среда, 28. јануар 2015.

Renault - zimska generalka

U prvoj polovini prošlogodišnje sezone, tim Red Bull suočio se sa velikim problemima zbog nedovoljno jake pogonske jedinice koju godinama obezbeđuje francuski Renault. Potpuno neočekivano tri pobede novajlije u timu, Daniel Ricciarda, donekle su spasile šampionsku ekipu i podgrejale nadu da mogu da dostognu tim “srebrnih strela”.

Preko zime su se ozbiljno prihvatili posla, Dietrich Mateschitz je obezbedio dodatni kapital, Renault je angažovao švajcarskog motor „gurua“ Mario Illiena i prve fotografije nove pogonske jedinice iz Viry-Chatilliona ugledale su svetlost dana.
Renault - pogonski agregat za 2015. godinu
 

Položaj turbo punjača nije menjan

Modifikacije na usisnoj grani, izduvu i cilindarskoj glavi
Najznačanije promene na motoru sa unutrašnjim sagorevanjem, su prepravljen izduvni sistem i modifikovana komora za sagorevanje. Jedna od najznačajnih novina, od ove sezone po pravilniku ponovo dozvoljena, jeste usisna grana promenljive dužine. Što se tiče turbo punjača, zbog nedostatka vremena nisu pribegli Mercedesovom principu odvojenih delova, već su modifikovali postojeći. Dobavljač je ostao nepromenjen, reč je o APC turbo punjaču.

Takođe kompletan hibridni sistem je ponove prerađen i poboljšan da daje bolje performanse. Naravno, bitna stvar je i pouzdanost, koja je takođe unapređena. „Posao na razvoju projekta za 2015. godinu, započeo je već šest meseci pre prvog izlaska motora za 2014. sezonu“ – objašnjava Renaultov tehnički direktor Rob White.
Jedina briga francuskih inženjera, jeste koliko su uspeli da smanje razliku u snazi u odnosu na šampionski agregat Mercedesa. Odgovor na to pitanje, moramo sačekati do prve Velike Nagrade ove godine. Da podsetim to je 15 mart, trka za Gran pri Australije.





 

Нема коментара:

Постави коментар