Automobili
Formule 1 su projektovani za maksimalne performanse u svakom pogledu. U
krivinama, na pravcu, snaga motora pomognuta sa aerodinamikom, ima svoj zadatak
u povećanju performansi. Sa druge strane, kočnice imaju zadatak da u poslednjem
momentu (kada vozač proceni) da zaustave bolid i u tome im pomaže, kako
aerodinamički tako i mehanički “grip” ili prijanjanje.
Od pre
tridesetak godina kada je aerodinamika uzela maha u Formuli 1, mnogi misle da je
ona ključna za performanse bolida. Prema računicama (tu nema tajni ili su
uglavnom otrkivene), kod povećanja aerodinamičke efikasnosti za 10%, bolid je
za 0,9 sekundi brži po krugu. Kod povećanja snage motora za 10% - vreme po krugu
se smanjue za 1,4 sekunde. Jedan od najvažnijih aduta kod performansi svakog trkačkog
automobila pa tako i Formule 1 jeste masa. Smanjenjem mase za 10 procenata
automobili su po krugu brži za 1,7 sekindi. Pionir u tom segmenu je legendarni
britanski konstruktor Colin Chapman.
![]() |
Automobili Formule 1 pružaju konstruktorima puno segemnata za bolje performanse |
Na kraju,
dolazi do izražaja stara dobra mehanika. U pitanju je mehanički grip ili
prijanjanje. Kvalitet pneumatika, odnosno sastav sam „gume“, ogibljenje i ostali parametri donjeg postroja, doprinose čak za tri sekunde boljim vremenima
po krugu!
Нема коментара:
Постави коментар