Poznato je da se u poslednje
vreme, uveliko priča o uvođenju novih pravila u Formuli 1. Cilj je učiniti trke
zanimljivijim, agresivnijim ali i neizvesnijim od postojećih. U tu svrhu,
tehnička komisija FIA, zajedno sa predstavnicima timova i proizvođača agregata,
već za narednu sezoni planira ozbiljne promene.
Iako je čak osam tomova protiv
novih pravila, ona nesumnjivo dolaze. Najveće promene će biti na aerodinamici i
uvođenju širih pneumatika. Pre svega u pitanju je mehanički grip a ne
aerodinamički. To može uticati na otežavanju preticanja.
![]() |
Novi transportni troškovi, opteretiće godišnji budžet timova Formule 1 za novih osam miliona € |
„Ne možete nove delove
upakovati u kutije za transport od starih. Zbog uvođenja širih pneumatika ali i
novih dimenzija prednjeg i zadnjeg spojlera, stare kutije se ne mogu više
koristiti“ – objasnio je Sauberov timski menadžer Beat Zehnder.
Same kutije za prenos
komponenti nisu nimalo jeftine. Zbog novih dimenzije pojedinih sklopova biće
potrebno nabavaiti nove. To će timovima uvećati troškove. Na primer, kutija za
prenos prednjeg krila košta – 4000 €. Transportna kutija za naplatke (felne)
košta 7000 €. Za tim je potrebno četiri. Za nove grejače pneumatika, timovi će
morati da plate 750000 €! Za pod automobila kao i „karoseriju“ – oplatu, ekipe
će morati da naruče novi kargo kontejner koji košta 50000 €. U njega može da
stane 600 kg opreme i delova. Svaki kilogram prekomerne težine, se naplaćuje sa
dodatnih 200 US $.
Na kraju godišnji
budžet svakog tima biće dodatno opterećen sa novih osam miliona Evra troškova. Za
male timove to je i previše!
Нема коментара:
Постави коментар