Od 13. maja 1950. godine kada je rođena Formula 1, staza
Silverstone je bila i ostala, mesto svetskog doma trkačkog automobilizma ali i „najbržeg
cirkusa“. Samo nedelju dana nakon trke u Austriji, Velika Britanija dočekuje
vozače Formule 1, ali i gledaoce uzavrle nakon dinamične i uzbudljive trke od
prethodnog vikenda. U proteklih pet trka, Lewis Hamilton i Nico Rosberg imali
su tri „sukoba“ na stazi. Da li će na Silverstonu doći i do četvrtog „rata
zvezda“ pitanja je na koje mnogi nestrpljivo isčekuju odgovor.
![]() |
Staza Silverstone: prva trka Formule 1 održana je 13. maja 1950. godine ! |
![]() |
Stanje pneumatika vozača za VN Velike Britanije |
Rapored krivina, pravaca na stazi Silverstone, mnogo više
pogoduje protivnicima Mercedesa – Red Bullu i Ferrariju. Posle tri staze, gde je
pre svega važna snaga pogonskog agregata, na britanskom domu za auto-moto
sport, više se vrednuje efikasna aerodinamika. Tako se povećavaju šanse ostalih
ekipa da smanje razliku u odnosu na “srebrne” i da možda, u određenim
okolnostima, prirede i iznenađenje.
U svojoj istoriji, staza Silverstone je deset puta prerađivana,
tako da sada dužina kruga iznosi 5891 m. Vozači moraju da ozvezu 52 kruga na
stazi, koja je nakada predstavljala vojni aerodrom britanske kraljevske
avijacije – RAF. Sa ukupno 18 brzih i srednje brzih krivina, za dobro ležanje
bolida pre svega zadužen je aerodinamički potisak. Stabilan automobil u krivinama
ostvaruje dobro vreme. Posebno se posvećuje pažnja prednjoj osovini, koja mora
da se “lepi” za asfalt. Vozači ne smeju da dozvole podupravljanje, na stazi gde
je promena smera veoma česta. U cilju poboljšanja aerodinamičke stabilnosti,
inženjeri biraju niže i tvrđe podešeno ogibljenje. Olakšavajuća okolnost na
stazi Sliverstone, su kočnice. Inženjeri nisu opterećeni dodatnim hlađenjem kočionog
sistema, jer se između krivine Luffield i Stowe, praktično preko 40 sekundi
vozi sa pedalom gasa “do metala”!
Od timova,
Red Bull sprema novo prednje i zadnje krilo. Isto tako i Ferrari priprema novi,
mali aero paket. Renault na Ostrvo dolazi, sa novom zadnjom osovinom, čak i Sauber
sprema novo zadnje krilo kao najveći aero napredak ove sezone. Ne treba zaboraviti,
da od sledeće godine nastupaju nova pravila, širi pneumatici, šira šasija, veći
prednji i zadnji spojler, tako da većina timova, uveliko radi na novim
automobilima za sezonu 2017. godine.
Činjenice za
stazu Silvesrtone Grand Prix Circuit
Dužina staze
|
5891
m
|
Bruj krigova
|
52
|
Broj krivina
|
18
(10 desnih, 8 levih)
|
Udaljenost od starta do prve krivine
|
420
m
|
Najduži
prolaz sa „punim gasom“
|
13,7 s
|
Broj promena brzina po
krugu
|
40
|
Potrošnja goriva po krugu
|
1,89
l
|
Potrošnja pneumatika
|
Srednja
|
Potrošnja kočnica
|
Niska
|
Najveća brzina 2015. godine
(trka)
|
330,2 km/h (Hamilton)
|
Ukupan deo staze sa punim gasom
|
67 %
|
Нема коментара:
Постави коментар