уторак, 5. април 2016.

Sigurnost u Formuli 1

Nedavni udes Fernanada Alonsa na VV Australije, ponovo je pokrenuo pitanje koliko je Formula 1 sigurna? Kratak odgovor je jasan  - nikada nije bila sigurnija. 

Trostruki svetski prvak, sef nadzornog odbora tima Mercedes i komentator na telviziji Niki Lauda, rekao je da pre četrdesetak godina (njegovo vreme u Ferrariju), vozač ne bi preživeo. Sada, zahvaljujući izuzetno strogim normama kada su u pitanju materjali i testovi koji se sprovode, bezbednost vozača nikad nije bila veća.
Brzi izlazak iz "olupine" da se majka nebi brinula!
Fernanado Alonso - preživeo je udes od skoro 310 km/h!
Fernando Alonso je napravio grešku kada je pri skoro 310 km/h udario u zadnji deo bolida Haas F1 VT-16 Eseban Gutierreza, nakon čega je izgubio kontrolu i sledećeh 100 metara u nekontrolisanoj putanji mogao samo nemo da isčekuje da se njegov katapulturani McLaren zaustavi. Nakon ukupno 100 m klizanja, od toga 48 m je leteo, španski vozač završio je u zaštitnoj ogradi, sa bolidom na krovu. Za vreme „letenja“ kroz vazduh, na Fernanda Alonsa delovala je sila od 36 g a pri udarcu u zaštirni zid, najveća izmerena vrednost bila je neverovatnih 50 g! U prvom trenutku, delovalo je da dvostruki svetski prvak nema povreda, čak je i sam izašao iz automobila. Kasnije, detaljnim pregledom utvrđeno je da ima nekoliko modrica, polomljeno rebro i start naredne trke u Maleziji je doveden u pitanje.

Interesantna je priča Alonsa kako je napustio automobil, kako se videlo na snimku, neverovatno brzo.“Znao sam da majka gleda trku, da se ne bi brinula, istrčao sam iz slupanog automobila što sam brže mogao“ – objasnio je Fernando Alonso.

Posebna pena se koristi za zaštiru vozača u kokpitu

Izgradnja "monokok" šasije košta 500000 Evra!

Na prednjem i zadnjem delu, iza glave vozača montiraju se dodatni metalni rol barovi 
Poslednjih godina velika pažnja se posvečuje sigurnosti i zaštiti vozača. Pravljenje kokpita košta oko 500000 €. Sigurnosne mere, zahtevaju da prođe test od 20t pritiska. Njegov oblik praktično je neuništiv. Sa prednje ali i sa zadnje strane, iza vozačke glave, dodaju se matalna ojačanja, koja prema propisima treba da izdrže opterećenje od 9 t. Oko vozačke glave, instalirana je specijalna zaštita od posebne pene. Ona mora da podnese pritisak od 5 t. 

Нема коментара:

Постави коментар