Prvog
dana testova, kada je test vozač Williamsa Alex Lynn izašao na stazu, posmatrači
su bili na neki način zbunjeni sa tehničkim inovacijama na belom automobilu. Zadnji
spojler bio je opremljen brojnim dodatnim krilima i elementima i za trenutak
vratio istoriju Formule 1 na početak osmadesetih godina prošlog veka, kada su
konstruktori i inženjeri na sličan način pokušavali da ukrote „ergelu“ turbo „konja“,
iz perioda prve ekspanzije turbo motora. Naravno u sezoni 2016. godine, ovakav
oblik spojlera je nelegalan, već je ekipa Williams testirala povećan
aerodinamički potisak, koji je veće odobren za narednu sezonu.
![]() |
Test vozač Williamsa Alex Lynn sa modifikovanim zadnjim spojlerom - specifikacija za 2017. godinu |
Mercedes
je takođe testirao prerađeni zadnji spojler dok je novajlija u Formuli 1,
američka ekipa Haas, predstavila svoj redizajnirani „monkey-seat“ – mali aerodinamički
dodatak iznad izduvnog sistema – auspuha. McLaren i Red Bull su montirali gustu
mrežu senzora, kako bi sakupili što više podataka iz polja aerodinamičkih
svojstava.
Jedan
od malobrojnih timova, koji je preskočio „aero ekperimentisanje“ bio je
Ferrari. Sebastian Vettel je ostvario najbolje vreme od 1:23,220 min. Prijatno
iznenađenje priredio je veteran Jenson Button u McLaren-Hondi koji je ostvario
treće vreme, na super mekanim pneumaticima, sa zaostakom od samo 0,533 s. Još
jedna potvrda da koncept McLaren šasija i Honda pogonski sklop počinju da daju
rezultate.
Drugog
dana testova u Barceloni, Williams se vratio svojoj staroj, aktuelnoj,
aerodinamici. Između ostalog, tehničari su prikupljali podatke o balansu bolida
u uslovima povećanog aerodinamičkog potiska.
Šampionska
ekipa Mercedes-AMG umesto Esteban Ocona, angažovala je vozača Manora – Pascal Wehrleina
da obavi test vožnju. Pobednik VN Španije, Max Verstappen postigao je najbolje
vreme u svom novom Red Bullu RB12.
Rezultati
testova prvi dan:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rezultati testova drugi dan:
|
|
Нема коментара:
Постави коментар