U prvoj polovini prošlogodišnje sezone, tim Red Bull suočio se sa
velikim problemima zbog nedovoljno jake pogonske jedinice koju godinama
obezbeđuje francuski Renault. Potpuno neočekivano tri pobede novajlije u timu,
Daniel Ricciarda, donekle su spasile šampionsku ekipu i podgrejale nadu da mogu
da dostognu tim “srebrnih strela”.
Preko zime su se ozbiljno prihvatili posla, Dietrich Mateschitz je
obezbedio dodatni kapital, Renault je angažovao švajcarskog motor „gurua“ Mario
Illiena i prve fotografije nove pogonske jedinice iz Viry-Chatilliona ugledale
su svetlost dana.
 |
Renault - pogonski agregat za 2015. godinu
|
 |
Položaj turbo punjača nije menjan |
 |
Modifikacije na usisnoj grani, izduvu i cilindarskoj glavi |
Najznačanije promene na motoru sa unutrašnjim sagorevanjem, su prepravljen
izduvni sistem i modifikovana komora za sagorevanje. Jedna od najznačajnih
novina, od ove sezone po pravilniku ponovo dozvoljena, jeste usisna grana
promenljive dužine. Što se tiče turbo punjača, zbog nedostatka vremena nisu
pribegli Mercedesovom principu odvojenih delova, već su modifikovali postojeći.
Dobavljač je ostao nepromenjen, reč je o APC turbo punjaču.
Takođe kompletan hibridni
sistem je ponove prerađen i poboljšan da daje bolje performanse. Naravno, bitna
stvar je i pouzdanost, koja je takođe unapređena. „Posao na razvoju projekta za
2015. godinu, započeo je već šest meseci pre prvog izlaska motora za 2014. sezonu“
– objašnjava Renaultov tehnički direktor Rob White.
Jedina briga francuskih inženjera,
jeste koliko su uspeli da smanje razliku u snazi u odnosu na šampionski agregat
Mercedesa. Odgovor na to pitanje, moramo sačekati do prve Velike Nagrade ove godine.
Da podsetim to je 15 mart, trka za Gran pri
Australije.
Нема коментара:
Постави коментар