lewis Hamilton, vozi kao da juri svoju prvu titulu svetskog prvaka. Konačno, stvarnost će u Arabijskom zalivu pokazati da li će Lewis osvojiti svoju četvrtu (verovatno ne i poslednju u kariejri) ili će Rosberg, doći do svoje prve titule i nakon Damon Hilla, postati drugi sin bivšeg prvaka Formule 1, kome je to pošlo za rukom.
Staza Yas Matina Circuit

Stanje pneumatika po vozaču pred Vn Abu Dhabija
Od 2009. godine, Abu Dhabi je domaćin trke za šampionat Formule 1. Trkačka oaza usred pustinje, koštala je preko milijardu Evra (!!!) i delo je vodećeg arhitekte za trkačke staze današnjice Hermana Tilkea. Ovom činjenicom, postala je najskuplja staza na Svetu.

I pored dugačkih pravaca, sa uskim krivinama (ukupno – 21) obilaženje je dosta problematično. Sa najdužim pravcem od 1200 m (između krivina 7 i 8) idealno se uklapa u timove koje pokreću Mercedesovi motori. Deo staze, koji obiluje krivinama biće idealn za tim Red Bull, naročito za „uzlazeću“ zvezdu Max Verstappena.  Sa srednje brzim i sporim krivinama, podešavanje spojlera zahteva najoštriji ugao, radi povećanja aerodinamičkog prijanjanja. I pored pravca dužine preko 1000 m (!) sa malo neravnina na asfaltu i niskim ivičnjacima, inženjerima je ostavljena mogućnost podešavanjjklirensa na najmanju meru. Pre svega, ne treba zanemariti ni prenos snage (uzor Red Bull), nakon izlaska iz oštrih krivina. I konačno, trka startuje po dnevnom svetlu a cilj je pod reflektorima. Temparaturna razlika, može da bude izuzetno važna za konačni ishod trke. Po prvi put ove godine, Pirelli je dopremio i ultra mekanu smešu pneumatika, koji će sigurno pružiti nove mogućnosti kada je u pitanju strategija sa pneumaticima. Tehnički direktor Williamsa Pat Symonds objašnjava: „Ovo bi moglo da bude teško za pneumetike, jer postoji više krivina u trećem sektoru što bi moglo da izbaci „gume“ iz propisanog temperaturnog opsega pre svega zbog unapred definisanog, većeg pritiska u njima, nego što je to bio slučaj na ranijim trkama sa ultra mekanom mešavinom“.

Kod tehničkih inovacija neočekuje se nikakav pomak. Pojedini timovi, će iskoristiti slobodne treninge za testove pojedinih komponenti iz asortimana za 2017. godinu, što je kod poslednjih nekoliko trka bio slučaj.

Činjenice za VN Abu Dhabi:

Dužina staze
5554 m
Bruj krugova
55
Broj krivina
21 (devet desnih, dvanaest levih)
Udaljenost od starta do prve krivine
300 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
14,1 s
Broj promena brzina po krugu
68
Potrošnja goriva po krugu
2,46 l
Potrošnja pneumatika
srednji
Potrošnja kočnica
visok
Najveća brzina 2015. godine (trka)
344,1 km/h (F. Massa)
Ukupan deo staze sa punim gasom
61  %
Tip pneumatika
ultra mekane, super mekane i mekane


Нема коментара:

Постави коментар