петак, 9. јануар 2015.

Motori za 2015. godinu

Najveće „gradilište“ na objektu zvanom Formula 1 autombili, u toku zimskog perioda, a kako stoje stvari za većinu ekipa, biće pogonska jedinica. Kako su Red Bull (čitajte Renault) i Ferrari, uspeli da pronađu „rupu“ u moru propisa, biće im dozvoljena prepravka pogonskog sklopa i posle dana za homologizaciju istih. To je 28. Februar 2015. godine. To je pravi uzdah olakšanja za Renault i Ferrari.

Proizvođači motora mogu da urade prepravke na 32 „tokena“ (kako se to naziva u tehničkim krugovima Formule 1) ili ukupno 48 procenata svih komponenata na motoru i elektronskoj jedinici. Svakako najveće prepravke će i kod Francuza i Italijana biti na motoru sa unutrašnjim sagorevanjem.
Iako je nakon objavlljene vesti da će se Mario Illien priključiti Reanaultu, stigao negativan odgovor iz Viry-Chatilliona, sada je već jasno da je veliko pojačanje turbo pionira u svetu Formule 1, više nego dragocena pomoć za motor specifikacije 2015. godine. Mario i njegovih šest inženjera radiće na prepravkama cilindarske glave, izduvnom sistemu kao i na ubrizgavanju goriva. O razdvajanju turbine nema govora za ovu sezonu. Razlog: kratak rok! Međutim procurela je informacija, da će za motor iz 2016. godine, Renault raditi na razdvajanju kompresorskog od turbinskog dela turbo punjača!


Kompjuterska animacija pogonskog sklopa Renault Energy F1 za 2014 . godinu

Ferrari tehnicki crtež motora 059/3 za 2014. godinu
U ekipi Ferrari, nije tajna da već uveliko rade na razdvojenom sistemu turbine i da velike nade polažu u taj tehnički novitet za njih.
Što se tiče Mercedes-Amg-a, njima je prioritet da rade na pouzdanosti agregata, jer specifikacije nove jedinice za ovu sezonu, pokazala je da su inžinjeri iz novog motora „iscedili“ dodatnih 50 KS    (!9) u poređenju sa motorom iz prošle godine.

Najveći gubitnik, jeste novajlija, japanska Honda, koja od ove sezone eksluzivno snabdeva tim McLaren. Poznavajući vlasnika ekipe, Ron Dennisa nema sumnje da ce on pokušati argumentovano, (uz nesebičnu pomoć Honde) da ubedi ostale šefove ekipa da dozvole i njima sezonsko unapređenje pogonskih jedinica.

Нема коментара:

Постави коментар