Suverena pobeda Lewis Hamiltona na stazi Silverstone,
oduševila je preko 135000 navijača. Domaći vozač, proslavio je pobedu u slavu
rok zvezde „ronjenjem“ među gledaocima. Deseta trka ovogodišnjeg šampionata,
počela je uzbudljivo. Dvadesetak minuta pred start, provala oblaka nad
Silverstoneom bila je razlog da na mokroj pisti, direktor trke odluči da start bude
iza vozila sigurnosti.
Odmah je došlo do razmimoilaženja mišljenja. Jedni su
bili zagovornici da trka treba da startuje normalno, dok su drugi zagovarali
start iza bezbedonosnog vozila, zbog količine kiše koja je pala i pošteno
nakvasila stazu. Bernd Mayländer predvodio je kolonu od 22 vozila na stazi,
punih četiri kruga. Lewis Hamilton, nekoliko puta je radio vezom „prigovorio“
kako je tempo spor, jer nije mogao da postigne radnu temparaturu kišnih
pneumatika. Malo je nedostajalo da u krivini Copse, napravi sudar sa
sigurnosnim vozilom. U jednom trenutnku je i prozvao trkačkog direktora Charlie
Whittinga, da ne odugovlači sa davanjem znaka za start.
![]() |
Pobednik Lewis Hamilton: slavio je kao rok zvezda sa navijačima |
![]() |
Rezultati VN Velike Britanije |
![]() |
Dva lica iste ekipe: Nezadovoljni u Austriji (pesnica o sto!) - presrećni u Velikoj Britaniji |
Za vreme vožnje iza vozila bezbednosti čak deset vozača
se odlučilo da promeni pneumatike, jer se staza prosušivala. Među njima su bila
oba Ferrarija – Sebastian Vettel i Kimi Raikkoenen.
Strategija sa dva pit stopa, pomogla je Lewisu da dođe do
pobede. Iako je na početku imao mali problema sa ponašanjem automobila na stazi,
Nici Rosberg je izgubio drugu poziciju u početnoj fazi trke od Maxa
Verstappena. U krivini Becketts, Nico je naišao na klizav deo staze izgubio je
svoju putanju i to je mladi-stari lisac Max Verstappen primetio i u krivini
Chapel, sa spoljne strane obišao nemačkog vozača. Publika je pozdravila manevar
holandskog vozača, koji sve više dobija na popularnosti ali i hvale od strane
upućenih u Formulu 1. Vozač sa „samo“ 18 godina ima osećaj za brzinu, za
vladanje automobilom u svim uslovima i radi odlično sa inženjerima. Za mnoge,
to bi mogao samo iskusan vozač sa višegodišnjim iskustvom. Za Maxa, sada već govore
da je vanserijski talenat, koji se nalazi samo jednom u 100 godina !
Kimi Raikkoen zauzeo je na kraju petu poziciju, istu sa
koje je i startovao trku. Zbog promene menjača, Vettel je startovao sa 11.
mesta, ali zbog „nekorektnog“ manevra obilaženja Felipe Masse, kažnjen je sa
kaznom od +5 sekundi i završio je u središnjici. Ukratko – trkački vikend za
zaborav italijanskog tima.
U 38. krugu Nico Rosberg sa svojim nadmoćnim Mercedesom
W07, obilazi Maxa na drugoj poziciji i taman kada se mislilo da je dupla pobeda
osigurana „strelama“, pred kraj trke, Nico dobija upozoravajuću poruku od svog
trkačkoh inženjera: „Molim te, nemoj da prebacuješ u sedmu brzinu“. Tada nastaje panika u ekipi, komunikacija
između tima i nemačkog vozača usijala je slušalice i mikrofon. Nico je uspeo da
sačuva drugu poziciju. Ipak, nakon 220 minuta, trkačke sudije su donele odluku
dodavanjem deset sekundi na vreme Nica Rosberga, pri čemu je nemac izgubio
drugu poziciju i priznaje mu se plasman trećeg mesta.
Sudije u sastavu Tim Mayer,
Nish Shetty, Dennis Carter i Nigel Mansell (prvak
F1 iz 1992. godine), zaključili su da je povređeno pravilo 27.1 – koje kaže, da
vozač mora sam da kontroliše svoje vozilo bez tuđe pomoći.
Tim Mercedes je odbacio svaku pomisao
na žalbu kazne za Nica Rosberga. Šveđanin Markus Ericsson na kraju je dobio dozvolu
za start, ali je u trci odustao. Pored nejga, trku nisu završili ni: Kevin Magnussan,
Jolyon Palmer, Rio Haryanto, Romain Grosjean, Pascal Werhlein
Нема коментара:
Постави коментар