понедељак, 5. јануар 2015.

Promene na motorima 2016. godine

Nedavno završena sezona Formule 1 potvrdila je dominaciju pogonskih agregata Mercedesa i potvrdila nagađanja da bi ta tehniloško-tehnička prednost mogla da potraje nekoliko sezona. To je uočio i prvi čovek Formule 1, Bernie Ecclestone i odmah je zahtevao sa konstruktorima (pre svega Renaulta i Ferrarija) da se pronađe rešenje prihvatljivo za sve timove, sa ciljem da se prekine dominacija britansko-nemačke alijanse i da se Ferrari i Red Bull vrate na mesto na vrhu plasmana.

Za sutra, šestog januara 2015. godine u Ženevi je zakazana sastanak tehničkog osoblja sva četiri konstruktora pogonskih agregata (Mercedes-AMG, Ferrari, Renault i novajlija Honda). Prema izvorima ljudi koji su bliski Ecclestonu, on je za neštro “oštriju” opciju – praktično novi koncept agregata sa čak 1200 KS! To bi zahtevalo velike promena na spoljašnosti samih automobila a sa druge stane, ograničenja aerodinamičarima bi bila sa ciljem da se novi Formula 1 automobili učine težim za vožnju. Bernnie Eccleston je to kratko opisao sa tri reči: “jače, bučnije, jeftinije”. Sigurno je da bi se protok goriva eliminisao a verovato je da bi se ograničenje potrošnje popelo na veći nivo. U razmatranje se uzima i prečnik izduvne cevi i broj turbo punjača (spominje se i mogućnost bi-turbo agregata). Sa time i kao mogućnost standardizacije baterije i elektro motora, bi uticalo na smanjenje troškova nove Formule kada su u pitanju pogonski sklopovi.
Izgled automobila bi pretrpeo promene, bio bi agresivniji i naravno, bili bi montirani veći pneumatici (pre svega se misli na širinu), kako bi adekvatno prenosili toliku silu. Odmah je reagovao Niki Lauda „Moramo izmisliti trkački automobil budućnosti, a ne da iskopamo jedan iz prošlosti. Formula 1 treba da ponudi najagresivniju mašinu za vožnju u kombinaciji s 1200 KS. Ako to bude u redu, automobili opet moraju imati šire gume, postati brži i biti teži za voznju“.

Realno, ova pravila nisu primenjliva u 2016. godine, već je realnije videti ih na sceni 2017. Novajlija, Honda bi praktično imala motor za jednu sezonu, a za 2016. godinu, već bi trebali da rade na novom konceptu.

Budici izgled Formule 1 kako to vidi Audi
Ipak, Formula 1  u 2015. godini neće biti „dosadna“. Kako, pitate se kada se zna da je Mercedes favroit. Odgovor je - biće interesnatno videti ko će pobeđivati još pored timova sa Mercedesovim pogonskim jedinicama!

Нема коментара:

Постави коментар