Ono što je nekada bilo nezamislivo, dogodilo se
pre 30 godina. Kapitalitička zabava u socijalističkoj zemlji! Od prvog dana
pun pogodak! Velika nagrada Mađarske, ove godine ulazi u 30. godinu.
Na dvadesetak kilometara od Budimpešte
napravljena je staza Hungaroring, koja je sa svojih 14 krivina, za neke vozače previše
zahtevna i spora a za drug,e sasvim normalna trkačka staza.
![]() |
Staza Hungaroring |
Pretposlednja trka
Formule 1 pred letnju pauzu, može da bude iznenađenje za ekipu Mercedes. Zbog
svoje konfiguracije, staza naših severnih suseda, je kao stvorena za Red Bull. I
Ferrari bi mogao da ostvari odličan plasman, ako dva „alfa mužjaka“ tima
Mercedes-AMG, na startu neobuzdaju svoj ego i naprave udes.
Poslednjih nekoliko nedelja evidentan je napredak
ekipe Dietrich Mateschitza. Dva su osnovna razloga. Prvo, odlična
aerodinamička šasija koja generiše puno vazdušnog potiska u krivinama i od nedavno, unapređeni motor Renaulta.
Na stazi Hungaroring, deset krivina se vozi ispod
150 km/h. Zahtevna staza, pruža malo mogućnosti za obilaženje, pa je (kao kod
Monte Carla) izuzetno važna startna pozicija. Takođe, dobar start kao i bolidi
koji imaju dobar prenos snage (još jedna prednost Red Bulla) su u prednosti.
Leva strana startnog pravca, pruža bolje prijanjanje i svi vozači koji se nađu
na toj liniji, imaju prednost. Mali deo sa pravcima, i puno krivina ima uticaja
na „set up“. Puno aerodinamičkog pritiska – slogan je za inženjere (može i „naučnike“). Prednje i zadnje krilo, podešavaju se najstrmije, kako bi i prednjoj i zadnjoj
osovini pobezbedili najviše „lepljenja“ na asfalt. Kako je i na Hungaroringu
postavljen novi sloj asfalta u petak glavni zadatak inženjera će biti prikupiti
što više podataka sa staze kako bi se odredila prva strategija sa pneumaticima.
![]() |
Stanje pneumatika po vozaču |
Vremenski uslovi će imati velikog uticaja. Za
trkački vikend u Mađarskoj predviđaju se visoke temparature. Konfiguracija
staze sa kratkim pravcima, biće svojevrstan izazov za tehničare da pogonskoj
jedinici ali i sistemu kočnica, obezbede optimalno hlađenje. Donji postroj
zahteva nešto mekše podešene opruge.
Većina timova uveliko radi na bolidima za 2017. godinu.
Zato je u Mađarskoj „mešavo“ što se tiče unapređenja bolida. Red Bull veruje da
može da dođe do pobede, pa su spremili neznatne modifikacije na aerodinamici.
Williams je najavio novi pod svog automobila. Toro Rosso priprema unapređenje
svoje aerodinamike, dok Sauber sprema novi prednji spojler.
Činjenice za stazu Hungaroring:
Dužina staze
|
4381
m
|
Bruj krigova
|
70
|
Broj krivina
|
14
(sedam levih, sedam desnih)
|
Udaljenost od starta do prve krivine
|
440
m
|
Najduži
prolaz sa „punim gasom“
|
10,2 s
|
Broj promena brzina po
krugu
|
48
|
Potrošnja goriva po krugu
|
1,93
l
|
Potrošnja pneumatika
|
Srednji
|
Potrošnja kočnica
|
Visok
|
Najveća brzina 2015. godine
(trka)
|
318 km/h (Hamilton)
|
Ukupan deo staze sa punim gasom
|
54 %
|
Нема коментара:
Постави коментар