недеља, 31. јул 2016.

Ferrari “ugojio” turbo-punjač za 2 kg

U poslednje vreme ekipi Ferrari neide kako bi oni želeli. Razloga ima više. Promene koje se primenjuju na bolidima Formule 1, ne daju uvek efekat na „prvu“. Potrebno je modifikovani ili prerađeni deo, ispitati pa videti nakon merenja i funkcionalnih proba, da li treba nastaviti sa takvom specifikacijom ali pak ponovo vršiti izmene.
Shematski prikaz pogonske jedinice Ferrari 059/5: ES - baterija, MGU-K, C - kompresorski deo turbine, T - turbina, H - MGU - H
Nakon nedavnih testova, ponovo su se pojavili problemi sa turbo-punjačima kod italijanskog tima. Ferrari je domah odreagovao i zajedno sa proizvođačem pripremio je novu specifikaciju turbo-punjača, koja je bila za 2 kg teža od prethodne verzije. Za poznavaoce prilika i tehnike u Formuli 1, to je velika masa jer se nalazi relativno visoko pozicionirana na motoru sa unutrašnjim sagorevanjem.

Centar ravnoteže motora, ima značajan uticaj na kompletan centar ravnoteže kompletnog automobila.
Takođe inženjeri Ferrarija su prepravili određene unitrašnje delove menjača. Na kritičnim komponentama unutar menjačke kutije, pojedini sklopovi su ojačani jer su kružile glasine da pojedini, prethodni delovi, zbog enormnih opterećenja nisu bili u stanju da izdrže “torturu”, dugu oko 300 km, koliko traje jedna trka Formule 1.

Osnovni problem, trenutno kod Ferrarija je aerodinamika (nemaju optimalno prijanjanje, slabije zagrevanje i održavanje pneumatika u radnoj temparaturi) i strategija ili menadžment sa pneumaticima. 

Нема коментара:

Постави коментар