четвртак, 21. јул 2016.

Uvod: VN Mađarske

Ono što je nekada bilo nezamislivo, dogodilo se pre 30 godina. Kapitalitička zabava u socijalističkoj zemlji! Od prvog dana pun pogodak! Velika nagrada Mađarske, ove godine ulazi u 30. godinu.
Na dvadesetak kilometara od Budimpešte napravljena je staza Hungaroring, koja je sa svojih 14 krivina, za neke vozače previše zahtevna i spora a za drug,e sasvim normalna trkačka staza. 
Staza Hungaroring
Pretposlednja trka Formule 1 pred letnju pauzu, može da bude iznenađenje za ekipu Mercedes. Zbog svoje konfiguracije, staza naših severnih suseda, je kao stvorena za Red Bull. I Ferrari bi mogao da ostvari odličan plasman, ako dva „alfa mužjaka“ tima Mercedes-AMG, na startu neobuzdaju svoj ego i naprave udes.

Poslednjih nekoliko nedelja evidentan je napredak ekipe Dietrich Mateschitza. Dva su osnovna razloga. Prvo, odlična aerodinamička šasija koja generiše puno vazdušnog potiska u krivinama i od nedavno, unapređeni motor Renaulta.

Na stazi Hungaroring, deset krivina se vozi ispod 150 km/h. Zahtevna staza, pruža malo mogućnosti za obilaženje, pa je (kao kod Monte Carla) izuzetno važna startna pozicija. Takođe, dobar start kao i bolidi koji imaju dobar prenos snage (još jedna prednost Red Bulla) su u prednosti. Leva strana startnog pravca, pruža bolje prijanjanje i svi vozači koji se nađu na toj liniji, imaju prednost. Mali deo sa pravcima, i puno krivina ima uticaja na „set up“. Puno aerodinamičkog pritiska – slogan je za inženjere (može i „naučnike“). Prednje i zadnje krilo, podešavaju se najstrmije, kako bi i prednjoj i zadnjoj osovini pobezbedili najviše „lepljenja“ na asfalt. Kako je i na Hungaroringu postavljen novi sloj asfalta u petak glavni zadatak inženjera će biti prikupiti što više podataka sa staze kako bi se odredila prva strategija sa pneumaticima.
Stanje pneumatika po vozaču
Vremenski uslovi će imati velikog uticaja. Za trkački vikend u Mađarskoj predviđaju se visoke temparature. Konfiguracija staze sa kratkim pravcima, biće svojevrstan izazov za tehničare da pogonskoj jedinici ali i sistemu kočnica, obezbede optimalno hlađenje. Donji postroj zahteva nešto mekše podešene opruge.

Većina timova uveliko radi na bolidima za 2017. godinu. Zato je u Mađarskoj „mešavo“ što se tiče unapređenja bolida. Red Bull veruje da može da dođe do pobede, pa su spremili neznatne modifikacije na aerodinamici. Williams je najavio novi pod svog automobila. Toro Rosso priprema unapređenje svoje aerodinamike, dok Sauber sprema novi prednji spojler.

Činjenice za stazu Hungaroring:

Dužina staze
4381 m
Bruj krigova
70
Broj krivina
14 (sedam levih, sedam desnih)
Udaljenost od starta do prve krivine
440 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
10,2 s
Broj promena brzina po krugu
48
Potrošnja goriva po krugu
1,93 l
Potrošnja pneumatika
Srednji
Potrošnja kočnica
Visok
Najveća brzina 2015. godine (trka)
318 km/h (Hamilton)
Ukupan deo staze sa punim gasom
54 %


Нема коментара:

Постави коментар