среда, 2. новембар 2016.

Dossier: Sebastian Vettel

Ko se još seća mladog, skoro bubuljičavog mladića sa neurednom kosom, koji je pre skoro desetak godina ušao na mala vrata u „najbrži cirkus na Svetu“. Sebastian Vettel je proglašavan novom automobilskom zvezdom Nemačke, koji je imao izuzetan zadatak da nakon ere Michaela Schumachera, bude naslednik najtrofejnjeg vozača Formule 1.
Sebastain Vettel u debitantskoj godini: 2007

Prva pobeda: VN Italije 2008. godine
Seb je debitovao u Formuli 1  17. Juna 2007. godine na VN SAD u bolidu BMW Sauber F1.07. Malo više od godinu dana kasnije, 14. Septembra 2008. godine na VN Italije, na legendarnoj stazi Monza – pobeda u maloj ekipi Toro Rosso. Tada je bilo jasno da je novi šampion na dobrom putu. Nakon četiri uzastopne titule u ekipi Red Bull, od 2015. godine nemački vozač je deo najslavnijeg tima na svetu Ferrari. Po preporuci njegovog idola Michaela Schumachera, Vettel je uspeo da se nađe u svom timu snova. Prve sezone i pored tehničkih slabosti „crvene furije“ Nemac postiže, neočekivano, tri pobede. 

U Italiji ga slave kao Boga a tim sa njime ima velikih planova. Ali to je bilo prošle sezone. Ova sezone, tim Ferrari nije ni po kom planu na pravom putui. Od najave pobeda, do juriša na titlulu, udaljeni su svetlosnim godinama. Sve veće razočarenje, ali još važnije, pritisak javnosti utuče da tim ali i vozači prave sitne greške koje se i te kako vide.
2016. ozbiljni Vettel
Od nasmejanog i uveg raspoloženog za priču sa novinarima, Sebastian Vettel posto je ozbiljan, bez 
osmeha na licu, jednom rečju, blago frustrirana osoba. Na pitanja novinara, odgovara nevoljno, kratko i bez prepoznatljivig osmeha. Kulminacija frustracije dogodila se na trci u Meksiku. Tim Red Bull je definitivno preuzeo drugo mesto u klasi konstruktora i postao svojevremena noćna mora za oba vozača Ferrarija. U prvm delu trke Vettel je vodio duel točak na točak sa Vertsappenom, da bi u završnici isti takav duel imao sa Daniel Ricicardom. Evidetno da perfprmanse plavog automobila su iznad „crvenog“, pa je Sebastian Vettel počeo izuzetno agresivno da vozi. Na štetu ostalih takmičara i po ocenama sudija, previše agresivno. Zbog promene pravaca na kočeju u duelu sa Ricciardom dobio je kaznu od dodavanja deset sekundi na postignuto vreme. I vrhunac je došao u momentu, kada se putem radio veze žalio na odluku glavnog suduje trke Charlie Whitinga.
U Meksiku je opsovao Charlie Whitinga, sa pismom se izvinuo
Pod dejstvom frustracija, adrenalina, ali i razočarenja u performanse Seb, je reagovao kao što bi velika većina vozača reagovala. Na opšte iznenađenje svih koji ga poznaju, kako kažu to nisu očekivali od njega. Sa druge strane, novo pravilo koje je uvedeno zbog agresivnih manevara Maxa Vertsappena, je staro tek nedelju dana i vozačima treba vremena da se priviknu na novu zabranu „odbrambene vožnje“.

Нема коментара:

Постави коментар