петак, 6. мај 2016.

Otkriven kvar na Hamiltonovom motoru

Nakon trke u Rusiji, šampionski tim Mercedes-AMG ispred drugoplasirane ekipe Ferrari, ima bodovnu prednost od 81 poena. Mnogi misle da je to velika prednost, skoro nedostižna do kraja šampionata (imajući u vidu činjenicu premoći  istih motora u odnosu na druge). Ipak, u redovima “strela” vlada, blago rečeno panika.

Zašto? Četvrta trka, dva kvara za redom na automobilu Lewis Hamiltona, manji problema sa bolidom Nica Rosberga, dovoljan su razlog da jedan automobilski gigant, kakav je koncern Daimler (koji u sebi posediju i firmu Mercedes), ne prepušta ništa slučaju a od predostrožnosti niko nije imao štete. Nakon trke u Sochiju, Niki Lauda je otputovao u Brixworth, sedište fabrike Mercedesovih trkačkih motora za Formulu 1.
Mercedes PU106C V6 turbo: mnogo delova se pravi od karbona
Tamo je sa inženjrima i tehničarima analizirao poslednju trku i radio na otkrivanju kvara kod aktuelnog šampiona. Nakon odlaska u boks i promene pneumatika, nedugo potom Lewis Hamilton je dobio poruku putem radio veze, da je na njegovom motoru pritisak rashladne tečnosti smanjen a temperatura povećana. Lewis je popustio sa stiskanjem desne noge na papučici za gas, i do kraja trke vozio sa nižim brojem obrtaja motora i nižim pritiskom nadpunjenja turbo motora. Na kraju trke, prošao je cilj kao drugoplasirani. Međutim, u Mercedesu su priznali da je trka trajala dva kruga duže, aktielni prvak verovatno nebi završio trku. Detaljnom analizom oktrivena je mala pukotina u jednoj cevi, od karbona, za dovod rashladne tečnosti. Uzrok: zamor motora. Mehaničari su odahnuli! Iako je Hamilton punih 35 krugova vozio sa delimičnim kvarom šef motornog odeljenja Andy Cowell je optimista, i neveruje da je motor oštećen da bi morao da se menja za narednu trku.

Kvar na Rosbergovom motoru bio je nešto drugačije prirode. Za vreme trke, telemetrijski podaci su ukazivali na čudnu krivu obrtnog momenta. Nakon komunikacije sa boksom, Nico je prebacio na standardni “mod” rada motora i na taj način je rešen potencijalni kvar. “Mi razumemo kvar i u budućnosti ćemo drugačije raditi” – izjavio je Niki Lauda.

Na kraju, ipak postoji jdna tačka mraka u tehničkim problemima Mercedesovih motora. Zašto na dve trke za rednom, kvarovi se dešavaju kod Lewis Hamiltona? Da li je stvarno moguće da je dva puta za redom napravljen propust u izolaciji MGU-H jedinice? Kako to, da ostalih sedam spremnih agregata, kao i 20 motora koji se koriste na opitnom stolu, ne pokazuju nikakve problematične znake? Do sada je sve u sferi sumnji.


Ali na kraju tačnih odgovora nema.  

Нема коментара:

Постави коментар