петак, 30. јануар 2015.

Prezentacija: McLaren Honda MP4-30

Sada se zvanično japanska Honda vratila nakon šest godina pauze u Formulu 1. Iako se očekivalo da će McLaren promeniti boje svog bolida, približiti se boji zemlje dobavljača motora a to je crveno bela komobinacija, to se nije dogodilo.

Kratko podsećanje o partnerstvu McLarena i Honde. U periodu između 1988. i 1992. godine, britansko-japanski savez pobedio je na 44 „Gran pri“ trke i pri tome ostvario osam (!) konstruktorskih titula u obe kategorije. Klinički ambijent u ekipi McLaren, savršeno se uklapa u filosofiju japanskog proizvođača koji je u svojoj istoriji ostavio neizbrisiv trag tehničko-tehnološkog napretka u Formuli 1.
Da li će se to ponoviti? Verujemo da hoće, ali kako je izjavio bivši britanski vozač (rođen u Severnoj Irskoj) John Watson, inače nekadašnji vozač istog tima sa početka osamdesetih godina prošlog veka, McLarenu će biti potrebno najmanje dve godine da počnu da ostvaruju rezultate.


McLaren Honda MP4-30
Prve fotografije pokazuju da novi McLaren ima produženi, elegantniji “nos”, koji je u skladu sa ovogodipnjim trendom dizajnera. Što se ogibljenja tiče, tim je ostao veran sistemu “pushrod“ napred a pozadi, to je princip “pullrod”. Takođe promenjen je i usisnik vazduha iznad vozačevih glava. Po starom principu, nisu sve tehničke “karte” otrkivene. Do prve trke ostalo je više od mesec dana i za očekivati je dodatne korekcije na aerodinamici.
Najveća nepoznanica jeste novi pogonski agregat Honde sa oznakom RA615H V6. Ostala tri proizvođača, imaju iskustvo od godinu dana a Hondu očekuje težak zadatak da “dečije bolesti” što pre savlada.

Нема коментара:

Постави коментар