недеља, 10. јул 2016.

Zbog čega je Mercedes tako dominantan u Silevrstoneu?

Nakon kavalifikacija za VN Velike Britanije, ponovo je postavljeno pitanje: zbog čega je Mercedes neuhvatljiv za ostale timove? Za razliku od staza gde je upitna snaga motora, Silverstone karakteriše udeo izmežu snage i aerodinamike u odnosu 50 : 50 %. Uvek je pravo rešenje, naći odgovarajući kompromis između brzih i sporih krivina, u hramu britanskog auto-moto sporta.
Mercedes-AMG W07: Niki Lauda: "Kod nas je sve savršeno"

Detalj sa konferencija za štampu prva tri vozača nakon kvalifikacija: prvo i drugo mesto Mercedes, treči je Red Bull (Max Verstappen)
Zaostatak drugoplasirane ekipe, posle Mercedesa-AMG, iznosi jedna sekunda. Treći tim, Ferrari zaostaje čak 1,5 sekundi. Koji je razlog ovakve domonacije Mercedesa. Svi timovi (naročito Red Bull i Ferrari) rade na tome da smanje ratzliku i da naprave prednost na svoju stranu. Ne treba zaboraviti da ni šampionska ekipa ne sedi skrštenih ruku. Znajući da konkurencija u Formuli 1 nikada ne spava, britansko-nemačka „veza“ stalno radi na unapređenju i poboljšanju svojih komponenti i delova.

Možda je pravi i jednostavan odgovor dao Niki Lauda u jednoj rečenici: „Kod nas je sve savršeno. Snaga, aerodinamički potisak, upotrba pneumatika“. Ovo je jednostavniji odgovor. Inženjeri imaju nešto složenije objašnjene: „naša šasija proizvodi dovoljno aerodinamičkog potiska, naročito na stazi Silverstone, koji je nama potreban, sa relativno malim otporom vazduha. Red Bull je u određenim krivinama isto tako brz kao i mi, ali oni nisu tolikio efikasni. Oni za to plaćaju danak na pravcima“.

Red Bull gubi na pravcima. Krajnja brzina kod Mex Verstappena bila je 322,3 a kod Daniel Ricciarda 320,0 km/h. Radi poređenja, Nico Rosberg postigao je 329,1 a Lewis Hamilton 328,3 km/h. Kod Ferrarija, slika je malo drugačija. Na pravcu, Ferrari je postigao 328,0 km/h,  ali zato oni “gladuju“ za brzinom u krivinama!

Нема коментара:

Постави коментар