Nedavni udes Fernanada Alonsa
na VV Australije, ponovo je pokrenuo pitanje koliko je Formula 1 sigurna? Kratak
odgovor je jasan - nikada nije bila sigurnija.
Trostruki svetski prvak, sef
nadzornog odbora tima Mercedes i komentator na telviziji Niki Lauda, rekao je
da pre četrdesetak godina (njegovo vreme u Ferrariju), vozač ne bi preživeo.
Sada, zahvaljujući izuzetno strogim normama kada su u pitanju materjali i
testovi koji se sprovode, bezbednost vozača nikad nije bila veća.
![]() | ||
Brzi izlazak iz "olupine" da se majka nebi brinula!
|
Fernando Alonso je napravio
grešku kada je pri skoro 310 km/h udario u zadnji deo bolida Haas F1 VT-16 Eseban
Gutierreza, nakon čega je izgubio kontrolu i sledećeh 100 metara u
nekontrolisanoj putanji mogao samo nemo da isčekuje da se njegov katapulturani
McLaren zaustavi. Nakon ukupno 100 m klizanja, od toga 48 m je leteo, španski
vozač završio je u zaštitnoj ogradi, sa bolidom na krovu. Za vreme „letenja“
kroz vazduh, na Fernanda Alonsa delovala je sila od 36 g a pri udarcu u zaštirni
zid, najveća izmerena vrednost bila je neverovatnih 50 g! U prvom trenutku,
delovalo je da dvostruki svetski prvak nema povreda, čak je i sam izašao iz
automobila. Kasnije, detaljnim pregledom utvrđeno je da ima nekoliko modrica,
polomljeno rebro i start naredne trke u Maleziji je doveden u pitanje.
Interesantna je priča Alonsa
kako je napustio automobil, kako se videlo na snimku, neverovatno brzo.“Znao sam
da majka gleda trku, da se ne bi brinula, istrčao sam iz slupanog automobila
što sam brže mogao“ – objasnio je Fernando Alonso.
![]() |
Posebna pena se koristi za zaštiru vozača u kokpitu |
![]() |
Izgradnja "monokok" šasije košta 500000 Evra! |
![]() |
Na prednjem i zadnjem delu, iza glave vozača montiraju se dodatni metalni rol barovi |
Poslednjih godina velika
pažnja se posvečuje sigurnosti i zaštiti vozača. Pravljenje kokpita košta oko
500000 €. Sigurnosne mere, zahtevaju da prođe test od 20t pritiska. Njegov
oblik praktično je neuništiv. Sa prednje ali i sa zadnje strane, iza vozačke glave,
dodaju se matalna ojačanja, koja prema propisima treba da izdrže opterećenje od
9 t. Oko vozačke glave, instalirana je specijalna zaštita od posebne pene. Ona
mora da podnese pritisak od 5 t.
Нема коментара:
Постави коментар