петак, 13. мај 2016.

Uvod: VN Španije

Prva prava evropska trka trebala bi da pokaže pravo stanje u ovogodišnjem šampionatu Formule 1. Koliko je Ferrari stvarno „prišao“ Mercedesu? Da li Red Bull može doći do prve pobede posle dve godine „suše“?
Staza u Barceloni dugačka je 4655 m
Da bi smanjili razliku, ekipe Ferrarija primenila je jedan tehnički trik. Kako bi što bolje iskoristili pneumatike, radnu temparaturu zadržali u što većem opsegu, ekipa iz maranella primenila je varijabilnu geometriju ogibljenja za točkove. Ybog tehničkih problema sa pogonskim sklopom, nakon četir trke Sebastian vettel koristi već treći agregat (od pet koliko je dozvoljeno bez kažnjavanja. I svakako najveća tema je prelazak Max Verstappena u tim red Bull kao i „smenjevanje“ Daniil Kvyata u ekipu Toro Rosso.

Poslednjih sezona staza u okolini barcelone tiimovima i vozačima služi za mnogobrojna testiranja, tako da je inćenjerima i konstruktorima staza na obali Sredozemnog mora pravo merilo performansi automobila. Sa dužinom pravca od 543m, od starta do prve krivine, ujedino je i najduži u kompletnom karavanu trka Formule 1 ove sezone.

Inženjeri poznaju sve zamke ove staze i jedino promenljivi vetar može da napravi dodatno uzbuđenje. Krila se podešavaju vrlo strmo, kako bi obezbedili aerodinamičan potissak za promenjljiv tempo na kompletnoj stazi. U završnom sektoru, sa sporim šikanama od velike važnosti je dobar prenos snage. Zbog toga, oprige na zadnjoj osovini se podešavaju nešto mekše.
Jedan od presudnih fakrora za konačni plasman biće i strategija pneumatika. U Barceloni dozvoljena su tri tipa mešavine: tvrde, srednje i mekane. Timovi moraju oprezno da ukalkulišu sve mogućnosti, kako bi stečenu prednost zadržali do 66-og kruga.

Činjenice za stazu: Circuit de Barcelona-Catalunia:

Dužina staze
4655 m
Bruj krigova
66
Broj krivina
16 (devet desnih, sedam levih)
Udaljenost do prve krivine
730 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
14,8 s
Broj promena brzina po 1. Krugu
34
Potrošnja goriva po krugu
2,05 l
Potrošnja pneumatika
niska
Potrošnja kočnica
srednja
Najveća brzina 2015. godine (trka)
343,8 km/h (Nico Hülkenberg)
Deo sa punim gasom
63 %

Iz istorije VN Španije, treba znati:
-       Laudina - prva pobeda,
-       Ayrton Senne -  50-ta pol pozicija,
-       Nigell Mansell – 50-ti podijum,
-       Daniel Ricicardo – prvi podijum.


Нема коментара:

Постави коментар