петак, 27. мај 2016.

Uvod: VN Monaca


Automobilske trke imaju ljubitelje širom Sveta. Toliko različitih kategorija, klasa, tipova i ko zna još u koliko kriterijuma možemo svrstati automobilke trke. Jedna se ipak izdvaja. To je Velika nagrada Monaca u Formuli 1.
Nema ljubitelja automobilizma koji ne zna za najspektakularniji „gran pri“ sezone. U Svetu, tri autombilske trke obeležavaju automobilski sport. To su čuveni maraton „24h Le Mana“, „500 milja Indianapolisa“ i svakakao, trkačku rulet ulicama Monte Carla u Formuli 1. Ni najveći protivnici automobilizma ne mogu a da neostanu ravnodušni kada se spomene trka Formule 1 u Kneževini.
Najbolji opis trke u Monacu dao je Nelson Piquet: "Kao da vozite helikopter u sobi"

Stanje pneumatika svih vozača

Atmosfera ulicama malog grada na Azurnoj obali, luka, jahte raznih dimenzija i opreme, kao i poznate i slavne ličnosti, dodatno podgrevaju sam spektakl. Nekada su sami vozači Formule 1 bili glavne zvezde na trci u Monacu. Sada taj primat preuzimaju slavni glumci, pevači koji povećavaju glamur.
Dosadašnjih pet trka šampionata Formule 1 pružili su dinamičnost, neizvesnost. Trka za VN Monaca garantuje spektakl. Prošlogodišnja trka ostaće upamćena po udesu, tada debitanta Max Verstappena



i Romain Grosjeana. Naravno, ne treba zaboraviti taktiku “propalog safety car-a”, gde je sigurnu pobedu Lewis Hamilton prepustio Nocu Rosbergu.

Trkački rulet na ulicama Monaca vozi se na stazi sa ukupno 19 krivina. Sama staza je nekoliko puta menjala dužinu kruga, tako da se već nekoliko sezona vozi na uskim ulicama prestonice Kneževine Monaco u dužini od 3337 m. Na uskim ulicama je nemoguće obići drugog vozača, pa je borba za najbolju startnu poziciju, praktično osiguranje za pobedu. Ako bi neko želeo da pobedi, trenutno ekipu koja je “mera svih stvari” u Formuli 1 – Mercedes-AMG, onda je to najbolje na stazi u Monte Carlu. Mnogo krivina sa kratkim pravcima, je “meka” za automobile, pre svega sa dobrim aerodinamičkim prijanjanjem, dobrom šasijom – kao stvorena za ekipu Red Bull.
Na prvoj trci ulicama Monaca 1950. došlo je do sudara

Jedina nepoznanica ove godine, je po prvi put uvođenje ultra soft, mešavine pneumatika (obojene lila bojom radi lakšeg prepoznavanja). Super lepljive “gume” su odlične za nekoliko krugova, brzo se zagrevaju i biće zadužene za obaranje rekorda kruga! Mana im je što posle šest, sedam krugova gube svojstva i vozače tera na odlazak u boks radi promene istih. Ali i tu se pojavile nepoznanica za inženjere, tehničare. Na prvim nezvaničnim treninzima, nekoliko vozača prevezlo je i više od 20 krugova!




Monaco je staza sa najmanjom prosečnom brzinom u karavanu Formule 1. Isto tako, obiluje sa krivinama gde je potrebno najviše rada za točkom upravljača, Tim, koji vozačima obezbedi najviše potiska ali i najbolji prenos snage, ima najveće šanse da obezbedi najbrže vreme po krugu na kvalifikacijama. Spojleri se podešavaju sa najvećim otporom, pri čemu, inženjeri se trude da na prednjoj osovini obezbede najbolje moguće prijanjanje. Tendeciozno se automobil podešava na podupravaljanje. Zbog neravnina na stazi, ogibljenje bolida Formule 1 je mekše nego obično i zahteva, veći klirens. Kod motora, posebno “mapiranje” zahteva puno snage, u nižem režimu obrtaja i dobru voznost

Činjenice za VN Monaca

Dužina staze
3337 m
Bruj krigova
78
Broj krivina
19 (11 desnih, 8 levih)
Udaljenost do prve krivine
210 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
7,5 s
Broj promena brzina po 1. Krugu
42
Potrošnja goriva po krugu
1,65 l
Potrošnja pneumatika
Visoka
Potrošnja kočnica
Visoka
Najveća brzina 2015. godine (trka)
295,8 km/h (Perez)
Deo sa punim gasom
45 %

Нема коментара:

Постави коментар