Nakon kavalifikacija za VN Velike Britanije, ponovo je
postavljeno pitanje: zbog čega je Mercedes neuhvatljiv za ostale timove? Za razliku
od staza gde je upitna snaga motora, Silverstone karakteriše udeo izmežu snage
i aerodinamike u odnosu 50 : 50 %. Uvek je pravo rešenje, naći odgovarajući
kompromis između brzih i sporih krivina, u hramu britanskog auto-moto sporta.
![]() |
Mercedes-AMG W07: Niki Lauda: "Kod nas je sve savršeno" |
![]() |
Detalj sa konferencija za štampu prva tri vozača nakon kvalifikacija: prvo i drugo mesto Mercedes, treči je Red Bull (Max Verstappen) |
Zaostatak drugoplasirane ekipe, posle Mercedesa-AMG,
iznosi jedna sekunda. Treći tim, Ferrari zaostaje čak 1,5 sekundi. Koji je
razlog ovakve domonacije Mercedesa. Svi timovi (naročito Red Bull i Ferrari) rade na tome da smanje
ratzliku i da naprave prednost na svoju stranu. Ne treba
zaboraviti da ni šampionska ekipa ne sedi skrštenih ruku. Znajući da
konkurencija u Formuli 1 nikada ne spava, britansko-nemačka „veza“ stalno radi
na unapređenju i poboljšanju svojih komponenti i delova.
Možda je pravi i jednostavan odgovor dao Niki Lauda u
jednoj rečenici: „Kod nas je sve savršeno. Snaga, aerodinamički potisak,
upotrba pneumatika“. Ovo je jednostavniji odgovor. Inženjeri imaju nešto složenije
objašnjene: „naša šasija proizvodi dovoljno aerodinamičkog potiska, naročito na
stazi Silverstone, koji je nama potreban, sa relativno malim otporom vazduha.
Red Bull je u određenim krivinama isto tako brz kao i mi, ali oni nisu tolikio
efikasni. Oni za to plaćaju
danak na pravcima“.
Red Bull
gubi na pravcima. Krajnja brzina kod Mex Verstappena bila je 322,3 a kod Daniel
Ricciarda 320,0 km/h. Radi poređenja, Nico Rosberg postigao je 329,1 a Lewis Hamilton
328,3 km/h. Kod Ferrarija, slika je malo drugačija. Na pravcu, Ferrari je
postigao 328,0 km/h, ali zato oni “gladuju“ za brzinom u krivinama!
Нема коментара:
Постави коментар