четвртак, 7. јул 2016.

Uvod: VN Velike Britanije (IV. Rad Zvezda?)

Od 13. maja 1950. godine kada je rođena Formula 1, staza Silverstone je bila i ostala, mesto svetskog doma trkačkog automobilizma ali i „najbržeg cirkusa“. Samo nedelju dana nakon trke u Austriji, Velika Britanija dočekuje vozače Formule 1, ali i gledaoce uzavrle nakon dinamične i uzbudljive trke od prethodnog vikenda. U proteklih pet trka, Lewis Hamilton i Nico Rosberg imali su tri „sukoba“ na stazi. Da li će na Silverstonu doći i do četvrtog „rata zvezda“ pitanja je na koje mnogi nestrpljivo isčekuju odgovor.
Staza Silverstone: prva trka Formule 1 održana je 13. maja 1950. godine !

Stanje pneumatika vozača za VN Velike Britanije
Rapored krivina, pravaca na stazi Silverstone, mnogo više pogoduje protivnicima Mercedesa – Red Bullu i Ferrariju. Posle tri staze, gde je pre svega važna snaga pogonskog agregata, na britanskom domu za auto-moto sport, više se vrednuje efikasna aerodinamika. Tako se povećavaju šanse ostalih ekipa da smanje razliku u odnosu na “srebrne” i da možda, u određenim okolnostima, prirede i iznenađenje.

U svojoj istoriji, staza Silverstone je deset puta prerađivana, tako da sada dužina kruga iznosi 5891 m. Vozači moraju da ozvezu 52 kruga na stazi, koja je nakada predstavljala vojni aerodrom britanske kraljevske avijacije – RAF. Sa ukupno 18 brzih i srednje brzih krivina, za dobro ležanje bolida pre svega zadužen je aerodinamički potisak. Stabilan automobil u krivinama ostvaruje dobro vreme. Posebno se posvećuje pažnja prednjoj osovini, koja mora da se “lepi” za asfalt. Vozači ne smeju da dozvole podupravljanje, na stazi gde je promena smera veoma česta. U cilju poboljšanja aerodinamičke stabilnosti, inženjeri biraju niže i tvrđe podešeno ogibljenje. Olakšavajuća okolnost na stazi Sliverstone, su kočnice. Inženjeri nisu opterećeni dodatnim hlađenjem kočionog sistema, jer se između krivine Luffield i Stowe, praktično preko 40 sekundi vozi sa pedalom gasa “do metala”!

Od timova, Red Bull sprema novo prednje i zadnje krilo. Isto tako i Ferrari priprema novi, mali aero paket. Renault na Ostrvo dolazi, sa novom zadnjom osovinom, čak i Sauber sprema novo zadnje krilo kao najveći aero napredak ove sezone. Ne treba zaboraviti, da od sledeće godine nastupaju nova pravila, širi pneumatici, šira šasija, veći prednji i zadnji spojler, tako da većina timova, uveliko radi na novim automobilima za sezonu 2017. godine.

Činjenice za stazu Silvesrtone Grand Prix Circuit

Dužina staze
5891 m
Bruj krigova
52
Broj krivina
18 (10 desnih, 8 levih)
Udaljenost od starta do prve krivine
420 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
13,7 s
Broj promena brzina po krugu
40
Potrošnja goriva po krugu
1,89 l
Potrošnja pneumatika
Srednja
Potrošnja kočnica
Niska
Najveća brzina 2015. godine (trka)
330,2 km/h (Hamilton)
Ukupan deo staze sa punim gasom
67 %

Нема коментара:

Постави коментар