U Formuli 1 sve se zna ali
uvek ima detalja koji su nepoznati i koji se čuvaju kao najstrožije čuvana vojna tajna. Od kada je
uspostvaljen šampionat Formule 1, nekoliko osnovnih pitanja su obavezno na
repertoaru. Koliko je težak bolid i možda najvažnije, koliko KS razvija motor?
Nekada su proizvođači bili
ponosni i podatke o snazi, javno publikovali, kako bi zadivili javnost, navijače
ali konkurente „bacili“ u dilemu – kako oni imaju jači, snažniji motor? Od pre
tridesetak, četrdesetak godina, primenom elektronike a naročito u
prvpj eri turbo motora, proizvođači su primenili taktiku prećutnog odgovora na
piatanje o snazi njihovih agregata.
Jedan od najboljih primera „diplomatskih“
odgovora o snazi motora dao je osamdesetih godina, šef ekipe McLaren i
inicijator ulaska Porschea u Formulu 1 - Ron Dennis. Na pitanje novinara, koliko snage ima
TAG motor, Ron je u svom tipičnom maniru odgovorio: „Dovoljno da obiđemo
konkurenciju“. TAG je arapski konzorcijum koji je finansirao turbo motor, koji
je napravila poznata nemačka kompanija iz Zuffenhausena.
Danas i snaga motora, obrtni
moment, kao i drugi detalji čuvaju se od konkurencije. Autor ovog bloga,
napravio je sledeću tabelu snage pogonskih agregata nakon istraživanja i
oskudnih podataka.
Tabela snage pogonskih agregata u Formuli 1
proizvođač
|
Oznaka
|
snaga
|
Mercedes
|
PU106C V6 turbo
|
ca. 940 KS pri 12500 o/min
|
Ferrari
|
059/5 V6 Turbo
|
ca. 930 KS pri 12500 o/min
|
Renault
|
R.E. 16-V6 Turbo
|
ca. 880 KS pri 12500 o/min
|
Ferrari
|
059/4 (2015.)
|
ca. 900 KS pri 12500 o/min
|
Honda
|
RA616H V6 Turbo
|
ca. 870 KS pri 12500 o/min
|
Нема коментара:
Постави коментар