четвртак, 14. јул 2016.

VN Velike Britanije: Hummer Time – Hamiltona

Suverena pobeda Lewis Hamiltona na stazi Silverstone, oduševila je preko 135000 navijača. Domaći vozač, proslavio je pobedu u slavu rok zvezde „ronjenjem“ među gledaocima. Deseta trka ovogodišnjeg šampionata, počela je uzbudljivo. Dvadesetak minuta pred start, provala oblaka nad Silverstoneom bila je razlog da na mokroj pisti, direktor trke odluči da start bude iza vozila sigurnosti.
Odmah je došlo do razmimoilaženja mišljenja. Jedni su bili zagovornici da trka treba da startuje normalno, dok su drugi zagovarali start iza bezbedonosnog vozila, zbog količine kiše koja je pala i pošteno nakvasila stazu. Bernd Mayländer predvodio je kolonu od 22 vozila na stazi, punih četiri kruga. Lewis Hamilton, nekoliko puta je radio vezom „prigovorio“ kako je tempo spor, jer nije mogao da postigne radnu temparaturu kišnih pneumatika. Malo je nedostajalo da u krivini Copse, napravi sudar sa sigurnosnim vozilom. U jednom trenutnku je i prozvao trkačkog direktora Charlie Whittinga, da ne odugovlači sa davanjem znaka za start.
Pobednik Lewis Hamilton: slavio je kao rok zvezda sa navijačima

Rezultati VN Velike Britanije

Dva lica iste ekipe: Nezadovoljni u Austriji (pesnica o sto!) - presrećni u Velikoj Britaniji
Za vreme vožnje iza vozila bezbednosti čak deset vozača se odlučilo da promeni pneumatike, jer se staza prosušivala. Među njima su bila oba Ferrarija – Sebastian Vettel i Kimi Raikkoenen.
Strategija sa dva pit stopa, pomogla je Lewisu da dođe do pobede. Iako je na početku imao mali problema sa ponašanjem automobila na stazi, Nici Rosberg je izgubio drugu poziciju u početnoj fazi trke od Maxa Verstappena. U krivini Becketts, Nico je naišao na klizav deo staze izgubio je svoju putanju i to je mladi-stari lisac Max Verstappen primetio i u krivini Chapel, sa spoljne strane obišao nemačkog vozača. Publika je pozdravila manevar holandskog vozača, koji sve više dobija na popularnosti ali i hvale od strane upućenih u Formulu 1. Vozač sa „samo“ 18 godina ima osećaj za brzinu, za vladanje automobilom u svim uslovima i radi odlično sa inženjerima. Za mnoge, to bi mogao samo iskusan vozač sa višegodišnjim iskustvom. Za Maxa, sada već govore da je vanserijski talenat, koji se nalazi samo jednom u 100 godina !

Kimi Raikkoen zauzeo je na kraju petu poziciju, istu sa koje je i startovao trku. Zbog promene menjača, Vettel je startovao sa 11. mesta, ali zbog „nekorektnog“ manevra obilaženja Felipe Masse, kažnjen je sa kaznom od +5 sekundi i završio je u središnjici. Ukratko – trkački vikend za zaborav italijanskog tima.

U 38. krugu Nico Rosberg sa svojim nadmoćnim Mercedesom W07, obilazi Maxa na drugoj poziciji i taman kada se mislilo da je dupla pobeda osigurana „strelama“, pred kraj trke, Nico dobija upozoravajuću poruku od svog trkačkoh inženjera: „Molim te, nemoj da prebacuješ u sedmu brzinu“.  Tada nastaje panika u ekipi, komunikacija između tima i nemačkog vozača usijala je slušalice i mikrofon. Nico je uspeo da sačuva drugu poziciju. Ipak, nakon 220 minuta, trkačke sudije su donele odluku dodavanjem deset sekundi na vreme Nica Rosberga, pri čemu je nemac izgubio drugu poziciju i priznaje mu se plasman trećeg mesta.

Sudije u sastavu Tim Mayer, Nish Shetty, Dennis Carter i Nigel Mansell (prvak F1 iz 1992. godine), zaključili su da je povređeno pravilo 27.1 – koje kaže, da vozač mora sam da kontroliše svoje vozilo bez tuđe pomoći.

Tim Mercedes je odbacio svaku pomisao na žalbu kazne za Nica Rosberga. Šveđanin Markus Ericsson na kraju je dobio dozvolu za start, ali je u trci odustao. Pored nejga, trku nisu završili ni: Kevin Magnussan, Jolyon Palmer, Rio Haryanto, Romain Grosjean, Pascal Werhlein

Нема коментара:

Постави коментар