U poslednje vreme ekipi Ferrari neide kako bi oni želeli.
Razloga ima više. Promene koje se primenjuju na bolidima Formule 1, ne daju uvek
efekat na „prvu“. Potrebno je modifikovani ili prerađeni deo, ispitati pa videti
nakon merenja i funkcionalnih proba, da li treba nastaviti sa takvom
specifikacijom ali pak ponovo vršiti izmene.
![]() |
Shematski prikaz pogonske jedinice Ferrari 059/5: ES - baterija, MGU-K, C - kompresorski deo turbine, T - turbina, H - MGU - H |
Nakon nedavnih testova, ponovo su se pojavili problemi sa
turbo-punjačima kod italijanskog tima. Ferrari je domah odreagovao i zajedno sa proizvođačem pripremio
je novu specifikaciju turbo-punjača, koja je bila za 2 kg teža od prethodne
verzije. Za poznavaoce prilika i tehnike u Formuli 1, to je velika masa jer se
nalazi relativno visoko pozicionirana na motoru sa unutrašnjim sagorevanjem.
Centar
ravnoteže motora, ima značajan uticaj na kompletan centar ravnoteže kompletnog
automobila.
Takođe
inženjeri Ferrarija su prepravili određene unitrašnje delove menjača. Na
kritičnim komponentama unutar menjačke kutije, pojedini sklopovi su ojačani jer
su kružile glasine da pojedini, prethodni delovi, zbog enormnih opterećenja
nisu bili u stanju da izdrže “torturu”, dugu oko 300 km, koliko traje jedna trka
Formule 1.
Osnovni
problem, trenutno kod Ferrarija je aerodinamika (nemaju optimalno prijanjanje,
slabije zagrevanje i održavanje pneumatika u radnoj temparaturi) i strategija
ili menadžment sa pneumaticima.
Нема коментара:
Постави коментар