Velika većina čovečanstva uživa u novogodišnjim praznicima. Retki su oni, koji
novogodišnje praznike provode radno. Iako je sezona Formule 1 završena, iza
vrata terhnički visokoopremljenih “radionica”, uveliko se pripremaju automobili
za predstojeći sezonu. Konkurencija je izuzetna, dizajnersko tehnička odeljenja
stalno unapređuju pojedine komponenete koje se potom ispituju na probnom stolu ili
u aerodinamičnom tunelu.
U poslednje dve sezone, od kako je uvedena hibridna tehnologija u Formuli 1, glavni tehnološki pomak a samim tim tehnička prednost dobijena je kroz pogonsku jedinicu. Prema propisima FIA, u upotrebi je V6 turbo agregat sa hibridnom tehnologijom (dodatak elektromotori sa baterijama izuzetnog kapaciteta a male mase – između 20 - 25km). Drugu godinu za redom, Mercedes je “MERA SVIH STVARI”, kada je u pitanju pogonski agregat. Za razliku od 2014. sezone, tim Ferrari je napravio veći tehnološki “skok” u sezoni 2015. godine. Pre dve godine, zbog lošeg proračuna, motor je bio slab, pa su vozači bili hendikepirani da pokažu svoje umeće na stazi. Još u goroj situaciji, za razliku od prošle sezone, bila je fabrika Renault, koja je u drugoj godini dozivljavala veću blamažu nego u debitantskoj sezoni. To je neuporedivo veće nazadovanje, kada se zna da su imali godinu dana iskustva. U 2014. godini su zabeležili tri pobede (Ferrari nijednu!) ali su prošle sezone, bili predmet podsmevanja u kompletnom karavanu Formule 1. I pored angažovanja turbo “gurua” Mario Illiena, vidnijeg napretka nije bilo. Odluka da francuski automobilski koncern, kupi ekipu Lotus i da od sezone 2016. godine, ponovo nastupa kao fabrička ekipa, svakakao je dobra vest za sve ljubitelje (trenutne ali i potencijalno nove učesnike) Formule 1. Međutim, to ne znači da će od prve trke Renault učestvovati u borbi za bolji plasman, pobede ili titulu. Predstojeća sezone će biti prelazni period da se neke stvari, pre svega po pitanju infrastrukture u Viry-Chatillionu (sedištu motornog odeljenja Francuza) promene. Zastarelu opremu, ispitne stolove, treba unaprediti daleko modernijom ali i “odrešiti kesu”, po pitanju troškova razvoja unapređenih sistema kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem ali i elektro grupe.
U poslednje dve sezone, od kako je uvedena hibridna tehnologija u Formuli 1, glavni tehnološki pomak a samim tim tehnička prednost dobijena je kroz pogonsku jedinicu. Prema propisima FIA, u upotrebi je V6 turbo agregat sa hibridnom tehnologijom (dodatak elektromotori sa baterijama izuzetnog kapaciteta a male mase – između 20 - 25km). Drugu godinu za redom, Mercedes je “MERA SVIH STVARI”, kada je u pitanju pogonski agregat. Za razliku od 2014. sezone, tim Ferrari je napravio veći tehnološki “skok” u sezoni 2015. godine. Pre dve godine, zbog lošeg proračuna, motor je bio slab, pa su vozači bili hendikepirani da pokažu svoje umeće na stazi. Još u goroj situaciji, za razliku od prošle sezone, bila je fabrika Renault, koja je u drugoj godini dozivljavala veću blamažu nego u debitantskoj sezoni. To je neuporedivo veće nazadovanje, kada se zna da su imali godinu dana iskustva. U 2014. godini su zabeležili tri pobede (Ferrari nijednu!) ali su prošle sezone, bili predmet podsmevanja u kompletnom karavanu Formule 1. I pored angažovanja turbo “gurua” Mario Illiena, vidnijeg napretka nije bilo. Odluka da francuski automobilski koncern, kupi ekipu Lotus i da od sezone 2016. godine, ponovo nastupa kao fabrička ekipa, svakakao je dobra vest za sve ljubitelje (trenutne ali i potencijalno nove učesnike) Formule 1. Međutim, to ne znači da će od prve trke Renault učestvovati u borbi za bolji plasman, pobede ili titulu. Predstojeća sezone će biti prelazni period da se neke stvari, pre svega po pitanju infrastrukture u Viry-Chatillionu (sedištu motornog odeljenja Francuza) promene. Zastarelu opremu, ispitne stolove, treba unaprediti daleko modernijom ali i “odrešiti kesu”, po pitanju troškova razvoja unapređenih sistema kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem ali i elektro grupe.
Sa druge strane, Ferrari je godinu prošao sa tri pobede (”faktor“
Vettel, reorganizovani tim) ali bez ijednog kvara svoje pogonske jedinice. Grupa
pod rukovodsvom 47 sedmogodišnjeg Mattia Binottoa, napravila je pravi revoluciju
u Ferrarijevom hibridnom pogonu. Mercedes, pored dva kvara (Nico Hülkenberg –
VN Kine – kvara radilice i
Nico Rosberg – VN Italije – pucanje klipa), postavio je neke nove rekorde po
pitanju izdržljivosti jednog trkačkog motora Fomrule 1. Sergio Perezov agregat
prešao je 4798 „trkačkih“ km !!! Pobednom na poslednjoj trci sezone u Abu
Dhabiju, Nico Rosberg treba da zahvali agregatu, koji je iza sebe ima već
pređenih 38885 km !!!
Novajlija Honda je u
toku 2015. Godine promenila 23 motora. Ali ima i gorih. Možda pogađate, Renault.
U toku prošle godine promenili, su ni manje ni više, 31 agregat !!! Za fabriku
koja je imala već godinu dana trkačkog iskusstva (Honda apsolutni novajlija u
ovom segmentu) to je i previše.
Нема коментара:
Постави коментар