четвртак, 14. април 2016.

Uvod u VN Kine

Treća trka ovogodišnjeg šampionata Formule 1, vozi se u Kini, na stazi Shanghai International Circuit. Da li će Hamilton, neko od Ferrarijevig vozača ili pak neko iz druge linjije prekinuti dve uzastopne, lično pet uzastopnih trijumfa (uračunate i tri poslednje pobede u prošlogodišnjem šampionatu) Nica Rosberga?
Satnje pneumatika po vozaču pred VN Kine
Kineska metrolola poznata je po haotičnom saobraćaju, gde se vozi izduž i popreko, po velikim gužvama na ulicama ali i po neverovatnoj koncentraciji smoga. Sve to ipak daje posebnu draž vozačima na “gran priju” Kine. Posmatrači moraju stalno držati oči otvorene i uživati i prizorima kojih ima napretek.
Skica staze Shanghai 
Po trinaesti put piloti dolaze na stazu koju je projektovao, vodeći arhitekta za trkačke staze Hermann Tilke. Kompletna izgradnja monumentalnog kompleksa, stajala je Kineze 300 miliona Evra! “Pokušao sam da ugradim kinesku filozofiju Yin i Yang u stazu, pre svega u prvoj krivini, koje u ovoj formi nema nigde drugde u tom obliku. Spirala vodi nešto sporije, međutim ciljni pravac je sve brži, pri čemu dugi pravci nude dobru mogućnost obilaženja“  - izjavio je Tilke.


Pojedinosti o stazi:

Dužina staze
5451 m
Broj pređenih krugova
56
Broj krivina
16 (devet desnih, 7 levih)
Razdaljina do I. krivine
380 m
Najduži deo sa punim gasom
12,6 s
Promena brzina po krugu
52
Potrošnja goriva po krugu
2,42 l
Najveća brzina na trci
344,1 km/h (Maldonado 2015)

Staza ima ukupno 16 krivina. Tu su i brze, srednje brze ali i veoma spore krivine. Najpoznatije su prve tri krivine, koje su prozvane “puž”. Staza poseduje i dva pravca, nešto kraći na startno-ciljnom delu (između krivine 16 i 1) i duži, gde će se odvijati i najuzbudljivija obilaženja, između krivina 13 i 14. Sa dužinom od 1341m, predstavlja pravi izazov kako za vozače tako i za motore, koji trebaju na tom sektoru da prodišu punim plućima i oslobode maksimalnu ergelu čeličnih konja.


Dobrih 80 procenata staze se vozi nakon izlaska iz krivina. Uobičajeno bi bilo da su zadnja osovina i pneumatici na njima, opterećeni više, međutim u Šangaju to nije slučaj. Na stazi u Šangaju, prednji pneumatici su opterećenije daleko više a posebo prednji levi, zbog krivina 1, 2, 12 i 13. Zbog dugačkih pravaca “set  up” donjeg postroja i aerodinamike podešen je na manju silu aerodnimačkog potiska. Asfaltna podloga je relativno glatka, prednji pneumatici su opterećeniji u poređenju sa zadnjim i na stazi u Šangaju, često dolazi do fenomena ”graining” pneumatika, odnosno šmirglanja, brušenja. Kao i u prethodne dve trke i u Kini su vozačima na raspolaganju tri vrste mešavina “crnih valjaka: super mekane, mekane i srednje.

Нема коментара:

Постави коментар