Treća trka ovogodišnjeg šampionata Formule 1, vozi se u Kini, na stazi
Shanghai International Circuit. Da li će Hamilton, neko od Ferrarijevig vozača
ili pak neko iz druge linjije prekinuti dve uzastopne, lično pet uzastopnih trijumfa
(uračunate i tri poslednje pobede u prošlogodišnjem šampionatu) Nica Rosberga?
![]() |
Satnje pneumatika po vozaču pred VN Kine |
Kineska metrolola poznata je po haotičnom saobraćaju, gde se vozi izduž i
popreko, po velikim gužvama na ulicama ali i po neverovatnoj koncentraciji smoga.
Sve to ipak daje posebnu draž vozačima na “gran priju” Kine. Posmatrači moraju
stalno držati oči otvorene i uživati i prizorima kojih ima napretek.
![]() |
Skica staze Shanghai |
Po trinaesti put piloti dolaze na stazu koju je projektovao, vodeći
arhitekta za trkačke staze Hermann Tilke. Kompletna izgradnja monumentalnog kompleksa, stajala je Kineze 300 miliona
Evra! “Pokušao sam da ugradim kinesku filozofiju Yin i Yang u stazu, pre svega u
prvoj krivini, koje u ovoj formi nema nigde drugde u tom obliku. Spirala vodi
nešto sporije, međutim ciljni pravac je sve brži, pri čemu dugi pravci nude
dobru mogućnost obilaženja“ - izjavio je Tilke.
Pojedinosti o stazi:
Dužina staze
|
5451 m
|
Broj pređenih krugova
|
56
|
Broj krivina
|
16 (devet desnih, 7 levih)
|
Razdaljina do I. krivine
|
380 m
|
Najduži deo sa punim gasom
|
12,6 s
|
Promena brzina po krugu
|
52
|
Potrošnja goriva po krugu
|
2,42 l
|
Najveća brzina na trci
|
344,1 km/h (Maldonado 2015)
|
Staza ima ukupno 16 krivina. Tu su i brze, srednje brze ali i veoma
spore krivine. Najpoznatije su prve tri krivine, koje su prozvane “puž”. Staza
poseduje i dva pravca, nešto kraći na startno-ciljnom delu (između krivine 16 i 1) i duži, gde će se odvijati i najuzbudljivija obilaženja, između krivina 13 i 14.
Sa dužinom od 1341m, predstavlja pravi izazov kako za vozače tako i za motore, koji
trebaju na tom sektoru da prodišu punim plućima i oslobode maksimalnu ergelu
čeličnih konja.
Dobrih 80 procenata staze se vozi nakon izlaska iz krivina. Uobičajeno bi
bilo da su zadnja osovina i pneumatici na njima, opterećeni više, međutim u
Šangaju to nije slučaj. Na stazi u Šangaju, prednji pneumatici su opterećenije
daleko više a posebo prednji levi, zbog krivina 1, 2, 12 i 13. Zbog dugačkih
pravaca “set up” donjeg postroja i aerodinamike
podešen je na manju silu aerodnimačkog potiska. Asfaltna podloga je relativno
glatka, prednji pneumatici su opterećeniji u poređenju sa zadnjim i na stazi u
Šangaju, često dolazi do fenomena ”graining” pneumatika, odnosno šmirglanja,
brušenja. Kao i u prethodne dve trke i u Kini su vozačima na raspolaganju tri
vrste mešavina “crnih valjaka: super mekane, mekane i srednje.
Нема коментара:
Постави коментар