Druga trka u ovogodišnjem
kalendaru Formule 1, vozi se u Persijskom zalivu. Start trke je po dnevnom
svetlu a završnica se vozi pod reflektorima. Tamparaturna razlika, mođe da
iznosi i do 150 C. To u velikoj meri može da odluči pobednika a
timove, stavlja u tešku poziciju oko pripreme bolida za savršeni „set up“.
![]() |
Skica staze Sakhir u Bahreinu |
Asfalt koji je specifičan za
stazu Sakhir, u velikoj meri predstavlja smrt za pneumatike a dodatni pesak koji
vetrovi nanose na površinu staze, mogu da budu potencijalna opasnost vozačima
kod promene pravca, obilaženja ili kod iznanadnih manevara. Četiri puta
automobili ubrzavaju na brzine preko 300 km/h. Izmešu dva pravca nalazi se dodatna krivina u kojima se vozi oko 200 km/h,
pri čemu karakteristika same konfiguracije staze je svrstava je u kategoriju
srednje brzih.
Brojne krivine (ukupno
15) uslovljavalju za automobile dovoljno aerodinamičkog potiska. Timovi mogu da podese
automobile na manji razmak od tla, takozvani klirens. Posebna pažnja se
posvećuje prenosu snage – trajektoriji. Dobar prenos snage, smanjuje
bespotrebnu potrošnju pneumatika. I pored dugačkih pravaca, podešavanje krila,
zahteva najstrmiji položaj kako bi bolidi imali odogovarajući aerodinamičan
potisak.
Činjenice za trku u Bahreinu
Dužina staze
|
5412 m
|
Broj pređenih krugova
|
57
|
Broj krivina
|
15 (devet desnih,
šest levih)
|
Razdaljina do I krivine
|
400 m
|
Najduži deo sa punim gasom
|
13,5 s
|
Promena brzina po krugu
|
48
|
Potrošnja goriva po krugu
|
2,38
|
Najveća brzina na trci
|
339,1 km/h 2015. Godine,
Sebastian Vettel
|
Istorjijska mogućnost izlaska sigurnosnog vozila
|
10%
|
Нема коментара:
Постави коментар