Nakon trke u Rusiji, šampionski tim Mercedes-AMG ispred drugoplasirane
ekipe Ferrari, ima bodovnu prednost od 81 poena. Mnogi misle da je to velika
prednost, skoro nedostižna do kraja šampionata (imajući u vidu činjenicu
premoći istih motora u odnosu na druge).
Ipak, u redovima “strela” vlada, blago rečeno panika.
Zašto? Četvrta trka, dva kvara za redom na automobilu Lewis Hamiltona,
manji problema sa bolidom Nica Rosberga, dovoljan su razlog da jedan
automobilski gigant, kakav je koncern Daimler (koji u sebi posediju i firmu
Mercedes), ne prepušta ništa slučaju a od predostrožnosti niko nije imao štete.
Nakon trke u Sochiju, Niki Lauda je otputovao u Brixworth,
sedište fabrike Mercedesovih trkačkih motora za Formulu 1.
![]() |
Mercedes PU106C V6 turbo: mnogo delova se pravi od karbona |
Tamo je sa inženjrima i tehničarima analizirao
poslednju trku i radio na otkrivanju kvara kod aktuelnog šampiona. Nakon odlaska
u boks i promene pneumatika, nedugo potom Lewis Hamilton je dobio poruku putem
radio veze, da je na njegovom motoru pritisak rashladne tečnosti smanjen a
temperatura povećana. Lewis je popustio sa stiskanjem desne noge na papučici za
gas, i do kraja trke vozio sa nižim brojem obrtaja motora i nižim pritiskom
nadpunjenja turbo motora. Na kraju trke, prošao je cilj kao drugoplasirani. Međutim,
u Mercedesu su priznali da je trka trajala dva kruga duže, aktielni prvak
verovatno nebi završio trku. Detaljnom analizom oktrivena je mala pukotina u
jednoj cevi, od karbona, za dovod rashladne tečnosti. Uzrok: zamor motora.
Mehaničari su odahnuli! Iako je Hamilton punih 35 krugova vozio sa delimičnim
kvarom šef motornog odeljenja Andy Cowell je optimista, i neveruje da je motor
oštećen da bi morao da se menja za narednu trku.
Kvar na Rosbergovom motoru bio je nešto drugačije
prirode. Za vreme trke, telemetrijski podaci su ukazivali na čudnu krivu
obrtnog momenta. Nakon komunikacije sa boksom, Nico je prebacio na standardni “mod”
rada motora i na taj način je rešen potencijalni kvar. “Mi razumemo kvar i u
budućnosti ćemo drugačije raditi” – izjavio je Niki Lauda.
Na kraju, ipak postoji jdna tačka mraka u tehničkim
problemima Mercedesovih motora. Zašto na dve trke za rednom, kvarovi se
dešavaju kod Lewis Hamiltona? Da li je stvarno moguće da je dva puta za redom
napravljen propust u izolaciji MGU-H jedinice? Kako to, da ostalih sedam
spremnih agregata, kao i 20 motora koji se koriste na opitnom stolu, ne
pokazuju nikakve problematične znake? Do sada je sve u sferi sumnji.
Ali na kraju tačnih odgovora nema.
Нема коментара:
Постави коментар