Prva prava evropska
trka trebala bi da pokaže pravo stanje u ovogodišnjem šampionatu Formule 1. Koliko
je Ferrari stvarno „prišao“ Mercedesu? Da li Red Bull može doći do prve pobede
posle dve godine „suše“?
![]() |
Staza u Barceloni dugačka je 4655 m |
Da bi smanjili
razliku, ekipe Ferrarija primenila je jedan tehnički trik. Kako bi što bolje
iskoristili pneumatike, radnu temparaturu zadržali u što većem opsegu, ekipa iz
maranella primenila je varijabilnu geometriju ogibljenja za točkove. Ybog
tehničkih problema sa pogonskim sklopom, nakon četir trke Sebastian vettel
koristi već treći agregat (od pet koliko je dozvoljeno bez kažnjavanja. I
svakako najveća tema je prelazak Max Verstappena u tim red Bull kao i „smenjevanje“
Daniil Kvyata u ekipu Toro Rosso.
Poslednjih sezona
staza u okolini barcelone tiimovima i vozačima služi za mnogobrojna testiranja,
tako da je inćenjerima i konstruktorima staza na obali Sredozemnog mora pravo
merilo performansi automobila. Sa dužinom pravca od 543m, od starta do prve
krivine, ujedino je i najduži u kompletnom karavanu trka Formule 1 ove sezone.
Inženjeri poznaju sve
zamke ove staze i jedino promenljivi vetar može da napravi dodatno
uzbuđenje. Krila se podešavaju vrlo strmo, kako bi obezbedili aerodinamičan
potissak za promenjljiv tempo na kompletnoj stazi. U završnom sektoru, sa
sporim šikanama od velike važnosti je dobar prenos snage. Zbog toga, oprige na
zadnjoj osovini se podešavaju nešto mekše.
Jedan od presudnih
fakrora za konačni plasman biće i strategija pneumatika. U Barceloni dozvoljena
su tri tipa mešavine: tvrde, srednje i mekane. Timovi moraju oprezno da ukalkulišu sve mogućnosti, kako bi stečenu
prednost zadržali do 66-og kruga.
Činjenice za stazu:
Circuit de Barcelona-Catalunia:
Dužina staze
|
4655 m
|
Bruj krigova
|
66
|
Broj krivina
|
16 (devet desnih, sedam
levih)
|
Udaljenost do prve krivine
|
730 m
|
Najduži prolaz sa „punim gasom“
|
14,8 s
|
Broj promena
brzina po 1. Krugu
|
34
|
Potrošnja
goriva po krugu
|
2,05 l
|
Potrošnja
pneumatika
|
niska
|
Potrošnja
kočnica
|
srednja
|
Najveća
brzina 2015. godine (trka)
|
343,8 km/h (Nico Hülkenberg)
|
Deo sa punim
gasom
|
63 %
|
Iz istorije VN Španije, treba znati:
- Laudina - prva pobeda,
- Ayrton Senne - 50-ta
pol pozicija,
- Nigell Mansell – 50-ti podijum,
- Daniel Ricicardo – prvi podijum.
Нема коментара:
Постави коментар