понедељак, 7. новембар 2016.

Oblasti za poboljšaanje performansi

Automobili Formule 1 su projektovani za maksimalne performanse u svakom pogledu. U krivinama, na pravcu, snaga motora pomognuta sa aerodinamikom, ima svoj zadatak u povećanju performansi. Sa druge strane, kočnice imaju zadatak da u poslednjem momentu (kada vozač proceni) da zaustave bolid i u tome im pomaže, kako aerodinamički tako i mehanički “grip” ili prijanjanje.

Od pre tridesetak godina kada je aerodinamika uzela maha u Formuli 1, mnogi misle da je ona ključna za performanse bolida. Prema računicama (tu nema tajni ili su uglavnom otrkivene), kod povećanja aerodinamičke efikasnosti za 10%, bolid je za 0,9 sekundi brži po krugu. Kod povećanja snage motora za 10% - vreme po krugu se smanjue za 1,4 sekunde. Jedan od najvažnijih aduta kod performansi svakog trkačkog automobila pa tako i Formule 1 jeste masa. Smanjenjem mase za 10 procenata automobili su po krugu brži za 1,7 sekindi. Pionir u tom segmenu je legendarni britanski konstruktor Colin Chapman.

Automobili Formule 1 pružaju konstruktorima puno segemnata za bolje performanse
Na kraju, dolazi do izražaja stara dobra mehanika. U pitanju je mehanički grip ili prijanjanje. Kvalitet pneumatika, odnosno sastav sam „gume“, ogibljenje i ostali parametri donjeg postroja, doprinose čak za tri sekunde boljim vremenima po krugu!

Нема коментара:

Постави коментар