субота, 23. јул 2016.

„Gran pri“ Mađarske - 30 godina kasnije

Suvereni vladar Formule 1, Bernie Ecclestone nije mogaa ni da zamisli kakav će odjek imati prva trka Formule 1 u nekoj socijalističkoj zemlji. Poznat, da voli da pravi nečekivane poslovne poteze, Bernie je osamdesetih godina XX veka. hteo Formulu 1 da preseli na istok Evrope u zemlje pod komunizmom. U prvi mah, pregovori su počeli sa Poljskom i tadašnjim Sovjetskim Savezom.
"Grid" devojke

Podujum VN Mađarske: 2. Senna, 1. Piqiet, 3. Mansell

Ruski komentator na radnom mestu

Mansell (Williams) ispred Prosta (McLaren)

Prodavci "hamburgera" su imali pune ruke posla
Na kraju, izbor je pao pomalo neočekivano na Mađarsku. Izbor nije bio slučajan. Glavni „arhitetekta“ Formule 1 poslednjih četrdesetak godina Bernie Ecclestone, vodi poreklo iz Mađarske, a 1985. godine su važili za jednu od „najpopustljivijih“ zemalja Varšavskog ugovora. Iako nisu imali stazu, u oktobru 1985. godine izbor je pao na na malo mesto Mogyorod, dvadesetak kilometra udaljen od Budimpešte.
Za osam meseci i budžetom od „samo“ sedam miliona (preračunato u današnji okvir) Evra izgrađena je staza, koja je u mnogo podsećala na Monte Carlo, samo sa mnogo većim zonama za izletanje. Cena ulaznice, tada je iznosila 1500 forinti, odnosno današnjih 40 Evra. Mađarska država platila je Berniju milion dolara „za učešće“, a organizatori nisu ni u najboljim predviđanjima, mogli da sanjaju da će trku za tri dana posetiti preko 380000 gledalca !!!( slovima: tristaosamdeset hiljada).

Samu trku pratilo je, neverovatnih 208000 gledalaca, od čega je samo 30000 došlo iz Istočne Nemačke i Čehoslovačke. Trka u Istočnoj Nemačkoj nije prenosila televizija, dok su Sovjetske vlasti bile mnogo liberalnije i poslale su čak svog komentatora, koji je trku prenosio uživo.

Prvu VN Mađatske, dobio je Nelson Piquet za bolidom Williams FW011 Honda. Na samoj stazi radilo je 140 redara, koji su morali da se „pohvale“ sa fakultetskom diplomom i poznavanjem stranog jezika.

Rezultati VN Mađarske 10. avgusta 1986. godine:


1. Nelson Piquet (Williams FW11 Honda)
1h22.08,263    ø 151,767 kм/h
2. Ayrton Senna (Lotus-Renault 98T)
+ 17,674 s
3. Nigel Mansell (Williams FW11 Honda)
+ 1 krug
4. Stefan Johansson (Ferrari F186)
+ 1 krug
5. Johny Dumfries (Lotus-Renault 98T)
+ 2 kruga
6. Martin Brundle (Tyrrell-Renault 015)
+ 2 kruga

Нема коментара:

Постави коментар