Organizatori
trke za VN Austrije, pobrinuli su se da vozačima prirede potpuno novu, za njih,
bolju stazu. Sa novim asfaltom ali i novim ivičnjacima, staza na Red Bull Ringu
pružiće mnogo uzbuđenja, zadovoljstva ali i obaranje rekorda za vozače
direktno. Za gledaoce indirektno više vozačkih bravura.
Nakon prvog
slobodnog treninga, bilo je sigurno da će doći do obaranja rekorda kruga u
vremenu od 1.07,908 min., koji drži Michael Schumacher još od 2003. godine.
Nico rosberg izvezao jemrkug u vrmeenu 1.07,373 minuta. Drugo mesto, zauzeo je
Lewis Hamilton, koji je evidentno zabrinutiji vozač od njegovog timskog kolege.
Razlog: Na Mercedesu W07, sa brojem 44, ugrađen je već peti turbo punjač kao i peta
MGU-H jedinica. I to na “tek” devetoj trci od 21., koliko je predviđeno ove
sezone. To znači da Lewis Hamitlon do kraja ove trkačke godine, mora da računa
sa najmanje dve kazne, pomeranjem startnih mesta zbog promene određenih
komponenti. Interesantno je da od svih vozača koji koriste pogonske jednice
Mercedesa, samo britanski vozač ima najviše kvarova, koji nisu očekivani. Zašto
se to desilo, na to pitanje niko nema odgovor. A Lewis ima strah od kvarova.
![]() |
Rezultati I. slobodnog treninga |
![]() |
Rezultati II. slobodnog treninga |
Tim Ferrari
je testirao svoju verziju zaštite vozača, preko svog “krovnog rolbara” –
verzija hello 2. Manji zastoj na početku treninga, bila je mala mrlja
ispod Vettelovog Ferrarija. Nakon provere bolida Nemca, Vettel je mogao da izađe
na stazu. Po proceni, Vettel je na kraju prve slobodnog treninga bio treći a
Kimi Raikkonen četvrti. Na taj način je „scuderia“ potvrdila status ekipe broj
2 u karavanu Formule 1.
Drugi slobodni trening je ponovo počeo dominacijom Rosberga.
Zanimljivo je, da je na oba treninga, Rosberg odmah na početku napravio
najbolje vreme i posle uživao. Na taj način je pobednik poslednje dve trke u
Austriji, poslao signal svom timskom kolegi u stilu “ja sam ovde najbolji i nemoj
da mi se mešaš na prvoj poziciji”.
![]() |
Nico Rosberg slavi rođendan (27.juna) sa Niki Laudom, Birgit Laudom i suprugom Vivian na ostrvu Ibiza |
Samo posle osam minuta drugog slobodnog treninga, prava
provala oblaka se nadvila nad stazom Spielberg. Skoro 40 minuta motori su
mirovali, da bi ponovo u završnici, vozači jurili vremena, kako bi spremali
taktiku za nedeljnu trku i optimalan izbor mešavine pneumatika.
U samoj
završnici, drama za Ferrarijeve navijaće. Sebastian Vettel je nakon kočenja,
izgubio kontrolu nad svojim bolidom pred krivinom tri i završio u zoni za
izletanje na šljunku. “Ne znam šta se desilo. Izgubio sam potpunu kontrolu nad
autom na kočenju” kratko je prokomentarisao četvorostruki svetski prvak. Kasnije
je objašnjeno (nakon analize podataka), da je bio problem u raspodeli snage
kočenja između prednje i zadnje osovine.
![]() |
Daniel Ricciardo, u okviru VN Austrije, proslavio je svoj 27. rođendan, prvog jula |
Ipak, jedna
stvar je zabrinula vozače ali i šefove timova. Ne samo da je
nanet novi sloj asfalta, već su postevljeni i novi ivičnjaci. Od toga su neki
malo višlji od drugih i na nezgodnim mestima. Odmah su dobili nadimak „baget“ – po francuskoj vrsti hleba. Iskreno,
njihova veličina uveliko podseća na pomenuti hleb. Čak su i domaćini uložili protest.
Savetnik u timu Red Bull Dr. Helmut Marko, tražio je sastanak sa tehničkim
delegatom FIA i diektorom trke, Charlie Whitingom. Razlog,
dosta timova ima problema sa ogibljenjem. Prelaženje preko istih, prouzrokuje
pucanje i na taj način dovodi u opasnost živote pilota.
Нема коментара:
Постави коментар