Pred četvrtu trku Formule 1 i
dalje imamo nekoliko glavnih potanja: da li će pobedonosna serija Nica Rosberga
biti nastavljena ili prekinuta? Da li će možda Ferrari ostvariti pobedu na
ruskom tlu? Da li Red Bull, može da pobedi Mercedes i Ferrari sa svojim
aerodinamičkim čudom?
![]() |
Konfiguracija staye u Sochiju |
Za razliku od predhodnih trka,
koje su vožene u oktobru mesecu, po novom kalendaru trka za VN Rusije pomerena
je za proleće. Temparature u ovo doba godine, a tako najavljuju metereolozi,
biće oko 20o C. Sa svojih 18 krivina, posle Spa, Silevrstonea i Bakua,
Sochi autodrom je četvrta, po dužina staza, gde se voze trke Formule 1.
![]() |
Izbor i količina pneumatika za sve vozače |
Na prvim treninzima vozače
očekuje manjak „gripa“ – prijanjanja, da bi nakon njihovih krugova i kako se
primiče vreme starta trke, taj nivo rastao i na neki način, olakšao ležanje
najkompleksnijih trkačkih automobila današnjice. Podešavanje automobila ide kao
i za svaku gradsku stazu. Prednja krila nisu podešena sa malim uglom jer
vozačima moraju da obezbede dovoljno aerodinamičkog prijanjanja (naročito na
prednjoj osovini), da ne bi dolazilo do podupravljanja. Sloj asfalta je dosta
ravan, pa ogibljenje na zadnjoj osovini, nije podešeno na najtvrđe a dozvoljena
je i nešto veća visina od tla. Zbog konfiguracije staze, prednji pneumatici su
posebno opterećeni, pa je Pirelli za trku u Rusiji spremio tri vrste mešavina
pneumatika: srednje, mekane i super mekane. To ostavlja i vozačima i timovima,
veći izbor startegije za vreme trke, kako bi ostavrili prednost na stazi.
![]() |
Prošlogodišnji udes Carlos Sainza jr. ostao je upamćen bez ikakve povrede vozača |
Prema pisanjima italijanskih medija,
Ferrari je za trku u Rusiji pripremio prepravljeni V6 turbo agregat i tako
potrošio preostalih devet tokena – žetona, za ovu godinu. Glavne prepravke se odnose
na komoru za sagorevanje. Unapređenje turbo punjača, ostavljeno je za kasnije.
Činjenice za VN Rusije - Sochi
autodrom:
Dužina staze
|
5848 m
|
Bruj krigova
|
53
|
Broj krivina
|
12 (dvanaest desnih, šest
levih)
|
Udaljenost do prve krivine
|
450 m
|
Najduži prolaz sa „punim gasom“
|
15,0 s
|
Broj promena
brzina po 1. Krugu
|
50
|
Potrošnja goriva
po krugu
|
2,55 L
|
Potrošnja pneumatika
|
Niska
|
Potrošnja kočnica
|
Srednja
|
Najveća brzina
2015. godine (trka)
|
343,1 km/h
|
Deo sa punim
gasom
|
65 %
|
Нема коментара:
Постави коментар