среда, 27. април 2016.

Uvod: VN Rusije - Sochi

Pred četvrtu trku Formule 1 i dalje imamo nekoliko glavnih potanja: da li će pobedonosna serija Nica Rosberga biti nastavljena ili prekinuta? Da li će možda Ferrari ostvariti pobedu na ruskom tlu? Da li Red Bull, može da pobedi Mercedes i Ferrari sa svojim aerodinamičkim čudom?
Konfiguracija staye u Sochiju
Za razliku od predhodnih trka, koje su vožene u oktobru mesecu, po novom kalendaru trka za VN Rusije pomerena je za proleće. Temparature u ovo doba godine, a tako najavljuju metereolozi, biće oko 20o C. Sa svojih 18 krivina, posle Spa, Silevrstonea i Bakua, Sochi autodrom je četvrta, po dužina staza, gde se voze trke Formule 1.
Izbor i količina pneumatika za sve vozače
Na prvim treninzima vozače očekuje manjak „gripa“ – prijanjanja, da bi nakon njihovih krugova i kako se primiče vreme starta trke, taj nivo rastao i na neki način, olakšao ležanje najkompleksnijih trkačkih automobila današnjice. Podešavanje automobila ide kao i za svaku gradsku stazu. Prednja krila nisu podešena sa malim uglom jer vozačima moraju da obezbede dovoljno aerodinamičkog prijanjanja (naročito na prednjoj osovini), da ne bi dolazilo do podupravljanja. Sloj asfalta je dosta ravan, pa ogibljenje na zadnjoj osovini, nije podešeno na najtvrđe a dozvoljena je i nešto veća visina od tla. Zbog konfiguracije staze, prednji pneumatici su posebno opterećeni, pa je Pirelli za trku u Rusiji spremio tri vrste mešavina pneumatika: srednje, mekane i super mekane. To ostavlja i vozačima i timovima, veći izbor startegije za vreme trke, kako bi ostavrili prednost na stazi.
Prošlogodišnji udes Carlos Sainza jr. ostao je upamćen bez ikakve povrede vozača
Prema pisanjima italijanskih medija, Ferrari je za trku u Rusiji pripremio prepravljeni V6 turbo agregat i tako potrošio preostalih devet tokena – žetona, za ovu godinu. Glavne prepravke se odnose na komoru za sagorevanje. Unapređenje turbo punjača, ostavljeno je za kasnije.

Činjenice za VN Rusije - Sochi autodrom:


Dužina staze
5848 m
Bruj krigova
53
Broj krivina
12 (dvanaest desnih, šest levih)
Udaljenost do prve krivine
450 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
15,0 s
Broj promena brzina po 1. Krugu
50
Potrošnja goriva po krugu
2,55 L
Potrošnja pneumatika
Niska
Potrošnja kočnica
Srednja
Najveća brzina 2015. godine (trka)
343,1 km/h
Deo sa punim gasom
65 %

Нема коментара:

Постави коментар