Sada se zvanično japanska
Honda vratila nakon šest godina pauze u Formulu 1. Iako se očekivalo da će
McLaren promeniti boje svog bolida, približiti se boji zemlje dobavljača motora
a to je crveno bela komobinacija, to se nije dogodilo.
Kratko podsećanje o
partnerstvu McLarena i Honde. U periodu između 1988. i 1992. godine,
britansko-japanski savez pobedio je na 44 „Gran pri“ trke i pri tome ostvario
osam (!) konstruktorskih titula u obe kategorije. Klinički ambijent u ekipi
McLaren, savršeno se uklapa u filosofiju japanskog proizvođača koji je u svojoj
istoriji ostavio neizbrisiv trag tehničko-tehnološkog napretka u Formuli 1.
Da li će se to ponoviti? Verujemo da hoće, ali kako je izjavio bivši britanski
vozač (rođen u Severnoj Irskoj) John Watson, inače nekadašnji vozač istog tima
sa početka osamdesetih godina prošlog veka, McLarenu će biti potrebno najmanje
dve godine da počnu da ostvaruju rezultate.![]() |
McLaren Honda MP4-30 |
Prve fotografije pokazuju da novi McLaren ima produženi, elegantniji “nos”,
koji je u skladu sa ovogodipnjim trendom dizajnera. Što se ogibljenja tiče, tim
je ostao veran sistemu “pushrod“ napred a pozadi, to je princip “pullrod”. Takođe
promenjen je i usisnik vazduha iznad vozačevih glava. Po starom principu, nisu
sve tehničke “karte” otrkivene. Do prve trke ostalo je više od mesec dana i za
očekivati je dodatne korekcije na aerodinamici.
Najveća nepoznanica jeste novi pogonski agregat Honde sa oznakom RA615H
V6. Ostala tri proizvođača, imaju iskustvo od godinu dana a Hondu očekuje težak
zadatak da “dečije bolesti” što pre savlada.
Нема коментара:
Постави коментар