петак, 8. април 2016.

Uvod: VN Bahreina

Druga trka u ovogodišnjem kalendaru Formule 1, vozi se u Persijskom zalivu. Start trke je po dnevnom svetlu a završnica se vozi pod reflektorima. Tamparaturna razlika, mođe da iznosi i do 150 C. To u velikoj meri može da odluči pobednika a timove, stavlja u tešku poziciju oko pripreme bolida za savršeni „set up“.
Skica staze Sakhir u Bahreinu
Asfalt koji je specifičan za stazu Sakhir, u velikoj meri predstavlja smrt za pneumatike a dodatni pesak koji vetrovi nanose na površinu staze, mogu da budu potencijalna opasnost vozačima kod promene pravca, obilaženja ili kod iznanadnih manevara. Četiri puta automobili ubrzavaju na brzine preko 300 km/h. Izmešu dva pravca nalazi se dodatna krivina u kojima se vozi oko 200 km/h, pri čemu karakteristika same konfiguracije staze je svrstava je u kategoriju srednje brzih.

Brojne krivine (ukupno 15) uslovljavalju za automobile dovoljno aerodinamičkog potiska. Timovi mogu da podese automobile na manji razmak od tla, takozvani klirens. Posebna pažnja se posvećuje prenosu snage – trajektoriji. Dobar prenos snage, smanjuje bespotrebnu potrošnju pneumatika. I pored dugačkih pravaca, podešavanje krila, zahteva najstrmiji položaj kako bi bolidi imali odogovarajući aerodinamičan potisak.

Činjenice za trku u Bahreinu

Dužina staze
5412 m
Broj pređenih krugova
57
Broj krivina
15 (devet desnih, šest levih)
Razdaljina do I krivine
400 m
Najduži deo sa punim gasom
13,5 s
Promena brzina po krugu
48
Potrošnja goriva po krugu
2,38
Najveća brzina na trci
339,1 km/h 2015. Godine, Sebastian Vettel
Istorjijska mogućnost izlaska sigurnosnog vozila
10%


Нема коментара:

Постави коментар