Za razliku od prošle godine, kada je najveći
problem timovima zadavao kvar pogonske jedinice, ove sezone, glavni problem za
glavobolju, jeste menjačka kutija. U zavisnosti od tima, kućište menjačke
kutije je uraženo od karbonskih vlakana, kombonacija aluminijuma i titanijuma
ili od magnezijuma. U njemu je smešteno osam brzina i komplikovan sistem kanala,
zupčanika, vođica, „viljuški“ koji su zaduženi za promenu stepena prenosa bez
gubitka prenosa snage.
 |
Menjačka kutija sastvljena je od 500 delova |
Sa masom ispod 40 kg, menajčka kutija satavljena
je od 500 pojedinačnih komponenti, predstatvlja pravo malo čude moderne tehnike.
Promena brzine traje neverovatnih 0,05 sekundi! Brže nego treptaj oka (tri puta
je brže!)
 |
Kućište od magnezijuma |
 |
Kućište od titanijuma |
 |
Moderni menjači su deo zadnjeg ogibljenja |
Ove sezone pet vozača je doživelo kvar menjača na
trci, a 13 na kvalifikacijama. Od toga, tri kvara na trci, bilo je samo u
Sliverstoneu. Moderni menjači trpe veliko opterećenje od strane motora. Što je
veći stepen prenosa, veći je procenat kvara. Moderni turbo motori oslobađaju
veliki obrtni moment (za razliku od atmosferskih motora oko 350 nm, turbo -
proizvode neverovatnih 550-600 nm) i to je osnovni problem kvarova. Motori su
sve jači a menjači, odnosno delovi od koga su napravljeni, sve manji. Dolazi do
zamora materijala i kvar je tu. Konfiguracija staze, stil vožnje svakog vozača,
pojedinačno takođe utiču na pouzdanost, tako malog a tako kompleksnog proizvoda
„naučnika“ u Formuli 1.
Нема коментара:
Постави коментар