недеља, 17. април 2016.

Otkriven uzrok kvara Vettela u Bahreinu

Za razliku od prve trke, kada je Kimi Raikkonenu otkazao turbo punjač, u krugu za zagrevanje gust dim je prekrio izlaz iz auspuha Sebastin Vettelovog Ferrarija SF16-H.

Veliko razočarenje u prvi mah zavladalo je u boksu Scuderije, ali istovremeno to je bio signal za hitnu analizu uzroka kvara. Ubrzo je otrkiven uzrok – deo brizgaljke je uleteo u komoru za sagorevanje i prouzrokovao kapitalan kvar V6 turbo agregata.
Deo brizgaljke uleteo je u komoru za sagorevanje Vettelovog Ferrarija
Poznato je da je još 2014. godine, prve godine od uvođenja hibridne tehnologije u Formulu 1, Ferrarijev motor sa unutrašnjim sagorevanjem nije radio punim „kapacitetom“. Utvrđeno je da su imali problema sa ubrizgavanjem goriva. Umesto dozvoljenih 500 bara, u Ferrarijevom turbo motoru, brizgaljke su radile sa samo 300 bara. Posledica nedovoljno snage. Sledeće sezone su otklonili taj problem i radi smanjivanja snage između glavnog rivala Mercedesa, Ferrari se odlučio za “pokerski” način oslobađanja snage motora. Pojedine komponente su opteretili preko granica izdržljivosti, postigli napredak u snazi, pomalo žrtvujući pouzdanosti.

Trenutno največi problem je vreme. Takav kvar nije moguće otkloniti za dan-dva. Sama prerada dimenzija trubo punjača, trajaće oko šest nedelja. Za redizajn brizgaljki, u Maranellu očekuju kraći rok, ali zbog ograničenja testova, pitanje pouzdanosti i dalje ostaje najveća briga italijanske ekipe

Нема коментара:

Постави коментар