Za razliku od prve trke, kada
je Kimi Raikkonenu otkazao turbo punjač, u krugu za zagrevanje gust dim je
prekrio izlaz iz auspuha Sebastin Vettelovog Ferrarija SF16-H.
Veliko razočarenje u prvi mah
zavladalo je u boksu Scuderije, ali istovremeno to je bio signal za hitnu
analizu uzroka kvara. Ubrzo je otrkiven uzrok – deo brizgaljke je uleteo u
komoru za sagorevanje i prouzrokovao kapitalan kvar V6 turbo agregata.
![]() |
Deo brizgaljke uleteo je u komoru za sagorevanje Vettelovog Ferrarija |
Poznato je da je još 2014. godine,
prve godine od uvođenja hibridne tehnologije u Formulu 1, Ferrarijev motor sa unutrašnjim
sagorevanjem nije radio punim „kapacitetom“. Utvrđeno je da su imali problema
sa ubrizgavanjem goriva. Umesto dozvoljenih 500 bara, u Ferrarijevom turbo
motoru, brizgaljke su radile sa samo 300 bara. Posledica nedovoljno snage.
Sledeće sezone su otklonili taj problem i radi smanjivanja snage između glavnog
rivala Mercedesa, Ferrari se odlučio za “pokerski” način oslobađanja snage
motora. Pojedine komponente su opteretili preko granica izdržljivosti, postigli
napredak u snazi, pomalo žrtvujući pouzdanosti.
Trenutno največi problem je vreme. Takav kvar nije moguće otkloniti za dan-dva.
Sama prerada dimenzija trubo punjača, trajaće oko šest nedelja. Za redizajn
brizgaljki, u Maranellu očekuju kraći rok, ali zbog ograničenja testova,
pitanje pouzdanosti i dalje ostaje najveća briga italijanske ekipe
Нема коментара:
Постави коментар