субота, 2. јул 2016.

VN Austrije: I i II slobodni trening

Organizatori trke za VN Austrije, pobrinuli su se da vozačima prirede potpuno novu, za njih, bolju stazu. Sa novim asfaltom ali i novim ivičnjacima, staza na Red Bull Ringu pružiće mnogo uzbuđenja, zadovoljstva ali i obaranje rekorda za vozače direktno. Za gledaoce indirektno više vozačkih bravura.

Nakon prvog slobodnog treninga, bilo je sigurno da će doći do obaranja rekorda kruga u vremenu od 1.07,908 min., koji drži Michael Schumacher još od 2003. godine. Nico rosberg izvezao jemrkug u vrmeenu 1.07,373 minuta. Drugo mesto, zauzeo je Lewis Hamilton, koji je evidentno zabrinutiji vozač od njegovog timskog kolege. Razlog: Na Mercedesu W07, sa brojem 44, ugrađen je već peti turbo punjač kao i peta MGU-H jedinica. I to na “tek” devetoj trci od 21., koliko je predviđeno ove sezone. To znači da Lewis Hamitlon do kraja ove trkačke godine, mora da računa sa najmanje dve kazne, pomeranjem startnih mesta zbog promene određenih komponenti. Interesantno je da od svih vozača koji koriste pogonske jednice Mercedesa, samo britanski vozač ima najviše kvarova, koji nisu očekivani. Zašto se to desilo, na to pitanje niko nema odgovor. A Lewis ima strah od kvarova.
Rezultati I. slobodnog treninga

Rezultati II. slobodnog treninga

Tim Ferrari je testirao svoju verziju zaštite vozača, preko svog “krovnog rolbara” – verzija hello 2. Manji zastoj na početku treninga, bila je mala mrlja ispod Vettelovog Ferrarija. Nakon provere bolida Nemca, Vettel je mogao da izađe na stazu. Po proceni, Vettel je na kraju prve slobodnog treninga bio treći a Kimi Raikkonen četvrti. Na taj način je „scuderia“ potvrdila status ekipe broj 2 u karavanu Formule 1.
Drugi slobodni trening je ponovo počeo dominacijom Rosberga. Zanimljivo je, da je na oba treninga, Rosberg odmah na početku napravio najbolje vreme i posle uživao. Na taj način je pobednik poslednje dve trke u Austriji, poslao signal svom timskom kolegi u stilu “ja sam ovde najbolji i nemoj da mi se mešaš na prvoj poziciji”.
Nico Rosberg slavi rođendan (27.juna) sa Niki Laudom, Birgit Laudom i suprugom Vivian na ostrvu Ibiza
Samo posle osam minuta drugog slobodnog treninga, prava provala oblaka se nadvila nad stazom Spielberg. Skoro 40 minuta motori su mirovali, da bi ponovo u završnici, vozači jurili vremena, kako bi spremali taktiku za nedeljnu trku i optimalan izbor mešavine pneumatika.
U samoj završnici, drama za Ferrarijeve navijaće. Sebastian Vettel je nakon kočenja, izgubio kontrolu nad svojim bolidom pred krivinom tri i završio u zoni za izletanje na šljunku. “Ne znam šta se desilo. Izgubio sam potpunu kontrolu nad autom na kočenju” kratko je prokomentarisao četvorostruki svetski prvak. Kasnije je objašnjeno (nakon analize podataka), da je bio problem u raspodeli snage kočenja između prednje i zadnje osovine.

Daniel Ricciardo, u okviru VN Austrije, proslavio je svoj 27. rođendan, prvog jula 
Ipak, jedna stvar je zabrinula vozače ali i šefove timova. Ne samo da je nanet novi sloj asfalta, već su postevljeni i novi ivičnjaci. Od toga su neki malo višlji od drugih i na nezgodnim mestima. Odmah su dobili nadimak  „baget“ – po francuskoj vrsti hleba. Iskreno, njihova veličina uveliko podseća na pomenuti hleb. Čak su i domaćini uložili protest. Savetnik u timu Red Bull Dr. Helmut Marko, tražio je sastanak sa tehničkim delegatom FIA i diektorom trke, Charlie Whitingom. Razlog, dosta timova ima problema sa ogibljenjem. Prelaženje preko istih, prouzrokuje pucanje i na taj način dovodi u opasnost živote pilota. 

Нема коментара:

Постави коментар