Najveće „gradilište“
na objektu zvanom Formula 1 autombili, u toku zimskog perioda, a kako stoje
stvari za većinu ekipa, biće pogonska jedinica. Kako su Red Bull (čitajte Renault)
i Ferrari, uspeli da pronađu „rupu“ u moru propisa, biće im dozvoljena
prepravka pogonskog sklopa i posle dana za homologizaciju istih. To je 28. Februar
2015. godine. To je pravi uzdah olakšanja za Renault i Ferrari.
Proizvođači motora
mogu da urade prepravke na 32 „tokena“ (kako se to naziva u tehničkim krugovima
Formule 1) ili ukupno 48 procenata svih komponenata na motoru i elektronskoj
jedinici. Svakako najveće prepravke će i kod Francuza i Italijana biti na
motoru sa unutrašnjim sagorevanjem.
Iako je nakon
objavlljene vesti da će se Mario Illien priključiti Reanaultu, stigao negativan
odgovor iz Viry-Chatilliona, sada je već jasno da je veliko pojačanje turbo
pionira u svetu Formule 1, više nego dragocena pomoć za motor specifikacije
2015. godine. Mario i njegovih šest inženjera radiće na prepravkama cilindarske
glave, izduvnom sistemu kao i na ubrizgavanju goriva. O razdvajanju turbine
nema govora za ovu sezonu. Razlog: kratak rok! Međutim procurela je informacija,
da će za motor iz 2016. godine, Renault raditi na razdvajanju kompresorskog od
turbinskog dela turbo punjača!
![]() |
Kompjuterska animacija pogonskog sklopa Renault Energy F1 za 2014 . godinu |
![]() |
Ferrari tehnicki crtež motora 059/3 za 2014. godinu |
U ekipi Ferrari, nije
tajna da već uveliko rade na razdvojenom sistemu turbine i da velike nade
polažu u taj tehnički novitet za njih.
Što se tiče Mercedes-Amg-a,
njima je prioritet da rade na pouzdanosti agregata, jer specifikacije nove
jedinice za ovu sezonu, pokazala je da su inžinjeri iz novog motora „iscedili“
dodatnih 50 KS (!9) u poređenju sa motorom iz prošle godine.
Najveći gubitnik, jeste
novajlija, japanska Honda, koja od ove sezone eksluzivno snabdeva tim McLaren.
Poznavajući vlasnika ekipe, Ron Dennisa nema sumnje da ce on pokušati
argumentovano, (uz nesebičnu pomoć Honde) da ubedi ostale šefove ekipa da
dozvole i njima sezonsko unapređenje pogonskih jedinica.
Нема коментара:
Постави коментар