Suvereni vladar Formule 1, Bernie Ecclestone nije
mogaa ni da zamisli kakav će odjek imati prva trka Formule 1 u nekoj
socijalističkoj zemlji. Poznat, da voli da pravi nečekivane poslovne poteze,
Bernie je osamdesetih godina XX veka. hteo Formulu 1 da preseli na istok Evrope
u zemlje pod komunizmom. U prvi mah, pregovori su počeli sa Poljskom i
tadašnjim Sovjetskim Savezom.
![]() |
"Grid" devojke |
![]() |
Podujum VN Mađarske: 2. Senna, 1. Piqiet, 3. Mansell |
![]() |
Ruski komentator na radnom mestu |
![]() |
Mansell (Williams) ispred Prosta (McLaren) |
![]() |
Prodavci "hamburgera" su imali pune ruke posla |
Na kraju, izbor je pao pomalo neočekivano na Mađarsku.
Izbor nije bio slučajan. Glavni „arhitetekta“ Formule 1 poslednjih četrdesetak
godina Bernie Ecclestone, vodi poreklo iz Mađarske, a 1985. godine su važili za
jednu od „najpopustljivijih“ zemalja Varšavskog ugovora. Iako nisu imali stazu,
u oktobru 1985. godine izbor je pao na na malo mesto Mogyorod, dvadesetak kilometra udaljen od Budimpešte.
Za osam meseci i budžetom od „samo“ sedam miliona (preračunato u današnji
okvir) Evra izgrađena je staza, koja je u mnogo podsećala na Monte Carlo, samo
sa mnogo većim zonama za izletanje. Cena ulaznice, tada je iznosila 1500
forinti, odnosno današnjih 40 Evra. Mađarska država platila je Berniju milion
dolara „za učešće“, a organizatori nisu ni u najboljim predviđanjima, mogli da
sanjaju da će trku za tri dana posetiti preko 380000 gledalca !!!( slovima: tristaosamdeset
hiljada).
Samu trku pratilo je, neverovatnih 208000 gledalaca, od čega je samo
30000 došlo iz Istočne Nemačke i Čehoslovačke. Trka u Istočnoj Nemačkoj nije
prenosila televizija, dok su Sovjetske vlasti bile mnogo liberalnije i poslale
su čak svog komentatora, koji je trku prenosio uživo.
Prvu VN Mađatske, dobio je Nelson Piquet za bolidom Williams FW011
Honda. Na samoj stazi radilo je 140 redara, koji su morali da se „pohvale“ sa
fakultetskom diplomom i poznavanjem stranog jezika.
Rezultati VN Mađarske 10. avgusta 1986. godine:
1. Nelson Piquet
(Williams FW11 Honda)
|
1h22.08,263
ø 151,767 kм/h
|
2. Ayrton Senna
(Lotus-Renault 98T)
|
+ 17,674
s
|
3. Nigel Mansell (Williams
FW11 Honda)
|
+ 1
krug
|
4. Stefan Johansson
(Ferrari F186)
|
+ 1
krug
|
5. Johny Dumfries (Lotus-Renault
98T)
|
+ 2
kruga
|
6. Martin Brundle
(Tyrrell-Renault 015)
|
+ 2
kruga
|
Нема коментара:
Постави коментар