Za sve ljubitelje zvuka u
Formuli 1, stiže jedna lepa vest. Čak se i među narodna sportska
federacija FIA saglasila da se pitanje zvuka pod hitno mora unaprediti. Italiajanska
kompanija, dobavljača automobilskih komponenti za automobilsku industriju i veoma
važan tehnički partner Ferrarija – Magneti Marelli je sa naučne tačke gledišta
ispitivala probleme “smanjene” buke kod hibridnih motora u Formuli 1, I identifikovala
probleme.
 |
Sistem izduva iz 2015. godine. |
 |
Sistem izduva iz 2016. godine: braon - dodatna "cev" iz wastegate ventila. |
“Otkrili smo da postiji nedostatak u dve stvari, jedna je amplituda a
druga je visoke frekvencije” rekao je sportski šef italijanske kompanije
Roberto Dalla, nekadašnji inženjer elektronike u timu Ferrari! Dobra je vest da
je nedostatak visokih frenkvencija u zvuku Formule 1 već prevaziđen i u sezoni
2016. godine biće ponovo bučnija Formula 1.
Pored glavne izduvne cevi u ovoj
sezoni predviđena je jedna manja (neki spremaju čak dve!) “odvodna” cev, iz
vejstgejt ventila. Na taj način, izduvni gasovi neće biti “filtrirani” kroz
turbopunjač (koji je bio neka vrsta filtera za zvuk), već će direktno kroz,
dodatnu “čistu” cev biti izvedeni iz komore za sagorevanje.
Нема коментара:
Постави коментар